Kirsi, 53, suuttui tulisesti, kun hänen miehensä osti ”veritulpan värisen” auton – 3 faktaa yhdistää suomalaisten tyypillisiä parisuhderiitoja
Kommentit (45)
Kirsi oli tyylitietoinen, halusi Ferrarin-punaisen, saikin mummonmökin-punaisen. Aivan oikein möksähtää. Tosin miehillä kun mm. sininen on sininen ja naisilla on sitten sininen jotain turkoosin ja 100 muun eri nimisen sinisen sävyn väliltä niin onhan niissä haastava pysyä kärryillä että mitä haluttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittuako se Kirsille kuuluu mihin mies käyttää tienaamiansa rahojaan?
No varmaan saa sanoa jos joutuu verikakan väristä autoa katselemaan.
Eikö niitä sitten joudu kaupan ja työpaikan parkkipaikoilla katselemaan? Aika stressaavaa varmaan elämä, jos ärsyyntyy joka kerta kun näkee itsestä ruman värisen auton. Ei minua ainakaan haittaa yhtään, että miehelläni on mustan auton lisäksi tossa pihassa hopea auto, vaikka hopea on tylsimpiä värejä mitä autoissa tiedän. Ja ajatella, joudun joka päivä katselemaan naapureideni keltaista autoa kun ajan heidän talon ohitse!
Keltainen on kiva väri.
Mua ärsyttää japanilaiset autot. Naapureilla vaan on niitä, onneksi ovat lyhytikäisiä.
Toisaalta meille saatui tulemaan vähn erikoisemman värinen auto itsellekin, ymmärrän että naapureita harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirsi oli tyylitietoinen, halusi Ferrarin-punaisen, saikin mummonmökin-punaisen. Aivan oikein möksähtää. Tosin miehillä kun mm. sininen on sininen ja naisilla on sitten sininen jotain turkoosin ja 100 muun eri nimisen sinisen sävyn väliltä niin onhan niissä haastava pysyä kärryillä että mitä haluttiin.
Joo, mutta miksei sitten kävele itse sinne autokauppaan ja valitse sitä Ferrarin punaista niin saa varmasti sen minkä haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä sitten joudu kaupan ja työpaikan parkkipaikoilla katselemaan? Aika stressaavaa varmaan elämä, jos ärsyyntyy joka kerta kun näkee itsestä ruman värisen auton. Ei minua ainakaan haittaa yhtään, että miehelläni on mustan auton lisäksi tossa pihassa hopea auto, vaikka hopea on tylsimpiä värejä mitä autoissa tiedän. Ja ajatella, joudun joka päivä katselemaan naapureideni keltaista autoa kun ajan heidän talon ohitse!
Keltainen on kiva väri.
Mua ärsyttää japanilaiset autot. Naapureilla vaan on niitä, onneksi ovat lyhytikäisiä.
Toisaalta meille saatui tulemaan vähn erikoisemman värinen auto itsellekin, ymmärrän että naapureita harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keltainen on kiva väri.
No se nyt ei ollutkaan jutun pointti. Itse en pidä keltaisesta ja tiedän että jotkut pitävät. Kuten jotkut pitävät vaikka tästä kyseisestä veritulpanvärisestä autosta.
Ja en edelleenkään tajua, miksi ketään ärsyttää toisten autot. 😂 Ihan sama mulle haluaako esim naapurin mummeli ajella Toyotallansa siihen asti kunnes hän itse kupsahtaa vai vaihtaako hän huomenna autonsa johonkin toiseen.
"53-vuotias Kirsi kertoi kyselyvastauksessaan suuttuneensa kerran miehelleen siitä, että tämä ajoi autokaupasta kotiin vääränsävyisen auton. Hän ja puoliso olivat aiemmin sopineet, että uusi auto olisi kirkkaanpunainen."
Eli mies rikkoi yhteisen sopimuksen. Ihan turha lällättää rahoista, oli auto ostettu kenen rahoilla tahansa, niin kyseessä oli sopimus, johon hän oli sitoutunut.
"Joitain vuosia aiemmin mies oli saanut aivoinfarktin, josta kai tuo veritulppa-nimitys tuli. Menetyksen pelkoni oli sairauden aikaan suuri. Kirkkaanpunainen symboloi minulle voimaa ja elämää. Viininpunainen, no, veritulppaa. Tämän oivalluksen jälkeen en enää miettinyt auton väriä."
Ja tuossa oli syy, miksi väri oli hänelle niin vastenmielinen.
Mutta eipä sitä olisi kunnon naisvihaöyhötystä saanut aikaan, jos olisi kertonut faktat ja linkittänyt artikkelin.
Tiedoksi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keltainen on kiva väri.
Eivät edes ole sen lyhytikäisempiä kuin muutkaan. :D
Hyvä esimerkki ihmisestä jolla on asiat niin hyvin että ongelmia löytyy sieltä missä niitä ei ole. Ja tuollaisia vinkuprinsessoja jotkut sitten katsoo ja paapoo.
Olisipa varaa autoon.
Miettikääpä miltä miehestä tuntui, kun ajatteli viedä kotiin uuden auton ihasteltavaksi. Haukut päälle. Eron saa helpomminkin. Kävelkööt akka, jos ei auton väri miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Riita puoliksi:
Auto vaihtoon ja kirkkaan vihreä tilalle.
Kirsi vaihtoon ja mies pitää auton.
Vierailija kirjoitti:
"53-vuotias Kirsi kertoi kyselyvastauksessaan suuttuneensa kerran miehelleen siitä, että tämä ajoi autokaupasta kotiin vääränsävyisen auton. Hän ja puoliso olivat aiemmin sopineet, että uusi auto olisi kirkkaanpunainen."
Eli mies rikkoi yhteisen sopimuksen. Ihan turha lällättää rahoista, oli auto ostettu kenen rahoilla tahansa, niin kyseessä oli sopimus, johon hän oli sitoutunut.
"Joitain vuosia aiemmin mies oli saanut aivoinfarktin, josta kai tuo veritulppa-nimitys tuli. Menetyksen pelkoni oli sairauden aikaan suuri. Kirkkaanpunainen symboloi minulle voimaa ja elämää. Viininpunainen, no, veritulppaa. Tämän oivalluksen jälkeen en enää miettinyt auton väriä."
Ja tuossa oli syy, miksi väri oli hänelle niin vastenmielinen.
Mutta eipä sitä olisi kunnon naisvihaöyhötystä saanut aikaan, jos olisi kertonut faktat ja linkittänyt artikkelin.
Okei, mutta mikä tässä nyt oli naisvihaa? Ihan sama reaktio olisi, jos esim. nainen olisi ostanut auton ja mies olisi ruvennut kitisemään että auto onkin 1.6 eikä 2.0 mikä sovittiin. Se vielä vaikuttaisikin oikeasti johonkin, toisinkuin värisävy.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, jos ihmisten on vaikea elää keskenään. Tietysti taustalla on jotain muuta. Vaikka sovittiin yhdessä jotain muuta ja mies käveli naisen yli. Tms
Tai nainen oli mielessään "sopinut" jotain. Miehen vika. Hänen olisi pitänyt osata lukea naisen ajatukset ja toimia sen mukaan.
"Suuttui tulisesti" = sai hirveän raivarin kuin joku leikki-ikäinen ja alkoi huutaa ja riehua.
Ei oikein asiallista käytöstä aikuiselle ihmiselle. "Tulinen" on vain kaunisteltu ilmaisu ihmisestä, joka ei pysty yhtään säätelemään tunnereaktioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, jos ihmisten on vaikea elää keskenään. Tietysti taustalla on jotain muuta. Vaikka sovittiin yhdessä jotain muuta ja mies käveli naisen yli. Tms
Kenen rahoilla se on ostettu? Jos puoliksi, miehen moka. Jos täysin miehen rahoilla, niin eiköhän hän saa ostaa vaikka puoliksi vihreän ja puoliksi sinisen auton.
Jaa miksi se on miehen moka? Jos se väri on sille naiselle niin kovin tärkeää miksei se ollut itse ostamassa sitä autoa?
Lukiko teistä kumpikaan sitä juttua? MIes oli saanut infarktin vähän aiemmin ja nainen purki sitä ahdistusta tuossa riidassa. Ei ollut oikeasti autolla tai sen värillä mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti miehensä ymmärtää erota.
Olisikohan ihan aavistuksen heppoinen syy eroon?
Minun miehelläni on mielestäni sekä tylsän värinen että tylsän merkkinen auto. En ole mielipidettä miehelle edes kertonut. Minun autoni on mieheni mielestä väärää merkkiä ja liian kallis. Mies on kertonut minulle mielipiteensä. Olen ostanut oman autoni omilla rahoilla ja hoidan myös sen kulut.
Vierailija kirjoitti:
Eli tietysti taustalla on se, että miehen vika? :D
AV ei petä.
Kirsi53 voi ostaa omilla rahoillaan itselleen haluamansa värisen auton.
Toiset vaan löytää vikoja kaikesta ja saa riidan aikaiseksi vaikka joka asiasta halutessaan. Just saying. En kattelis päivääkään 😃