Opettajalla ei ole yksityisyyttä vapaa-ajallaan pienellä paikkakunnalla
Opettajan leima on ja pysyy. Silmäparit seuraavat liikkeitäsi ja juorut kiertävät. Miksi ikinä kouluttauduin opettajaksi!?
Kommentit (14)
Muuta toiselle paikkakunnalle, ja käy vaan töissä opettajana tuolla pienellä paikkakunnalla.
Monet ajavat päivittäin yli 60 km:m työmatkaan yhteen suuntaan, eli päivässä yhteendä yli100 työmatka.
Oma valinthanhan se työpaikka on aina, ja se on otettva sieltä mistä sen saa.
Samanahan se on pienillä paikkakunnilla kaikissa ammateissa, lääkäreillä, farmaseuteilla,papeilla, poliisilla, taksinkuljettajalla, kauppialla ja niin edelleen.
Niin, tämän takia useimmat opet ovat töissä kotikuntansa ulkopuolella. Näin itsekin.
Sama hammaslääkärillä, toimistovirkailijalla ja papilla. Ette te ole sen erikoisempia.
Niin, miksi ylipäätään alkaa tuohon työhön?
Kaikki "julkisessa" virassa olevat tunnetaan pienissä kaupungeissa. Ei vain Teidän Majesteettianne.
Vierailija kirjoitti:
Sama hammaslääkärillä, toimistovirkailijalla ja papilla. Ette te ole sen erikoisempia.
Mikä niiden elämässä on niin kiinnostavaa?
Meidän koulussa puolet opettajista asuu toisella paikkakunnalla kuin missä ovat töissä. Allekirjoittanut myös. Olen ihan tietoisesti päättänyt olla töissä muualla.
Sen takia ei pidä asua samalla paikkakunnalla, jossa on töissä. Kai sulla auto on? Muuta kauemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niiden elämässä on niin kiinnostavaa?
Ei niiden elämässä ole mitään sen kiinnostavampaa kuin opettajankaan. Jos ap niin kuvittelee.
Teininä olin kesätöissä hotellissa ja me työntekijät myös yövyimme siellä (kohde oli ulkomailla). Asiakkaat sitten tunnistivat, kun olin vapaalla. Eipä siinä mitään, ihan kivoja he olivat, mutta vähän hassulta se tuntui mielestäni. Sittemmin en ole ollut työssä, jossa ollaan omilla kasvoillaan. Pidän anonymiteetistä.
Really, Sherlock? Luulisi, että yliopistotutkinnon suorittanut ymmärtäisi tuon kokeilematta.