Kysymys lukion palkkauksesta
Eli jos minulla on vaikka 18 kurssia niin lasketaanko, että minulla on opetustunteja 18x1,1?
Kommentit (7)
Ei täh vaan lukiokerroin :) niin, että lasketaanko se noin?
Kyllä lasketaan. Keroimet tulevat opetustunteihin, mutta jos sinulla on vaikka ryhmänohjaus tai muita korvattavia tehtäviä, niihin ei kerrointa tule. Jos et ole koko vuotta töissä, sinulla ei myöskään ole veso-velvoitetta tai yt-aikaa.
Palkan arviointiin löytyy näppärä laskuri (excel-pohjainen) jonka voi ladata omalle koneelle. Hae sanoilla OVTES palkanlaskentaohjelma. Siellä on ajankohtainen peruspalkka. Ylitunnit saa laskettua mutta ei alipalkkaa. Jos tunnit eivät riitä opetusvelvollisuuden täyttymiseen, laske montako % se on täysistä tunneista ja samalla %:lla lasket oman palkkasi.
Kiitos, ihmettelin tässä vain juuri tuota lokakuun palkkaa, jossa maksetaan takautuvasti ylitunnit yms. ja mietin olenko ymmärtänyt jotain väärin kun en ole saanut ylitunneista palkkaa, vaikka minulla opetusvelvollisuus on 18h ja kursseja 19.
Jos sulla on opetusvelvollisuus 18 (olet ilmeisesti enkun- ja/tai ruotsinope), sulle maksetaan 18x1,1. Lisäksi tuo yksi ylikurssi on 1,1, eli kuukaudessa palkka tulee yhteensä 20,9 kurssin mukaan (ellei ole ro:ta tai muuta extraa).
Vertailun vuoksi mulla on samalla opetusvelvollisuudella 22 kurssia, ro ja 1,5 kurssia extraa (mulla ro on erään syyn takia kertoimella). Palkka tulee 26,8 kurssin mukaan ja lisäksi tulee pieni tva-lisä.
Ja kertokaa vielä, että av-palstalla käy vain sivistymättömät vajakit.
Täh?