Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitaja ei suostu FB-kaveriksi. Mitä mieltä?

Vierailija
26.10.2014 |

Olen pyytänyt lapsen perhepäivähoitajaa FB-kaveriksi. Minun mielestäni olisi ihan asiallista suostua, onhan hän lapseni elämässä suuri ja tärkeä asia. En ymmärrä miksi ei voi suostua...

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ketjua lukenut, mutta oikein teki jos ei suostunut. Koulutettu hoitaja ei saa edes tervehtiä asiakkaita, elleivät nämä itse tervehdi ensin.

Vaitiolovelvollisuus nääs. Ole onnellinen kun olet saanut ammatillisesti pätevän hoitajan lapsellesi!

Vierailija
2/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan sos.puolen ihminen halua oman turvallisuutensa takia asiakkaita tai asiakkaiden vanhempia yksityiseen elämäänsä.

Vierailija
4/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tulisi mieleenkään pyytää facekaveriksi lapsen hoitajaa tai opea. Lapsen ope (koulussa) itseasiassa pyysi, että kaikki yhteydenotot hoidettaisiin virka-aikoina ja wilman kautta.

Vierailija
5/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:10"]

Mielestäni käytäntö on hieman kummallinen. Tässä haiskahtaa vähän se, että vanhemmat eivät ikään kuin saisi saada "valtaa" hoitajiin tietämällä heidän yksityiselämästään, ts. tajuta sitä, että he ovat tavallisia ihmisiä. Kuitenkin esim. kaupungin päiväkodin hoitajilla on aikamoistavaltaa asiakasperheisiin, kun arvioivat lasten kehitystä, raportoivat ongelmista, jos jotkin keskimääräiset arvot ovat yli tai ali, seuraavat perheen "jaksamista", tekevät lastensuojeluilmoitusia.

Siinä mielessä voisi jopa olettaa, että nimenomaan vanhemmat eivät suostuisi hoitajien fb-kavereiksi.

Pph on aavistuksen yksityisemmän oloinen palvelusuhde, siinä mielessä voisi ajatella, että tilanne olisi vähän tasa-arvoisempi, jotenkin. Vähän kuin että voihan sitä alkaa vaikka kotikulman kukkakauppiaan kanssa fb-kaveriksi, jos aina tavataan jutustella ja siellä jatkuvasti käydään. Yhteisöllisyyttä!

Tietysti jotkut eivät jaksa kikkailla asetuksilla ja haluavat pitää fb:n vain sellaisille kavereille, joille kehtaa esim. valittaa asiakasperheistä jne.

Jos määräys tulee kunnan suunnasta ylemmältä taholta, voihan tietysti olla, että he eivät halua, että tuota kautta paljastuisi totuus esim. hoitajien jaksamisesta tai päiväkotien todellisuudesta tms.

Ymmärrän senkin, että joku vanhempi ei välttämättä oikein enää luota sellaiseen hoitajaan, joka hylkää pyynnön. On kuitenkin kyse ihmisestä jolle uskoo lapsensa tosi isoksi ajaksi.

Henk.koht. mielipiteeni on, että nimenomaan perhepäivähoitaja epäilyttäisi tässä tapauksessa, koska hänellä ei ole siellä päivisin ketään toista aikuista katsomassa, miten hän toimii.

[/quote]

Sosiaali  ja - terveysalalla on omat sääntönsä. Tottakai kukka- tai muukin kauppias tervehtii asiakkaita vapaalla olleessaan, sehän on bisnestä.

Sote - ihmisillä nyt vaan on nää sääntönsä, joita on noudatettava, mikäli haluaa ammatillisesti toimia. Tottakai, jos lapsi huomaa hoitajan ja moikkaa, niin voi moikata takaisin, mutta itse ei saa ottaa kontaktia. Älkää hyvät ihmiset loukkaantuko meihin, jotka koetamme tehdä työmme sääntöjä noudattaen. 

Entäs jos sinua vastaan tulisi lääkäri jonka luona olet juuri käynyt. Olet puolisosi kanssa lenkillä, ja tuo lääkäri tervehtii sinua. Et kuitenkaan ole kertonut lääkärikäynnistä siipallesi. Mikä sotku siitäkin voisi aiheutua...

Vierailija
6/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyyh. On teillä ongelmat.

Vierailija
7/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:10"]

Ymmärrän senkin, että joku vanhempi ei välttämättä oikein enää luota sellaiseen hoitajaan, joka hylkää pyynnön. On kuitenkin kyse ihmisestä jolle uskoo lapsensa tosi isoksi ajaksi.

[/quote]

Jos ei kykene luottamaan ammattilaiseen näkemättä hänen henkilökohtaista fb-profiiliaan (kaikilla ei muuten edes ole sellaista!), on ehkä parempi uskoa ne lapsensa jollekin muulle tai peräti hoitaa ne itse.

Vierailija
8/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodissa töissä. Niin hyvin kuin useampien vanhempien kanssa tulen juttuun, niin en hyväksyisi facebook pyyntöä. Toivon, etten koskaan joudu sellaiseen tilanteeseen. Tottakai vapaa-ajalla tervehdin ja saatan muutaman sanan vaihtaakin, mutta muutenkaan en ole facebookissa sellainen joka haalii satoja kavereita. Aloittaja, älä ota itseesi, vaikka lapsesi hoitaja ei vastaa pyyntöönsi. Silti hän voi pitää perheestäsi ja varmastikkin lapsestasi.

Vierailija
9/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on äärimmäisen tyhmää pyytää hoitajia tai opettajia fb kaveriksi. He tekevät työtään, eivät ole meidän "kamuja". He ja me tarvitsemme oman yksityisyytemme.

Vierailija
10/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tämä "mitä mieltä" tyyppi Porvoosta.

Vierailija
11/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haluaisi asiakkaita. FB on yksityiselämää. 

Vierailija
12/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on täysin ymmärrettävää, että pph haluaa pitää työasiat ja vapaa-ajan erillään.

Vierailija
13/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä häntä ei kiinnosta sun elämä tai ei halua jakaa omaansa ja ihan ymmärrettäväähän tuo on.

Vierailija
14/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet provo. Lapsesi hoito on hänen työtään, vapaa-ajalla voi tehdä/olla/kaveerata kenen kanssa haluaa. Täällä vanhemmat saavat automaattisesti lapun kun päivähoito alkaa, että työntekijät eivät ala asiakkaidensa fb-kavereiksi.

Vierailija
15/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään hyväksy asiakkaita. Yksityiselämäkin olemassa. Hyväksytkö itse jokaisen työtuttusi?

Vierailija
16/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut että heillä on ihqn ohjeistus, että tekemisissä ei mielellään saisi olla kuin työasioissa

Vierailija
17/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhan näkyvä provo

Vierailija
18/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sinä olet sekopää.

Ja onneksi olet myös provo.

Vierailija
19/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi hänen PITÄISI suostua?

Vierailija
20/59 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei missään nimessä lapsen hoitajan kaveriksi edes pyydelläkään. Ei kuulu yksityiselämä ja työelämä yhteen. En ikinä haluaisi lapseni hoitajaa fb-kaveriksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan