Olen joka aamu kipeä :( Miksi?
Reumatekijä katsottu ja se oli nega. Ei siis reumaa (enkä uskokaan että siitä olisi kyse). Mutta, joka aamu olen kipeä, milloin mistäkin. Kävely on sellaista töpöttelyä kuin vanhoilla ihmisillä, kun ylös nousen sängystä ja kunnes vetreydyn. Olen kankea ja "raihnainen". Ensinnäkin, jalkapohjat ja nilkat ovat pahiten kipeät. Joskus jalkojen nivelet ovat kipeät myös. Selkä saattaa olla kipeä, joskus varsinkin alaselkä kipuilee. Kovastikin välillä. Yleisesti ottaen olen melko kauttaaltaan kipeä kun ylös nousen aamulla. Hellittää sitten hiljakseen päivän mittaan. Sama, jos istun kauan paikoillani, olen kipeä kun lähden liikkeelle.
Mistä tämä voisi johtua? Synnytyksestä on aikaa reilu vuosi, imetän vielä, ja nukun n. 4-6 h yössä.
Kommentit (12)
Villi veikkaukseni on yksinkertaisiesti todella kuonainen ja hapan keho. Eikä mitään sairautta. Miten liikut? Mitä syöt? Kahvia? Minäkin voin todella paskasti kun en juuri liikkunut ja ruokavalio kehno, ja joka ikinen nivel rutisi, selkä kipeä, pää, hartiat, rintaranka rusahti jokaisella syvemmällä hengenvedolla, nivelet jotenkin kuluneen oloiset. Mutta aloin voida todella paljon paremminkun aloin liikkumaan ja mättämään kasviksia ja muuta järkevää ruokaa. Ja nyt kun liikunta on taas jäänyt vähemmälle ja ruokavaliossa vähän mättää, alan voida taas paskasti, sen huomaa selkeästi. Ero kuin yöllä ja päivällä. Pitää skarpata taas (muttakun uusi työ ja muita selityksiä).
Eli: Liikuntaa ja vettä, ja ruokavalioon enemmän palamistuotteeltaan emäksisiä ruokia (googleta). Ehkä jotain msm:ää (ravintolisä, mulla se auttoi nivelkipuun)? Voitko syödä sitruunaa? Se tehostaa maksan työtä.
Ja nytkin vaikka istun tässä koneella, kantapäiden takaa vihloo. Tai siis vasemman jalan kantapään takaa. Välillä olen aamulla niin turvoksissakin, että ei mitään rajaa... en aina, mutta välillä. Joo, ruokavalio on täysin mitä sattuu :( Ja stressaan paljon... liekö sekin vaikuttaa.
ap
Kilpirauhanen
Fibromyalgamia
Liikkumattomuus
Kehosi ei palaudu noin vähillä unilla? Entä kilpirauhasarvot? Vajaatoimintaa? Liikunta tulikin jo.
Onko oikeasti 6 tunnin unetkin liian vähäiset? Äidilläni fibromyalgia,voiko se periytyä?
ap
Toisinaan on toisessa pakarassa vihlovaa kovaa kipua, esim imuroinnin jälkeen joskus. Olen sen ajatellut olevan iskiasta?
ap
Mulla tuollaista samalaista, että kun nousee istumasta ylös, niin on kankea olo sekä tuota, että kaikki nivelet rutisee ja niitä pitää naksautella. Mä kyllä liikun tosi vähän, niin kai sitten siitä...
Mulla oli tommoista kun imetin. Hormonit.
Ikäsi?