Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Atarax vauvojen unilääke

Vierailija
26.10.2014 |

Perheemme neljäs vahvistus on 1v. vanha ja levoton nukkumaan. Lääkärimme määräsi Atarax(siirappi) lääkettä iltaisin nukahtamista helpottamaan. Nyt mietinkin uskaltaako ko. lääkettä antaa taaperolle. Häiriintyyko ns. normaali uni/ uneen oppiminen? T. SuurperheenISÄ

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uneen oppimisesta en tiedä, mutta minä söin ihan normi Ataraxia jokusen viikon nukahtamisvaikeuksiin ja se kyllä auttoi nukahtamaan mutta seuraavana päivänä olin todella väsynyt ja pää ihan jumissa. Siis olo oli todella vetämätön kaikin puolin. Niinpä Atarax vaihdettiinkin minulle paremmin sopivaan antihistamiiniin joka ei tee noin vetämätöntä oloa seuraavana päivänä.

Vierailija
2/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atarax on allergialääke joka aiheuttaa sivuvaikutuksena väsymistä. Se ei siis ole varsinainen unilääke. Se ei aiheuta riippuvuutta tai häiritse normaalia unta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta voisi kai ajatella, että kun lääkkeen avulla saadaan vuorokausirytmi normaaliksi ja säännölliseksi, lääkkeen voisi vähitellen jättää pois. Useinhan uni lisää unta, eli yliväsyneenä nukkumisesta ei tule mitään. Hyvät päikkärit tarkoittavat yleensä hyviä yöunia, jos nyt ei ihan liiallisuuksiin mennä niiden pituuden kanssa.

Vierailija
4/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ataraxista on itseni suhteen sellaisia kokemuksia ettei nukuttanut. Uskaltaisin kuitenkin koittaa lapselle, luotan lääkäreihin sen verran. Ja ai niin, olen muuten antanutkin, kutinaan! Omalle lapselleni määrättiin 2,5v melatoniinia univaikeuksiin (unessa pysyminen, heräsi aina kokonaan ja vaati uudelleennukuttamisen kevyen unen vaiheessa). Toimi, toimi todella hyvin.

Vierailija
5/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, itse joskus unettomuusindikaatiolla ottanut, seuraavana päivänä päänsärkyä, huonovointisuutta, äreyttä jne. Kyllä niitä sivuv.tulee pienillekin.

Vierailija
6/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuon purnukan kyljessähän on kolmio! Jotenkin ISÄNvaisto sanoo, että ei lapsille! Testaanpa ensin itse ko. lääkettä niin tiedänpähän miten väsyttää.

Vierailija
7/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiohan tarkoittaa mm. sitä, että lääke väsyttää... Mikä taitaa olla unilääkkeen tarkoituskin, eikö?

Vierailija
9/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkös isukki, millä annoksella sitä itse testaa?

Vierailija
10/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:19"]Niin ja tuon purnukan kyljessähän on kolmio! Jotenkin ISÄNvaisto sanoo, että ei lapsille! Testaanpa ensin itse ko. lääkettä niin tiedänpähän miten väsyttää.
[/quote]

Ota sitten tarpeeksi iso annos, eli ainakin 10 mg, mieluiten 25 mg, viimeksi mainittu se yleisin annos aikuiselle unettomuuteen.
Kokeillut olen, uneton on epätoivoinen, ainakin itse olin. Olo oli vuorokauden kuin kaikki raajat olisivat olleet keitettyä spagettia, mikään ei oikein pysynyt käsissä ym.
Unitutk.jälkeen onneksi löytyi apu.

Vierailija
11/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:23"]Kolmiohan tarkoittaa mm. sitä, että lääke väsyttää... Mikä taitaa olla unilääkkeen tarkoituskin, eikö?
[/quote]

Atarax EI ole unilääke.

Vierailija
12/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:23"]Kolmiohan tarkoittaa mm. sitä, että lääke väsyttää... Mikä taitaa olla unilääkkeen tarkoituskin, eikö?
[/quote]

Atarax EI ole unilääke.
[/quote]

Kyllä sitä indikaatiolla vauvoilla käytetään.

Vierailija
13/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:23"]Kolmiohan tarkoittaa mm. sitä, että lääke väsyttää... Mikä taitaa olla unilääkkeen tarkoituskin, eikö?
[/quote]

Atarax EI ole unilääke.
[/quote]

[/quote]

Toki, mutta se ei silti tee ikivanhasta, väsyttävästä antihistamiinista unilääkettä.

Vierailija
14/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:19"]Niin ja tuon purnukan kyljessähän on kolmio! Jotenkin ISÄNvaisto sanoo, että ei lapsille! Testaanpa ensin itse ko. lääkettä niin tiedänpähän miten väsyttää.
[/quote]
No herranjestas sentään. Siksihän se kolmio siinä purkin kyljessä juuri onkin, koska lääke väsyttää. Mutta hyvää yötä iskä, nuku hyvin!

Vierailija
15/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:23"]Kolmiohan tarkoittaa mm. sitä, että lääke väsyttää... Mikä taitaa olla unilääkkeen tarkoituskin, eikö?
[/quote]

Atarax EI ole unilääke.
[/quote]

[/quote]

Toki, mutta se ei silti tee ikivanhasta, väsyttävästä antihistamiinista unilääkettä.
[/quote]

Niponipo, viittasin sillä otsikkoon. Korjaan siis, eikö se ole unilääkkeeksi määrätyn lääkkeen tarkoituskin?

Vierailija
16/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ISÄ on saanut paljon asiallisia vastauksia...

Vierailija
17/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöseksi nillittämiseksi tämä täällä näköjään aina menee.

Virheellisesti unilääkkeeksi Ataraxin ristinyt.

Vierailija
18/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sitä määrättiin todella rankan vesirokon takua, kun lapsi ei pystynyt nukkumaan kutinalta ja kivulta edes yhtäkään kokonaista tunnin pätkää. Lääke teki selkeästi väsyneeksi ja nukkui huomattavasti normaalia pidempiä yöunia ja oli seuraavana päivänäkin veltto ja väsynyt. Ainakaan itse en sitä kovin hyvänä vaihtoehtona jatkuvassa käytössä kokisi.

Vierailija
19/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Minä viestin aloittajana kirjoitin ensimmäistä kertaa ja vain tuon ensimmäisen viestin tälle "vauva foorumille". Nyt kun lapsukaiset nukkuu ilman Ataraxia. Päätin tulla vilkaisemaan aikuisten mielipiteitä/ asiallisia kannan ottoja aiheeseen liittyen.----> lähtenyt lapasesta! Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä, enkä mielipahaa aiheuttanut kenellekkään. Kaadan tuon litkun viemäriin ja lisään taaperon "liikuntaa". Luonnollista unta me kaikki tarvitaan. T.suurperheenISÄ

Vierailija
20/22 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jouduttiin käyttämään ataraxia pari vuotta sitten talvella erittäin vaikeaa ja kutiavan ihottuman takia. Lapsi oli kolme. Ja muutaman kuukauden päästä huomasin että aiheutti sen verran riippuvuutta että piti lääke lopetella pikkuhiljaa. Mutta silti käyttäisin uudestaan koska seitsemän tunnin aikana jos kymmenen kertaa herätään niin kukaan ei jaksa.