Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielialalääkkeet ja unohtelu

Vierailija
26.10.2014 |

Olen ensimmäistä kertaa kokeillut mielialalääkettä masennukseeni ja olen tähän saakka ollut oikein tyytyväinen. Kyseessä on lääke nimeltä Voxra ja annokseni on 300mg (nostettiin 150mg:sta ekan viikon jälkeen). Hoito on suht alkuvaiheessa (noin 6 viikkoa takana)

Nyt olen kuitenkin huomannut, että minun on välillä todella vaikea pysyä mukana keskusteluissa ja jos minulta kysytään jotain javaikka olen selvästii kuullut kysymyksen, niin unohdan sen samantien, jolloin joudun pyytää kysymyksen toistamista. Tätä on tapahtunut nyt parin viimepäivän aikana niin monta kertaa, että olen vähän huolissani, että onko tämä joku välivaihe, koska ongelmaa ei ole aiemmin ilmennyt. 

Tunnen myös sählääväni normaalia enemmän. Saatan nousta tuoliltani ja suunnata jääkaapille hakemaan maitoa, kunnes jääkaapilla muistan, että maitopurkki oli pöydällä edessäni. Näitä vastaavia tilanteita tulee päivässä useita. Minua itseäni se ei nyt varsinaisesti haittaa, mutta ihmiset lähelläni ovat kiinnittäneet asiaan huomiota. Kukaan näistä ihmisistä ei tiedä, että minulla on lääkitys, enkä halua asiasta puhua kenellekään muulle, kuin luottoystävälleni ja psykiatrilleni. 

Olen muutenkin jo ns. hullun taiteilijan maineessa, joten en haluaisi lisätä tuulta myllyyn ja ennen kaikkea, en halua, että lähipiirini huolestuu minusta. Asia on ihan hallinnassa ja mulla on ympärilläni parhaat mahdolliset ammattilaiset, joiden kanssa näitä asioita puin, kun tarve vaatii.

Tulin tänne lähinnä vain kalastelemaan muiden ihmisten kokemuksia kyseisestä lääkkeestä, tai muista vastaavista lääkkeistä ja niiden vaikutuksesta lähimuistiin ja keskittymiseen.

Toisaalta tunnen olevani erityisen keskittynyt yhteen tärkeään työprojektiin tavalla, joka ei olisi ollut mahdollista ennen lääkitystä. Kaikki asiat tuntuvatkin jotenkin ylimääräiseltä ja minua kiinnostaa vain ja ainoastaan projektin loppuun saattaminen.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän