Olen etä-äiti ja väsyin perherumbaan, rai rai
Onneksi tuli valittua aikanaan mies jolle saatoin kolme lastamme jättää. Tällä hetkellä arkeni täyttyy työstä ja viikonloput juhlimisesta. Lapset käyvät luonani 1/ kuukaudessa, koska muuten minulle ei jäisi riittävästi omaa aikaa.
Mies on sinut asian kanssa ja tykkää enempi tuosta perhe-elämästä. Uutta naista ei vielä ole, mutta sellainen voisi olla hyvä apu kotitöissä ja lasten kanssa.
Minä vain väsyin aamu- ja iltarumbaan. Kivittäkää, mutta nautin elämästäni. Saan pitää kakun ja syödä sen. En kuole yksinäisenä vanhuksena, mutta en myöskään menetä elämääni lapsiperhehelvetille. Me like. :)
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:14"]
tämmösiä etä-äitejähän löytyy..kaksin kappalein omassa lähipiirissä, tosin toinen pahempi..
[/quote]
Miten toinen on pahempi???
Kolmen mammasta tuli yön perhonen. Jes.
Minä en tapaa lapsiani edes kerran kuussa. En voi asialle mitään, ehkäpä hekin kiroavat minut sitten aikuisena. Tai onhan se teini jo kironnut, ei haluaisi nytkään tavata ollenkaan, ei halua lähteä maalle tapaamaan, ja onhan se selvä että harmittaa tavata vanhempaa jolla on rajat ja joka katsoo että niitä noudatetaan.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:35"]
Tulee hieman huono olo kun lukee kirjoutksianne!
En ole koskaan lyönyt, tukistanut tai varsinaisesti huutanut lapsilleni, mutta silti olen näin huono äiti? Nyt joku ulisee, no ei siksi vaan siksi, että et olet läsnä. Enkö!? Olen läsn syntymäpäivänä, jouluna (jonain pyhänä) ja joka kuukausi. Soitan joka toinen päivä, korttejakin menee. Tiedän tarkkaan mitä lasten elämässä on menossa. Jos on joku turnauspokaali tai uusi harrastus jääny mainitsematta, niin mies saa tupenrapinat!!
Eikö äiti voi olla samanlainen kuin isä avioerossa ja elää omaa elämää, olla vähemmän lasten kanssa kuin lähivanhempi? Ilmeisesti ei jos teiltä kysyy.
YLPEÄSTI TOTEAN: OLEN HYVÄ ÄITI.
ap
[/quote]
Et ole, kuten ei ole hyvä isä se etä-isä joka toimii tavallasi. Sinä et oikeasti ole läsnä lastesi elämässä. Kortit ja puhelut eivät vastaa oikeaa läsnäoloa. Sitä sulla on ihan liian vähän, kerran kuussa ei riitä lapselle vaikka sulle se riittää.
Olet surkea ja itsekäs äiti.
Tunnetko kaipuuta lapsiasi kohtaan, vaikka iltaisin kun et ole heitä nukuttamassa?
Minkä ikäisiä sun lapset ovat? entä sinä? minkä ikäisiä lapset olivat kun tajusit ettet halua perhe-elämää?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:37"]
Kerro siitä sinun joka viikonloppuisesta juhlimisesta. Mitä kaikkea olet ehtinyt tekemään/kokemaan viikonloppuisin?
[/quote]
käyn kuntosalilla, menen kotiin laittautumaan ja lähden ystävättären tai useamman kanssa yökerhoon, joka viikonloppu kuvitelkaa ja helvetin hauskaa on. Kade?
ap
[/quote]
No, mä saan olla kolmen lapseni kanssa viikonloput. En todellakaan kadehdi sua. Kyllä ne omat lapset ja niiden kanssa oleminen aina yökerhon voittaa. Tarvittaessa pääsen kyllä sinne yökerhoonkin ja kuntosalille, joten saan sekä sen huvin että lapset :)
Kerro siitä sinun joka viikonloppuisesta juhlimisesta. Mitä kaikkea olet ehtinyt tekemään/kokemaan viikonloppuisin?
[/quote]
käyn kuntosalilla, menen kotiin laittautumaan ja lähden ystävättären tai useamman kanssa yökerhoon, joka viikonloppu kuvitelkaa ja helvetin hauskaa on. Kade?
ap
[/quote]En ole kade, sillä pääsen itsekin yökerhoon jos haluan. Etkö halua kokea mitään muuta...Luulisi sellaisen jolla on paljon omaa aikaa tutustuvan uusiin asioihin/opiskevan kaikkea uutta, matkustavan jne..mutta sinulle riittää yökerho ja joka viikonloppu?
Yök mikä ihminen. Olisit pysynyt lapsettomana.
[/quote]
ap
[/quote]
Kuulostaa lähinnä säälittävältä...
Miksi sulla on noin vitun ylimielinen ja hyökkäävä asenne? Susta saa todella epävarman kuvan ihan kuin vakuuttaisit vaan itsellesi omaa täydellisyyttäsi. Pinnan alla taitaa sittenkin olla vähän eri fiilis??
[/quote]
ap
[/quote]Kuinka vanha olet? Ovatko ystäväsi lapsettomia? Jäikö oma nuoruus kokematta?
Miksi teit lapsia? oletko näitä kusipäitä että haluat kaiken ja sit kyllästyt etkä jaksakaan enää kun ei ole kivaa...
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:37"]
[/quote]
ap
[/quote] joo olen tosi kade. Me vaan lasten kanssa istutaan sohvalla syömässä herkkuja ja katsellaan leffaa. Siinä sit samalla myös halitaan ja pusitaan ja jutellaan kuinka paljon rakastetaan toisiamme. Kyllä mä paljon mielummin lähtisin baariin örveltäjien lääpittäväks
Noot
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:02"]Kerran kuussa tapaaminen - oli kyseessä isä tai äiti - on aivan liian vähän lasten kannalta ja tarkoittaa heille selvää hylkäämistä. Jopa pari kertaa kuussa vanhempaansa tapaavat oirehtivat ja pitävät tapaamisväliä liian pitkänä ja ikävöivät etävanhempaansa.
Tuossa tilanteessa - että ensin tehdään lapsia ja vieläpä kolme kappaletta. sitten ihmetellään, kun ei jaksetakaan, sen jälkeen tehdään päätös täyttää omat mielihalut ja lopulta vielä tavataan niitä lapsia niin harvoin kuin vain mahdollista - toivoisi, että lasten muisti voitaisiin pyyhkiä pois ja heille voitaisiin hankkia vanhemmat, jotka ihan oikeasti kantavat vastuunsa teoistaan ja ajattelevat lastensa parasta edes sen verran, että myöntyvät kompromisseihin.
Esim. ap:n tapauksessa ei olisi mitään tuomittavaa, jos hän olisi kertonut, että tapaa lapsia joka toinen viikonloppu ja että myöhemmin kun kasvavat, voivat tulla itse useamminkin. Sen sijaan hän hehkuttaa (ja tämä tietysti vaikuttaa vähän provosoinnilta), miten hienoa on, kun voi bilettää, mutta jossain on sitten ne lapset, joiden pitää tietysti rakastaa ja ihailla täysin itsekeskeistä vanhempaansa.
Kukaan ei pakottanut ap:ta väsäämään kolmea lasta. Aivan oli vapaa tahto tehdä lapsia tai olla tekemättä. Olen sanonut tämän ennenkin ja toivon edelleenkin, että kun vanhempi hylkää lapsen, pitäisi hänet pakkosteriloida ja lisäksi velvoittaa maksamaan palkastaan paitsi elatusmaksuja, myös ns. haittaveroa, jolla katetaan hylkäämisestä tulleiden vaurioiden kustannuksia.
[/quote]
Sun laisia ihmisiä pitäisi olla enemmän :)
Olen täysin samaa mieltä kanssasi :)
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:37"]
[/quote]
ap
[/quote]
Jostain syystä kateellisuus on vihoviimeinen tunne kun sinun tekstejäsi lukee.
Kyllä ihan tavallinenkin äiti käy töissä, käy kuntosalilla ja pääsee jopa yökerhoon eikä tarvitse edes lapsia hylätä.
Tuollainen pinnallinen minä-minä-minä-elämä on säälittävää eikä kukaan normaali kadehdi pätkääkään etä-äidin elämää.
Onneksi normaalilla älyllä ja tunne-elämällä varustettu ihminen voi saada kaiken!
Hieno juttu! Todella tarkoitan sitä. Teitte rohkean ratkaisun ja kaikki ovat tyytyväisiä. Uskon, että myös lapset, koska jaksat sitten olla heidän kanssaan silloin kun näette. Jos olisit mies, kukaan ei korvaansa lotkauttaisi. Selkään taputtaisi ja sanoisi että "hienosti osallistut lastesi elämään". Äidit ovat tarkemman syynin alla.
Mä oon niin kade sun viikonlopuista! Harmi etten minä valinnut lapselle parempaa isää :(
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 15:43"]
Tunnetko kaipuuta lapsiasi kohtaan, vaikka iltaisin kun et ole heitä nukuttamassa?
[/quote]
En ole ap, mutta iltanukuttaminen on juuri sen päivän vittumaisin hetki. Silloin haluaisi vaan että mukula alkaisi nukkumaan, jotta minä saan keskittyä johonkin omaan juttuun.