Epäilen, että anoppi varastaa lasten lahjat
Anoppini on aika värikäs tyyppi. Hän on sairaseläkkeellä ja on hyvin pienet tulot. Sanon aina, ettei tarvitse meidän lapsille ostella mitään, mutta kovasti hän haluaa kaikkea hankkia. En tiedä, vaikuttaako se, että minunkin äitini ostaa usein esim. kenkiä, haalareita ym.
Nyt olen alkanut epäillä, että anoppi ehkä näpistää lahjaksi antamiaan vaatteita, leluja ym. Tosi usein kehuu, miten halvalla löysi UFFilta ihan käyttämättömiä vaatteita, ja antoi minullekin uuden merkkilaukun joka hänen mukaansa oli UFFilta löytynyt. Kirppariltakin tuntuu usein löytävän "parilla eurolla" ihan uusia leluja.
Voiko pitää paikkansa, että hän löytää usein ihan priimaa, uutta kamaa UFFilta ja kirppareilta? Mitä minun pitäisi tehdä? En haluaisi syyttää aiheetta. Ja siis todettakoon, että hän ostaa usein ja paljon, ja osa on kyllä selvästi käytettyä ja voi olla UFFin hintalaput. Jotenkin en vaan usko, että kaikki on sieltä.
Kommentit (13)
Ostaa kaupasta, eikä kehtaa sanoa että joutuu tiukille teidän lahjojenne takia.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 06:57"]
[/quote]
Tämä mullekin tuli mieleen. Meilläkin anopilla oli tosi tiukkaa, 20 lastenlasta ja silti osteli kaikille joululahjoja. Ei kyllä valehdellut ostaneensa kirpparilta, mutta saattoi sanoa hintaa reilusti alaspäin, löytäneensä alesta yms. Kaupassa itse käydessä huomasin, että hinnasta oli lähtenyt puheissa puolet pois. Ei ne mitään hirmu kalliita ollut, mutta sanotut hinnat eivät aina olleet realistisia.
Olisit ap tyytyväinen että lapsesi saavat lahjoja anopiltasi. Voin kuvitella minkä porun päästäisit ja kuinka av:lla avautuisit anopista jos hän ei hommaisi lahjoja. Vaan mikään ei kelpaa. Kiittämättömyys on maailman palkka.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 07:01"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 06:57"]
[/quote]
Tämä mullekin tuli mieleen. Meilläkin anopilla oli tosi tiukkaa, 20 lastenlasta ja silti osteli kaikille joululahjoja. Ei kyllä valehdellut ostaneensa kirpparilta, mutta saattoi sanoa hintaa reilusti alaspäin, löytäneensä alesta yms. Kaupassa itse käydessä huomasin, että hinnasta oli lähtenyt puheissa puolet pois. Ei ne mitään hirmu kalliita ollut, mutta sanotut hinnat eivät aina olleet realistisia.
[/quote]
Jos olisi näin, niin anoppi käyttäisi usein enemmän rahaa näihin lahjoihin. Jos hänelle asumiskulujen jälkeen jää muutama satanen, en usko että hän ostelisi puolella siitä uusia vaatteita. Eli joko tosiaan löytää kirpparilta kaiken tai varastaa. -ap
Onko mahdollista, että anopilla on velkakierre tai että vinguttaa visaa yli varojensa?
Mikset usko? Ehkä olet antanut ymmärtää että sun äitisi ostelee kaikkea, eikä toinen halua jäädä huonommaksi. Itse teen juuri näin. Eivät läheiseni sitä saa tietää että syön pelkkää kaurapuuroa.
Minun tuttavat jaksavat tasaisesti ihmetellä miten löydän kirppareilta parilla eurolla vaatteita jotka näyttävät suoraan tehtaalta tulleilta. Sitä vain osaa seuloa katseellaan mitä kannattaa tutkia lähemmin ja mitä ei ja sitä voi harjoittaa paremmaksi sillä että kiertää ahkeraan niitä kirppiksiä. Äidilläni on silmää astioille, löytää alle kympilla päälle satasen arvoisia astioita.
Meitä voisi luulla rikkaammiksikin vaikka pitkäaikaistyöttömiä ollaan ja sossunluukullakin käydään.
Niin kauan kun todisteita ei ole, niin ota lahjat hyvillä mielin vastaan. Ne ovat kuitenkin lapsillenne heidän isoäidiltään. Toistele vaan, kuinka tärkeintä on nähdä isoäitiä ja viettää aikaa tämän kanssa, eikä materia. Etä pärjäätte kyllä hienosti materian puolesta. Toivotaan, ettei isoäiti joudu ongelmiin velkojen tai varastelun vuoksi, että hänellä vain sattuisi olemaan mahtava kirpparinenä!
Miten hyvin tunnet anoppisi taloudellisen tilanteen? Hänellä voi olla säästöjä sukan varressa. Oletko jutellut asiasta miehesi kanssa? Hän tuntenee taloudelliset taustat paremmin.
No sanokaa nyt joku jotain, mitä mieltä olette.
Kuten jo mainitsin, anoppini on aika värikäs tyyppi. Raha-asioiden hoidosta kertoo paljon se, että hän sai aikoinaan perintönä kaksi asuntoa ja huomattavan summan rahaa, mutta asuu nykyään kaupungin vuokra-asunnossa.
Olemme antaneet hänelle rahaa lasten hoitamisesta ja joka kuu ennen eläkkeen maksupäivää hän pyytelee myös rahaa lainaksi.
Mitenkähän sitä saisi anopin ymmärtämään, ettei tosiaan tarvitse vähillä rahoilla ostella koko ajan? Se taitaakin olla aina ollut hänen ongelmansa, että pakko ostaa ja hommata kaikenlaista mitä ei edes tarvitse, oli rahaa tai ei.
Edelleenkin minulla on pieni epäilys, että hän joskus näpistelee joitain leluja ja vaatteita. Ei voi kirpparilta löytyä upouusia muptileluja, ellei se kirpparimyyjä sitten ole varastanut niitä.
Up