Kreikassa tai Turkissa syyslomalla olleita?
Tiedän että sät vaihtelee vuosittain, mutta olisi kiva tietää millaisia ilmoja lokakuun puolessa välissä on ollut.
Kommentit (6)
Olen ollut lokakuun lopussa, päivällä oltiin biksuissa rannalla, illalla hytistiin toppatakki päällä.
Aurinko laskee aikaisin, joten illat on viileita. Hyvalla onnella uida voi viela meressa, mutta ei ole mitaan rantakeleja etta märkänä makaisi auringossa uimisen jälkeen. Katsoisin Kyprosta jos vesi kiinnostaa. Patikointiin lokakuu Kreikassa sopii hyvin, turistipaikat suurelta osin kiinni mutta paikalllisten suosimat ravintolat auki. Sadetta tuskin riitta koko päiväksi tai viikoksi. Eli vähän minkätyyppinen loma kyseessa ( asuin Kreikassa 5 vuotta ja tällakin hetkellä täällä taas)
Kreetalla voi olla lähempänä 30*C, kun eteläisin saari. Turkin mantereen lähellä lämpimämpää kuin lännempänä. Mietin itsekin Kreetaa syyslomalla.
Olen ollut lokakuun alussa Rodoksella ja tuuli oli kiusana sekä illalla kylmyys. Toppis päällä jotenkin tarkeni kovassa tuulessa.
Turkissa ollut monta kertaa. Kuumaa ollut ulkona ja baari illan jälkeen sängyssäkin.
Olen ollut joitain kertoja Kreikassa. On ollut ihan ok keli, sellaista 24 päivällä. Iltaisin oli viileää ja villatakki oli tarpeen. Olen myös ollut kerran, kun satoi koko viikon. Aiheutti maavyöryjäkin tuolloin