Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tämä nyt menee, pitääkö miehiä varoa vai ei?

Vierailija
27.10.2014 |

Olen loputtoman kyllästynyt siihen, että kaikki kääntyy aina tavalla tai toisella naisten syyksi eikä mikään tunnu riittävän. Teet niin tai näin, aina tilanne käännetään naisen virheeksi.

Raiskaustapauksissa uhria syyllistetään siitä, että hänen pitäisi miettiä mihin menee eikä saisi mennä tuntemattomien miesten mukaan. Mutta kappas! Kun joku nainen sitten varoo miehiä (kuten esimerkiksi tässä tapauksessa, jossa yksin matkustavaa lasta ei päästetty miehen viereen), nousee hirveä haloo. Eivät kaikki miehet ole raiskaajia eikä sukupuoli tee pedofiiliksi! Törkeää miesten alistamista! Valkoinen lihaa syövä heteromies! Todellinen tasa-arvo! Feministit!

Haluan oikeasti sopeutua tähän yhteiskuntaan, mutta en rehellisesti sanottuna tiedä miten minun pitäisi toimia, etten saisi jatkuvasti valituksia ja ettei toimintani oikeuttaisi miehiä loukkaamaan minua tai käyttämään minua hyväkseen.

Pitääkö minun siis pyrkiä olemaan kaunis, naisellinen ja seksikäs, vai huomaamaton ja vaatimaton, miesten silmissä epämiellyttävä?

Pitääkö miesten saada vapaasti seksiä haluamiltaan naisilta ja pitääkö naisten tehdä rohkeasti aloitteita, vai pitääkö minun olla mahdollisimman kokematon ja välttää kaikin keinoin helppoutta, tyrkkyilyä, lutkamaisuutta ja huoraksi leimaantumista?

Onko huoraaminen hyvä vai huono asia?

Pitääkö miehiä ajatella potentiaalisina raiskaajina ja varoa heidän seuraansa jäämistä, vai pitääkö miehiä pitää yhtälailla ihmisinä kuin naisiakin ja luottaa siihen, että mies ei tee pahaa vaikka menenkin hänen kyytiinsä?

Pitääkö minun tehdä samoja asioita ja samoin kuin miehet, ja toisaalta vapauttaako tämä minut naisten velvollisuuksista? Onko miesten tyyli tehdä asiat aina oikea ja vastaavasti naisten väärä?

Ovatko miehet luomakunnan kruunuja ylivoimaisine kykyineen ja tietoineen, vai onko vaimon syntymäpäivän muistaminen liikaa vaadittu mieheltä?

Pitääkö minun mennä armeijaan, hankkia kovapalkkainen ura ja keskittyä bisnekseen, vai pitääkö minun tuntea syyllisyyttä siitä, että Suomen väkimäärä (kantasuomalaisten osalta) lähtee laskuun ja iso osa miehistä ei saa haluamaansa perhettä?

Pitääkö minun olla itsenäinen ja vahva nainen joka elää omalla palkallaan, vai pitääkö minun olla pullantuoksuinen kotiäiti joka siivoaa ja pyykkää miehen puolesta?

Pitääkö minun kantaa itse vastuu itse synnyttämistäni lapsista raskaudesta aikuisuuteen niin fyysisesti, psyykkisesti kuin taloudellisestikin, vai pitääkö miehiäkin pitää yhtälailla vastuullisina vanhempina?

Olenko minä se heikompi astia, jonka sukupuolen edustajat eivät ole pystyneet tekemään merkittäviä saavutuksia tieteessä tai muussakaan merkittävässä, vai olenko minä se joka oman palkkatyönsä lisäksi hoitaa lapset, isovanhemmat ja kodin, hoitaa lääkärit, neuvolat, harrastukset ja vanhempainvartit ja tietysti pyykkää, koska mies ei millään opi lajittelemaan valkopyykkiä?

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Ja mistä vetoa että miesviha-jankkaaja hyökkää tähän ihan haukkana kertomaan että tuokin on miesvihaa ihan selvästi :)

Vierailija
2/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö näe mitään eroa näissä:  

- nainen ei varo että menee tuntemattoman miehen asunnolle 

- nainen varoo ettei mies pääse selvin päin julkisessa tilassa lentokoneessa istumaan lapsen viereen  

toi siis osoittaa sun mielestä ristiriitaa ??? että tulee muka kahdenlaista viestiä siitä että miehiä pitää varoa mutta toisaalta väitetään ettei saa varoa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele potkaisemaan munille sitä joka käy päälle, ottamaan evvk-asenteen kaikkia muita miehiä kohtaan paitsi sitä jota rakastat. Ja siltäkin mieheltä sinun pitää vaatia että hän rakastaa sinua eikä jotain vaatimuslistaa.

Onnelliselta näyttävä nainen saa olla eniten rauhassa, oli hän sitten yhden yön panoja harrastava, neitsyt tai viiden lapsen äiti sormus sormessa.

Vierailija
4/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:21"]

etkö näe mitään eroa näissä:  

- nainen ei varo että menee tuntemattoman miehen asunnolle 

- nainen varoo ettei mies pääse selvin päin julkisessa tilassa lentokoneessa istumaan lapsen viereen  

toi siis osoittaa sun mielestä ristiriitaa ??? että tulee muka kahdenlaista viestiä siitä että miehiä pitää varoa mutta toisaalta väitetään ettei saa varoa... 

[/quote]

Eli miehet ovat turvallisia vain julkisilla paikoilla, kaikkialla muualla heitä pitää varoa? Kuinka pitkään pitää tapailla, jotta uskaltaa mennä esim. miehen kotiin?

Ja miksi kirjoitit selvin päin vain tuohon toiseen kohtaan, onko sinusta siis oletettavaa että miehet tarjoavat kyytiä humalassa?

Vierailija
5/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt ihan näitä samoja asioita ap! Valitettavasti ite en tosiaankaan tiedä vastausta kysymyksiisi, toivottavasti joku viisaampi vastaa =)

Vierailija
6/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin oma itseni häpeilemättä! En ajattele mikä on naiselle tai miehelle sopivaa. Teen mitä haluan. Osa on perinteisestä vinkkelistä hyvin naisellisia asioita, osa hieman miehisiä. Siksi en edes ymmärrä näitä minkälainen minun pitäisi olla -juttuja. Kun on oma itsensä, löytää ympärilleen ihmisiä, jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet.

En ole varautunut kenenkään oudon seurassa vain sukupuolen takia. Epäilyttäviä henkilöitä löytyy molemmista sukupuolista. Saan noudattaa vieraitten ihmisten kanssa maalaisjärkeä ja omaa arviointikykyäni. Miksi te välitätte niin paljon siitä mitä muut ajattelee tällaisissa asioissa?

Ihmisellä on oikeus pukeutua kuten haluaa sukupuoleen katsomatta, eikä kenenkään pukeutuminen ole syy kohdella henkilöä huonosti. Näin esimerkkinä. Jokainen fiksu ihminen sukupuoleen katsomatta ymmärtää tämän. Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka ajattelevat toisin. Ajatelkoot, mutta se ei oikeuta vääriin tekoihin.

Kyllä naisia kohdellaan paikoitellen epätasa-arvoisesti ja silloin on oikein tuoda asia esille.

Vierailija
7/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun juonihan on siinä, että et kuuntele miehiä ollenkaan. Tämä on siis heidän mielestään väärin, mutta niin on aivan kaikki muukin, mitä teet. Eli sinun on elettävä itseäsi kuunnellen ja itseäsi varten. Koska tukea et saa. Kannattaa kuunnella sitä, mitä muut naiset sanovat. He eivät alista sinua sukupuolesi perusteella.

Vierailija
8/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ongelmasi on mustavalkoinen ajattelu. Maailma ei ole niin yksinkertainen. Se miltä asia näyttää riippuu näkökulmasta. Jostakin näkökulmasta sinä olet oikeassa, toisesta näkökulmasta päinvastoin ajatteleva on oikeassa. Mikä on lopullinen totuus? Sitähän sinä haet, mutta vastausta et saa, koska universaalia totuutta ei ole olemassa. On vain jokaisen henkilön oma totuus.

Täytyy vain yrittää löytää toimivat keinot luovia maailmassa eteenpäin. Miehet ja naiset ovat kaikki yksilöitä, joten pieleen menee, jos kaikkiiin suhtaudut samalla kaavalla. Luottamuksen arvoisia miehiä on olemassa, toisiin ei pidä luottaa pätkän vertaa.

Vierailija
9/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:41"]

Minä olen ainakin oma itseni häpeilemättä! En ajattele mikä on naiselle tai miehelle sopivaa. Teen mitä haluan. Siksi en edes ymmärrä näitä minkälainen minun pitäisi olla -juttuja. Miksi te välitätte niin paljon siitä mitä muut ajattelee tällaisissa asioissa? Ihmisellä on oikeus pukeutua kuten haluaa sukupuoleen katsomatta, eikä kenenkään pukeutuminen ole syy kohdella henkilöä huonosti. Näin esimerkkinä. Jokainen fiksu ihminen sukupuoleen katsomatta ymmärtää tämän. Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka ajattelevat toisin. Ajatelkoot, mutta se ei oikeuta vääriin tekoihin. Kyllä naisia kohdellaan paikoitellen epätasa-arvoisesti ja silloin on oikein tuoda asia esille.

[/quote]

Juuri siksi tätä asiaa tuodaan esille ja kysymyksiä kysytään, koska tuhannet naiset kokevat vuosittain eri asteista ahdistelua ja syyksi laitetaan yhteiskunnan ja muiden ihmisten taholta naisen oma käytös, pukeutuminen, liikkuminen, mielipiteet tai alkoholinkäyttö.

Oletko ikinä joutunut raiskatuksi? Pystytkö kuvittelemaan miltä tuntuu, kun joutuu keräämään kaiken rohkeutensa pystyäkseen tekemään rikosilmoituksen tuollaisen jälkeen, ja vastaukseksi saa sekä poliiseilta että muilta ihmisiltä vähättelyä ja syytöksiä. Sinua vähätellään poliisilaitoksella, sairaalassa, sukulaisten edessä, kadulle, netissä ja lehdissä. Miksi menit, miksi sinulla oli tuollaiset vaatteet, miksi olet ulkona tuollaiseen aikaan, miksi, miksi, miksi... Se tunne on musertava, eikä yhdenkään naisen pitäisi joutua sitä kokemaan.

Juuri siksi pitää kysyä nämä kysymykset: jos joku kokee voivansa tuomita naiset heidän käytöksensä takia, hänen on pystyttävä myös vastaamaan näihin kysymyksiin. Jos raiskaus, ahdistelu, kaltoinkohtelu, väkivalta, vähättely jne. ovat naisten syytä, heille pitää pystyä antamaan selkeät ohjeet miten näiltä asioilta vältytään.

Ihmisillä todellakin on oikeus pukeutua miten tahtoo, harrastaa seksiä miten tahtoo ja elää miten tahtoo, mutta jostain kumman syystä naisia silti syyllistetään kun he näitä oikeuksiaan käyttävät ja rikoksia kuten raiskaus, pidetään yhtenä rangaistuskeinona näyttää naiselle hänen rajansa.

Vierailija
10/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on. Monet miehet valittaa ympäri nettiä siitä, että baarista ei herunutkaan pesää, naiset pihtaa ja väärinkäyttää seksuaalista valtaansa, mutta toisaalta sitten raiskaus on aina naisen syy, koska tuntemattomien mukaan ei pidä lähteä. Samoin valitetaan siitä, että naiset suhtautuu tuntemattomiin miehiin epäilyksellä ja jopa pelokkaasti, mutta samaan aikaan syyllistetään naista raiskauksesta - olisi pitänyt tietää ettei tuntemattomiin miehiin pidä luottaa.

Vierailija
11/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaile juuri naista ja todella turhauttavaa, kun on niin varovainen. Ymmärrän tämän kyllä, mutta kyllä se silti hieman turhauttaa, kun en itse mitään pahaa tekisi kenellekkään.

Vierailija
12/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kannattaa jatkaa sitä miesten pelkäämistä. Alistavia hirviöitä ne on kaikki.

Vierailija
13/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 11:41"]

Minä olen ainakin oma itseni häpeilemättä! En ajattele mikä on naiselle tai miehelle sopivaa. Teen mitä haluan. Siksi en edes ymmärrä näitä minkälainen minun pitäisi olla -juttuja. Miksi te välitätte niin paljon siitä mitä muut ajattelee tällaisissa asioissa? Ihmisellä on oikeus pukeutua kuten haluaa sukupuoleen katsomatta, eikä kenenkään pukeutuminen ole syy kohdella henkilöä huonosti. Näin esimerkkinä. Jokainen fiksu ihminen sukupuoleen katsomatta ymmärtää tämän. Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka ajattelevat toisin. Ajatelkoot, mutta se ei oikeuta vääriin tekoihin. Kyllä naisia kohdellaan paikoitellen epätasa-arvoisesti ja silloin on oikein tuoda asia esille.

[/quote]

Juuri siksi tätä asiaa tuodaan esille ja kysymyksiä kysytään, koska tuhannet naiset kokevat vuosittain eri asteista ahdistelua ja syyksi laitetaan yhteiskunnan ja muiden ihmisten taholta naisen oma käytös, pukeutuminen, liikkuminen, mielipiteet tai alkoholinkäyttö.

Oletko ikinä joutunut raiskatuksi? Pystytkö kuvittelemaan miltä tuntuu, kun joutuu keräämään kaiken rohkeutensa pystyäkseen tekemään rikosilmoituksen tuollaisen jälkeen, ja vastaukseksi saa sekä poliiseilta että muilta ihmisiltä vähättelyä ja syytöksiä. Sinua vähätellään poliisilaitoksella, sairaalassa, sukulaisten edessä, kadulle, netissä ja lehdissä. Miksi menit, miksi sinulla oli tuollaiset vaatteet, miksi olet ulkona tuollaiseen aikaan, miksi, miksi, miksi... Se tunne on musertava, eikä yhdenkään naisen pitäisi joutua sitä kokemaan.

Juuri siksi pitää kysyä nämä kysymykset: jos joku kokee voivansa tuomita naiset heidän käytöksensä takia, hänen on pystyttävä myös vastaamaan näihin kysymyksiin. Jos raiskaus, ahdistelu, kaltoinkohtelu, väkivalta, vähättely jne. ovat naisten syytä, heille pitää pystyä antamaan selkeät ohjeet miten näiltä asioilta vältytään.

Ihmisillä todellakin on oikeus pukeutua miten tahtoo, harrastaa seksiä miten tahtoo ja elää miten tahtoo, mutta jostain kumman syystä naisia silti syyllistetään kun he näitä oikeuksiaan käyttävät ja rikoksia kuten raiskaus, pidetään yhtenä rangaistuskeinona näyttää naiselle hänen rajansa.
[/quote]

Kyllä olen kokenut, mutta en kuvailemallasi tavalla. Olen kokenut myös muuta vääryyttä.
Ja lisäksi sinulla taisi jäädä kirjoitukseni viimeinen lause lulematta.

Vierailija
14/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia ihmisiä pitää pelätä. Kehenkään ei voi koskaan luottaa.

Vierailija
15/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa. Hulluja pitää toki varoa, mutta normimies toimii hienosti kun saa säännöllisesti suikkarin.

Vierailija
16/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:10"]

Relaa. Hulluja pitää toki varoa, mutta normimies toimii hienosti kun saa säännöllisesti suikkarin.

[/quote]

Tyhjentävä vastaus kaikkiin kysymyksiin, olen mykistynyt. Olet luonnollinen filosofi.

Vierailija
17/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja mistähän nämä hullut erottaa normimiehistä, ennen kuin on liian myöhäistä..? Esimerkkivastaus siitä, miten lopulta kaikki on naisten vastuulla ja syytä. Oma vika jos et pysty tekemään psykoanalyysia ulkonäön perusteella.

Vierailija
18/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:22"]

[/quote]

Ja mistähän nämä hullut erottaa normimiehistä, ennen kuin on liian myöhäistä..? Esimerkkivastaus siitä, miten lopulta kaikki on naisten vastuulla ja syytä. Oma vika jos et pysty tekemään psykoanalyysia ulkonäön perusteella.

[/quote]

Normimies toimii taas hienosti suikkarin jälkeen, hullu ei.

Vierailija
19/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen verran kokenut paskaa ja tietynlaista hyväksikäyttöä miesten taholta, etten enää pysty luottamaan. Samaan aikaan ne miehet jotka teki mulle väärin syytti siitä minua, koska mun olisi jostain kumman syystä pitänyt osata olla ajatustenlukija toisen motiiveista tai mielenterveyden häiriöistä jo etukäteen. Ei kiitos.

Vierailija
20/40 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset itellä ^^

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän