Oletko koskaan vastannut palstalla viestiin ilkeästi ja katunut sitä?
Antanut vaikka trolli vastauksen tai muuten vain ollut epäasiallinen, ja lähettämisen jälkeen miettinyt, että siellä toisessa päässä saattoi olla ihminen, jolla oli oikea hätä.
Kommentit (51)
Olen
Olen pyytänyt anteeksi kommenttiani siltä jota loukkasin.
Ihmiset kilttejä ja ymmärtäneet että on mennyt ns tunteisiin.
Harvoin koska ilkeilen vain ilkeille ihmisille. En lyö lyötyä. Joskus on kaduttanut jos olen ilkeälle vastatessani loukannut jotain kolmatta osapuolta vahingossa.
En todellakaan ole katunut. Tämä koko palsta on minulle pelkästään viihdettä, ja parasta on, kun keksin jonkun nokkelan sutkauksen jolla saan jollekin inttäjälle jauhot suuhun. En usko, että kukaan täällä tosissaan hakee apua mihinkään oikeisiin kriiseihin. Myös minulle on ilkeilty täällä, ja jos sen tekee älykkäästi, niin olen vain tyytyväinen. Viime kuukausina olen kyllä vähentänyt palstailua huomattavasti, tuntuu että monet jutut menevät av-kansalta täysin ohi, joten miksi vaivautua.
Joskus vastailen ilkeästi ja provosoivasti, mutta en koskaan sellaisille joiden viesteistä paistaa oikea hätä tai huoli.
Minusta av:n parasta sisältöä ovat pikkuilkeät onelinerit. En ole itse hyvä keksimään sellaisia, ja nauran usein ääneen kun täällä saa lukea jonkun herkullisen servauksen. Toivottavasti te ilkeilijät ette lopeta arvokasta työtänne!
mitään en ole tehnyt enkä tunnusta saatana
Täällä on viestejä moneen eri junaan. Jotkut ovat ns. asiaviestejä ja niihin vastataan asiallisesti. Toki jos joku alkaa pätemään liikaa, niin pikku pilkka voi olla paikallaan. Mutta muuten näihin siis asiallisesti. Toinen kategoria on selvät tai melko selvät provot, joihin vastataan provoilla. Ihan normaalia ja sanoisin että palstan suola jos on nokkelia. Kolmas kategoria on mielenvikaisten spämmäys, joihin ei kannata paukkuja käyttää ellei ole ylimääräistä energiaa. Nämä ketjut poistuvat yleensä aika nopeasti kun ovat sitä itseään. Täälläkin toki saattaa joukossa olla ihan oikeasti kärsiviä ihmisiä ja varmaan onkin, mutta palsta ei ole psykiatrien kokoontumisajo.
Summa summarum: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kenenkään syövälle ei naureskella, sen sijaan jollekin iänikuiselle "lapseni ei osaa käyttäytyä koska en jaksa vahtia sitä"-jutulle voi vähän hymähtääkin ja laittaa pökköä pesään. Väkivallan uhreille ei ole soveliasta nauraa, mutta linnakundin "parantajalle" voi antaa vähän palautetta. Jne.
Jos joku on ehdottomasti ja todistettavasti väärässä, saatan sen tuoda esiin aika raflaavin sanankääntein. Joku on ilmeisesti joskus pitänyt tätä ilkeänä, saamieni viestien perusteella. Mutta jos voin luotettavin lähtein perustella kantani, en ymmärrä, miksi toinen ei voi vain myöntää olleensa väärässä, vaan pitää alkaa selitellä ja uhriutua olevansa ajojahdin kohteena tms. yhtä naurettavaa.
Jos ette ole varmoja asiastanne, älkää esiintykö kaikkitietävinä. Usein blogeista ja fb:n ryhmistä lukemanne tiedot eivät oikeasti pidä paikkaansa.
Joo, en tosin koskaan ole joutunut miettimään, että ehkä sillä toisella oli hätä. Mutta joo olen sanonut liian ilkeästi, ärsyyntynyt liian paljon ja ollut liian ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, en tosin koskaan ole joutunut miettimään, että ehkä sillä toisella oli hätä. Mutta joo olen sanonut liian ilkeästi, ärsyyntynyt liian paljon ja ollut liian ilkeä.
Minusta on aina yhtä yllättävää, että jollekin saattaa mennä jonkun näinkin kepeän ja anonyymin palstan jutut niin pahasti ihon alle, että ärsyyntyy. Itse luen tätä niin, että lähtökohtaisesti jokainen ketjun avaus on trollausmielessä tehty. En muista että olisin ikinä kiihtynyt mistään mitä täällä olen lukenut. Jos voin hämmentää soppaa itse, niin mielelläni teen sen. On aina mukavaa kun huomaa saaneensa jotain aikaan, vaikka sitten kuohuntaa netissä.
No joo. Joskus olen suunnannut viestin jollekin, enkä ole varma haluaisinko, että kyseinen henkilö sen huomaa tai epäilisi, että se olen minä ja tarkoitan häntä. Blaah, toisaalta eihän sellaista pelkoa ole. Kuka nyt tietää ketä tänne kirjoittaa, heh ihan ku ip osoitteita seurattaisiin. Foliooo...