Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveiletko kirjan kirjoittamisesta?

Vierailija
25.10.2014 |

Sanat ja kieli eivät riitä kertomaan, eivätkä keskusteluun, nyky-yhteiskuntamme ilmiöistä!

Hei!

Moni haaveileen kirjan kirjoittamisesta luultavasti siksikin, että hän luulee kokeneensa jotain aivan ainutlaatuisia asioita tässä romutetussa yhteiskunnassamme ja ajattelee, että ainoa tapa tulla niiden kanssa esille olisi saada kirjoitettua kirja. 

Suomalaisia ei juuri ole paljon enempää kuin jonkun noin Hesasta 350 km päässä sijaitsevan Pietarin koko porukka. Suomen kieli on sellainen, että vain pieni porukka lukisi kirjan, jos sen kirjoittaisi, ja tuskin sitä kuitenkaan tulisi käännettyä laajimpiin lukijaryhmiin sopivaksi. 

Sanokaa mitä sanotte, mutta nyt näyttää siltä, että se on ties mikä globaali rikollisuus, joka pyörittää koko pientä maatamme ja saatamme täällä vielä nähdä miten ympäristömme muuttuu joksikin rikollisten räkäläksi, eräänlaiseksi maanpäälliseksi Helvetiksi... Entäs jos sellaiset porukat ovat pyörittäneet meidän elämäämme ihan kehdosta hautaan saakka ja jo pitemmän aikaa... Sanat ja kielemme eivät oikein edes enää riitä kertomaan ja keskustelemaan kaikista ilmiöistä, joita ympärillämme on meneillään... 

Erilaiset keskustelupalstat ja blogit olisivat tällä hetkellä parempia paikkoja stooreille, jotka liittyvät nyky-yhteiskuntamme ilmiöihin. Siellä ne tulevat julkaistuksi mitä pikimmin ja jos niitä ei juuri silloin kukaan lue, niin siellä ne ovat hyvässä tallessa jossain pilvessä tulevaisuudessa tapahtuvaa jotain käyttöä varten... 

Me Suomi24 kirjailijanalut palstalaiset voisimme kutsua muita kertomaan meille stoorejaan... Minulla on jo ollut joku vuosi sellainen blogger-blogi, jonne odottaisin tekstejä, mutta kukaan ei ole rohkaistunut kertomaan mitään... siellä olisi mahdollista julkaista mikä stoori tahansa ja ainakin minä lukisin, jos tekstejä alkaisi ilmestyä... Voisin kuvitella, että aika moni on päätynyt kummaliisesti yksinäiseksi, menettänyt omaisuutensa, tullut kiusatuksi, erotettu töistä, saanut mielenterveysongelmaisen paperit yms yms mikä kaikki liittyy tähän samaan vyyhtiin... Moni stoori on oikeasti sellainen, että se kuuluisi asianajotoimiston tontille asianajajajien hoidettavaksi... Mutta asian laadun ja laajjuuden vuoksi se on täysin mahdotonta eivätkä asianajajat tai oikeusaputoimistot tule miksikään avuksi näissä jutuissa... 

Ryhtykää siis kirjoittamaan pieniä ja suurempia juttuja ja rohkaistukaa julkaisemaan niitä... tulkaa mun blogiin ja juttutupaan... ja heittäkää sinne kirjoituksenne... käsin kirjoitettukin olisi kiva... Aika hyvä jos saa aina jonkun jutun kerrottua parille A4 paperille... käsinkin voi siis kirjoittaa ja liittää siihen jonkun piirustuksenkin... ottaa kännykuva ja laittaa semmoinenkin tekstikuva tulemaan... On mulla lapsia ja teinejäkin varten omat blogit... mutta yhä vielä ne ovat vain tyhjää täynnä... 

Voihan se olla, että blogista joku ulkomaalla asuvakin nappaa tekstin ja kääntää sen jollekin toiselle kielelle ja teksti päätyy siitä sitten ties minne... Kirjojen julkaiseminen ei tunnu olevan se nykypäivän juttu vaan kyllä se nyt on nämä blogit, joista tekstit päätyvät ties minne ja välillä ihan salamannopeasti... Ottakaa kuviakin kaikesta sellaisesta näkemisestänne, mikä herättää esimerkiksi jotain kummastusta teissä... ja lähettäkää niitäkin... 

Kaikenlaisia ideoitakin voi blogilla helposti levittää... Mutta nyt ei tämmöisestä puuhasta voi odottaa saavansa mitään varsinaista korvausta... Ainakaan minä en ole vielä kuullut, että joltakin olisi haihtunut esimerkiksi joku työttömyys- tai sairausraha siksi, että on kirjoitellut jotain tekstejä jonnekin...

25.10.2014

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en nyt ihan ymmärtänyt pointtia. pitää kirjoittaa mahdollisimman paljon, mutta ei kirjaa? pitää kirjoittaa blogiisi tekstejä? en mä ainakaan halua mun henkilökihtaisia ajatuksia ja oivalluksia akna leviämään ympäri nettiä. mistä tiedän ettet blogissasi kalastele vain ideoita joilla lyöt itse myöhemmin rahoiksi? tai joku muu lyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla