Mitä ihmettä te käytätte päiväpeitteinä
kun kaikki kauppojen päiväpeitteet ovat niin helvetillisen rumia?
Jotain liruja, kiiltäviä kahisevia kammotuksia tai lakanamaisen ohuita mummomalleja?
Mistä löytäisi kohtuuhinnalla, alle 200 €, kivan luonnollisen, kuohkean päiväpeitteen?
Kommentit (26)
Tuplaleveä untuvapeitto valkoisen pellavapussilakanan sisällä.
Kertokaa mullekin, mistä löytää kauniin päiväpeiton. Niitä ei nimittäin myydä missään.
Olen hakenut parisängyn päiväpeittoa ehkä vuoden. Enisn olis joku väri mielessä, nyt kelpaisi ruskea, musta, sininen, valkoinen, harmaa, mikä vaan yksivärinen, ei-kiiltävä, ilman kuvioita, mielellään intianpuuvillaa tms. Ei paljoa vaadittu, mutta ei vaan löydy.
Ihan puuvillaista päiväpeittoa. Varmasti löytyy jostain. En käsitä miten kukaan haluaa sellaista liukasta ja kahisevaa jonka pällä ei voi olla kun joko peitto tai ihminen liukuu lattialle. Kammotus!!!
Itsekin käytin vuosia tavallista valkoista peittoa päiväpeittona mutta pari vuotta sitten löysin Luhdan Pilvi päiväpeiton, joka on miellyttänyt silmää edelleenkin. Isoin koko jotakin 70€ hujakoilla. Itselläni valkoinen mutta muutama muukin väri mallista löytyy.
Mulla on ava-roomin vetoketjumalli. Maksoi hunajaa, mutta on kestänyt...nyt jo 4-5v.
Meillä on paksu ja painava luonnonvaalea/beessinharmaa, se on kotoisin muistaakseni Indiskasta. Harvoin sitä kyllä jaksetaan käyttää, sen sijaan käytetään kauniita pussilakanoita ja sänky näyttää ihan nätiltä. Joskus harvoin kun on vieraita tulossa laitetaan päiväpeitto.
Meilläkin on (luonnon)valkoinen, iso, puuvillainen peitto. Miellyttävä, pehmeä pinta ja tikkaukset. Ostin tarjouksesta alle satasella.
Emme edes joka päivä petaa sänkyä, joten yleensä päiväpeitto on siististi taiteltuna makuuhuoneessa olevassa nojatuolissa. Makuuhuone on yläkerrassa, eikä huoneessa vietetä aikaa muuten, kuin nukkuessa. Haluan kuitenkin, että juhlien ja vieraiden varalta meillä on olemassa kaunis päiväpeitto.
Meillä on musta keinonahkainen. Täydellinen meille.
Kirjoita Googlen kuvahakuun päiväpeitto. Minusta löytyi heti monta kaunista, esim.
http://homenord.se/fi/tekstiilit/paivapeitteet/basequilt-paivapeitto-260cm-tine-k.html
http://www.on24.fi/kodin_tuotteet/kodintekstiilit/takit_tyynyt/51494
http://www.lily.fi/blogit/fabulous-things/new-45
Minusta niitä löytää vaikka jostain robin hoodista tosi hyvin, eikä varmaan maksa kuin pari kymppiä. Sellaisia liukkaita satiinipäiväpeittoja ei ole varmaan ollut sitten kasarin.
Kuka maksaa 360 euroa päiväpeitosta?
Minä kuvittelin ostavani kestävän ja laadukkaan päiväpeiton, kotimainen Finlayson ja hinta sen mukainen. Ei ikinä ole ollut niin huonolaatuista päiväpeittoa! Alapinta oli jotain ihmeellistä reikäkangasta, josta päiväpeiton vanutäyte puskee läpi ja saa sen kankaan näyttämään nukkaantuneelta. Nyt ollaan ilman päiväpeittoa, koska enempää sikoja säkissä en osta, pitää löytää sellainen, jonka mallikappaletta voi kaupassa tutkia molemmin puolin. Eikä saa olla liukas ja kahiseva, eikä edes ruma. Jo on ongelmat, tiedän :)
Mä löysin Ellokselta valkoisen päiväpeiton 28 eurolla.. Oon tykännyt!
Me tilattiin Hobby Hallista. On tosin kiiltävä, mutta ei liukas, kahiseva tai ohut. Aiemmin oli sellainen puuvillainen musta, josta tunki vanut tai jotkut langat läpi, lisäksi kaikki pölyt näkyi siinä tosi hyvin. Uusi on hieno!
Käytän mamman virkkaamaa. Sänkyjen petaaminen taitaa olla aikansa eläny tapa ja ainakaan heti aamusta sitä ei edes suositella.
En käytä. Petaan sängyn täkillä jossa on kaunis ja laadukas pussilakana päällä. En oikein ymmärrä koko päiväpeiton ideaa. Makuuhuone on nukkumista varten, ei sitä tarvitse vieraille esitellä. Jos pölyä pelkää niin kannattaa pestä ja tuulettaa petivaatteita. Turhaa ajanhaaskausta minusta moinen päiväpeittojen kanssa nutaaminen.
Mulla on valkoinen puuvillainen päiväpeitto hobby hallista. Kaunis on
Teen aina itse kivasta kankaasta.
Mä käytän peittoa. Sellaista paksua untuvapeittoa. Ihan valkoista.
Vuosikausia ihmetellyt samaa. En käsitä miksi päiväpeitot ovat ihan kamalia tai sitten maksavat monta sataa.