Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA hurja yhtäkkinen painonnousu!

11.08.2008 |

Kysynpä nyt kaikilta, että mistä voi johtua yhtäkkinen järkyttävä painonnousu? Kahden päivän aikana 3kg ja vähän ylikin.. Molemmilla kerroilla kävin puntarilla aamusta eikä syömisessäkään mitään muutosta ollut. Voiko nestettä siis turvotusta olla monta litraa kehossa ja miksi se nyt yhtäkkiä kerääntyy? On tässä painoa tullut muutenkin reippaasti, 17kg jos tuo turvotuskilomääräkin otetaan huomioon..

Onko tämä oire raskausmyrkytyksestä vai jostain muusta??

Sokerirasituksessa en ole vielä käynyt, mutta eiköhän sinne passiteta seuraavalla neuvolakerralla, joka on ylihuomenna.

Mansikoita ja ananasta olen popsinut.. Onko muita vinkkejä turvotuksen poistoon. Vettä juon runsaasti, mutta siitäkin tulee inhottavan täysi olo, kun kaikki se neste jää elimistöön.. Eikö raskaana pitäisi juosta pissalla jatkuvasti! Ei minun, hyvä kun pari kertaa päivässä lorisee..

Auttakaa..

Fanny 30+2 :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin heittelee paino miten sattuu. Välillä pariin viikkoon ei tule juuri yhtään painoa ja sitten yhtäkkiä pompsahtaakin pari kiloa. Luulen, että välillä kropassa vain enemmän nestettä. Kyllä ne neuvolasta sitten neuvoo onko tarvetta tutkimuksiin.

G rv 34

Vierailija
2/8 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytys tarvitsee muutakin kuin painonnousun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin juoksisit jatkuvasti vessassa ja joisit kuin sieni.

4/8 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän neuvolassa aletaan heti tutkimaan/etsimään muita raskausmyrkytyksen oireita, jos paino nousee 1kg/vko tai yli. Onko sulla kenties jotain muita mahdollisia oireita? Pahoinvointia, mahakipua, näköhäiriöitä? Oireitahan on useita, turvotus vaan on myrkytyksen oireista selvimmin havaittavissa...

Vierailija
5/8 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kyseessä ylisyömmisestä

Raskausmyrkytys tarvitsee muutakin kuin painonnousun.

Kyllähän siihen muutakin tarvitaan, mutta kyllä tuollainen painonnousu todennäköisesti johtuu turvotuksesta. Minulla edellisessä raskaudessa noilla viikoilla alkoi paino nousta, sellaiset 6kg/2vk. Neuvolassa sitä kutsuttiin megaturvotukseksi ja lähetettiin raskausmyrkytyskokeisiin. Koko loppuraskaus sitten seurattiinkin äitiyspolilla tilannetta ja synnytys käynnistettiin päivää ennen laskettua aikaa, vaikka mitään muita raskausmyrkytysoireita ei ollut.

Joten minä sinuna soittaisin neuvolaan ja kysyisin mitä tehdään. Minulla turvotus ei hävinnyt mihinkään, vaikka koetin kaikki mahdolliset keinot vyöhyketerapiasta nestettä poistaviin ruokiin ja mate-teehen... :(

Ainakaan ei kannata surra, että olisit jotenkin syypää siihen turvotukseen, joillekin sitä vain tulee, vaikka söisi pelkkää ananasta ja mansikkaa ja joisi litratolkulla vettä.

Vierailija
6/8 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin nopeasti tulee noin iso painonnousu, tuota ei _voi_ syomisilla selittaa (3 kg/2 vrk jos oikein ymmarsin?). Ja noin suuri turvotus saattaa tosiaan hyvinkin olla raskausmyrkytyksen merkki, eli tosiaan yhteytta ottamaan neuvolaan pikaisesti. Tsemppia!

Vierailija
7/8 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on hassua ettei normaalisti diureettina toimiva ananas saa sinulla yhtään nesteitä kiertoon. Eli yleensä ananas pissattaa ja poistaa nesteitä elimistöstä.

Vierailija
8/8 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellänikin paino heittelee miten sattuu.. Neuvolassa ei huolissaan asiasta..Tähän mennessä on tullut jo 20kg lisää painoa ja suurin osa on mennyt jalkoihin.. :(

RV37+2