Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku oikeasti nähdä suomessa nälkää?

Vierailija
27.10.2014 |

Voiko vai ei?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. En tiennyt miten pahassa jamassa kaverini oli, sen tiesin, että oli jo valmiiksi törttöillyt raha-asioissaan ja asui vuokralla joutuen venyttämään jokaista euroa. Myös ulosottomies otti osansa jokaisesta tilistä. Kaveri oli jo niin masentunut joutuessaan kaiken huipuksi työttömäksi, ettei jaksanut eikä kai osannutkaan hakea hänelle kuuluvia tukia, ei pystynyt maksamaan vuokriaan ja joutui lopulta häädettynä tammikuun pakkasiin. Sosiaalitoimisto oli kyllä lähettänyt kirjeitä, mutta kaveri oli jo siinä pisteessä, ettei enää avannut kirjeitään. Soittaessaan viimein minulle hän oli ihan oikeasti ollut ilman rahaa viikkoja, syönyt viimeksi yhden pullan edellisviikolla, naama harmaana kuin pystyyn kuolleella.
Minulla ei ollut muita vaihtoehtoja kuin ottaa hänet asumaan omaan talooni ja alkaa antamaan ruokaa, aluksi hän ei paljoa pystynytkään syömään, ei jaksanut kävellä kuin pari sataa metriä lepäämättä ja paleli kai saunassakin.
Kevättä kohti mennessä aloimme pikkuhiljaa hoidella asioita kuntoon, monella luukulla siinä käytiin ja saatiinkin asiat jotenkuten toimimaan. Sosiaalitoimistossa en ollut ikinä ennen asioinut ja yllätyin miten ystävällisesti siellä meihin ja asiaamme suhtauduttiin. Kaverille hommattiin asunto, velkanuvonta, virkaholhooja ja mitä kaikkea hommattiinkaan, ja asiat saatiin kuntoon. Nyt hän saa tietyn summan joka kuukausi, ei paljoa, mutta kuitenkin. Virkaholhooja huolehtii laskuista eikä tarvitse enää pakoilla velkojia.

Vierailija
2/29 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Tiedoksi vaan sossulle, että olisi kiva, jos toimeentulotukipäätöksiä ei venytettäisi kahteen kuukauteen lapsiperheiden kohdalla. Lapsi ei voi vaikuttaa perheen tuloihin yhtikäs mitenkään. T. suomalainen, lapsena nälkää nähnyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
4/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, laihduttajat ja anorektikot nyt ainakin.

Vierailija
5/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, itse olen elänyt viikon kahvilla, puurolla ja itsetehdyllä rieskalla (vettä, maitojauhetta, kaurahiutaleita, vehnäjauhoja).

Vierailija
6/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Vierailija
7/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, koska kaikilla on silmälasit,no sokeat ei tietenkään nää. Afrikassa ei nähdä niin paljon nälkää koska ihmisillä joilla on heikko näkö ei ole mahdollisuuksia silmälaseihin ;)

Vierailija
8/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. En ole syönyt kahteen päivään, enkä tiedä milloin seuraavan kerran saan ruokaa.

Vierailija
9/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. t. opiskelija, jolla jää kuussa kaiken jälkeen käteen 40e. 10e/viikko.

Vierailija
10/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti. Silloin vain on itse hoitanut asiansa huonoon jamaan.

Vierailija
11/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Kaveri on töitä tekevä opiskelija ja sairastui. Raajan murtuminen ei riitä syyksi katkaista opiskelua, mutta opiskelut eivät etene tarpeeksi niin opintotuki pois ja saikkurahaan ei ole oikeutettu, koska pystyy opiskelemaan ja se on hänen työtään. Näin.

Vierailija
12/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat

Vierailija
13/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no eksä on nälissään puolet kuukaudesta, kun rahat menee viinaan... Sitten kun rahat on juotu viimeiseen senttiin, alkaa tarkistaa, oisko jääkaapissa jotain syötävää. Nykyään taitaa sentään tehdä niin, että ostaa pakastimeen ruokaakin ennenkuin käy alkossa. Mutta kyllä. Nälissään on ainakin viikon kuukaudesta.

Vierailija
14/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kai tosiaan jos on erehtynyt opiskelijaksi. 

Itse muistan kun pahimmillaan pari viikkoa söin pelkkää riisiä eikä sitäkään siis ollut kuin paketin pohjallinen eli ei mitään ylen änkensä saanut. Ehtihän siinä nälkä jo hiukan tulla. Tein jaon, että söin vain joka toinen päivä. 

Vierailija
15/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta hakea leipäjonosta evästä ja hakea toimeentulotukea ja työtä

Vierailija
16/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Suomessa on liian paljon ikäihmisiä jotka ovat aliravittuja joko pienen eläkkeen vuoksi tai sit he ovat esim. kotonaan asuvia muistisairaita. Surullista on se et heistä ei välitä kukaan. Maahanmuuttajille, päihde-ja mielenterveyskuntoutujille, työttömille ja lapsiperheille annetaan kaikki mahdolliset tuet ja kuutamo kaupan päälle mut meidän sinivalkoisista vanhuksistamme ei huolehdita.

Vierailija
17/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, varsinkin vanhukset, jotka jotuvat valitsemään lääkkeiden ja ruuan välillä.

Vierailija
18/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena näin nälkää kotona koska isäni ryyppäsi rahansa ja äidilläni oli uhkapeliongelma. Ainoa ruoka jonka sain arkipäivinä oli koulussa. Viikonloput olivat hirveitä puhumattakaan loma-ajoista. Loppukesästä hain täydennysravintoa metsästä syömällä marjoja. Hengissä silti selvisin.

Vierailija
19/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:05"]

Voi, itse olen elänyt viikon kahvilla, puurolla ja itsetehdyllä rieskalla (vettä, maitojauhetta, kaurahiutaleita, vehnäjauhoja).

[/quote]

Mihin hukkasit sosiaalitukesi?

Vierailija
20/29 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:27"]

Opiskelijat

[/quote]

On muuten totta, että ainoastaan he. Kaikki muut nälkäänäkevät ovat jotenkin sössineet asiansa (lue=tuhlanneet tukensa johonkin muuhun tai asuvat liian kalliissa kämpässä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä