Mikä mua vaivaa, kamala huimaus alkoi elokuvissa?
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta. Käytiin lapsen kanssa katsomassa lentsikat-elokuva ja en pystynyt pitämään silmiäni auki kuin puolet elokuvasta :( Olo oli ihan kamala, pyörrytti ja okät meinas tulla kurkkuun. Huomasin että silmäni eivät tykänneet yhtään niin isosta ja kaarevasta kuvasta. Kaikki kohdat joissa lentokoneet pyörivät taikka menivät alaspäin olivat ihan hirveitä. Oli pakko vain sulkea silmät.
En ole käynyt elokuvissa vuosikausiin. Tämä ei ollut 3D-versio että siitä ei voinut johtua. Mutta liian lähellä se "kangas" mielestäni oli. Mistä ihmeestä tämä voisi johtua? Silmälasit mulla on (-3,5) ja taittovirhe. Mulla on kyllä niskatkin ihan jumissa mutta selvästi nuo nopeat räpsimiset ja pyörivät liikkeet elokuvassa tekivät erittäin pahaa. Vieläkin on kökkö olo vaikka tuosta on jo toista tuntia aikaa. Ja tulipa mieleen vielä että en kyllä huvipuistoissakaan pysty käymään laitteissa kun alkaa pyörryttää niin kovasti. Toisten pyörimistäkään en mielelläni katsele...
Kiitos jos joku vastailisi. Pitäskö varata aika silmälääkäriin vai onko tämä ihan normaalia?
Kokeile auttaako asentohuimauksen itsehoito https://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/dlk/dlk00224.pdf