Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa liittyä vasta nyt facebookiin ja nelikymppisenä?

Vierailija
25.10.2014 |

Kun ei niitä kavereitakaan sitten olisi montaa. Tekis mieli mutta en edes osaa käyttää sitä. Se vaikuttaa tosi monimutkaiselta.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:35"]

Muut on olleet siellä vuosikausia ja se on niille vanha juttu ja niillä on 300 kaveria. Se mua nolottaa :( Ap

[/quote]

Jokainen on kuitenkin joskus ollut uusi fb-käyttäjä, omista tutuistani moni on liittynyt facebookiin ihan viime aikoina. Kavereiden määrää ei kukaan normaali aikuinen rupea naureskelemaan, ei kukaan hetkessä kaikkia löydä. Ja moni pitää facebook-tiliä vain lähimpien kavereiden kanssa keskustelua varten, heillähän kavereita ei sitten tietenkään ole paria kymmentä enempää. Itselleni facebook on ennemmin eräänlainen kylänraitti, jaan siellä samanlaisia asioita kuin vaikka työpaikalla. Hyväksyn kaveriksi kaikki jotka tunnistan (ihan kaikkia tilejä ei kannata hyväksyä sillä facebookissa on jonkin verran tekaistuja tilejä). Jos tunnistat nimen ja kasvot, voit hyvin hyväksyä kaveriksi. Kaveripyynnön voi mielestäni lähettää kaikille niille, joita kadullakin moikkaisit. 

Vierailija
42/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en mä itseäni vanhaksi tunne vaan myöhässä olevaksi, ikääni nähden.
Ap

Vierailija
45/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:36"]

Siis en mä itseäni vanhaksi tunne vaan myöhässä olevaksi, ikääni nähden. Ap

[/quote]

Facebook on nimenomaan kasvattanut viime aikoina suosiotaan 30+ ikäisten keskuudessa niin kuin joku jo kirjoittikin. Itse olen 35 ja tunnen monta suurin piirtein ikäistäni, jotka ovat tehneet tilinsä tänä vuonna. 

Vierailija
47/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä osaat ihan varmasti FB:n jutut avata ja muokata. Minäkin osasin, vaikka olen tosiaan yli 60v. enkä mikään tietokonenero.  Itse olen pyytänyt kavereikseni vain tuttuja ihmisiä, joiden kanssa haluan olla tekemisissä. Pari kaveripyyntöä olen ohittanut juuri vierauden vuoksi.  Ja mielestäni FB kyllä auttaa sosiaalisessa elämässäkin. Kun kommentoit ystävällisesti tuttujesi päivityksiä, saat varmaan niitä kommentteja itsekin. Tavallaan juttelette neutraalisti. Sitten on helpompi ehdottaa vaikka tapaamista tai lähtemistä yhdessä jonnekin. Ne jutut kirjoitellaan yleensä sitten ns. yksityisviestein.  Jos olet epävarma, voithan pyytää jonkun aluksi neuvomaan. Mutta, kuten sanoin: jos minäkin pystyin, niin kyllä sinäkin!

Vierailija
49/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:28"]Noloa on liittyä faceen.
[/quote]

Minusta on paljon nolompaa trollailla vain nimettömillä palstoilla, Facebookissa jokainen joutuu sentään seisomaan sanomisiensa takana. Paljon vähemmän kiusaamista, etenkin aikuisten keskuudessa.

Vierailija
50/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:17"]Ap, kyllä osaat ihan varmasti FB:n jutut avata ja muokata. Minäkin osasin, vaikka olen tosiaan yli 60v. enkä mikään tietokonenero.  Itse olen pyytänyt kavereikseni vain tuttuja ihmisiä, joiden kanssa haluan olla tekemisissä. Pari kaveripyyntöä olen ohittanut juuri vierauden vuoksi.  Ja mielestäni FB kyllä auttaa sosiaalisessa elämässäkin. Kun kommentoit ystävällisesti tuttujesi päivityksiä, saat varmaan niitä kommentteja itsekin. Tavallaan juttelette neutraalisti. Sitten on helpompi ehdottaa vaikka tapaamista tai lähtemistä yhdessä jonnekin. Ne jutut kirjoitellaan yleensä sitten ns. yksityisviestein.  Jos olet epävarma, voithan pyytää jonkun aluksi neuvomaan. Mutta, kuten sanoin: jos minäkin pystyin, niin kyllä sinäkin!
[/quote]

Mites niitä päivityksiä sitten tehdään?
Ap

Vierailija
52/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:17"]Ap, kyllä osaat ihan varmasti FB:n jutut avata ja muokata. Minäkin osasin, vaikka olen tosiaan yli 60v. enkä mikään tietokonenero.  Itse olen pyytänyt kavereikseni vain tuttuja ihmisiä, joiden kanssa haluan olla tekemisissä. Pari kaveripyyntöä olen ohittanut juuri vierauden vuoksi.  Ja mielestäni FB kyllä auttaa sosiaalisessa elämässäkin. Kun kommentoit ystävällisesti tuttujesi päivityksiä, saat varmaan niitä kommentteja itsekin. Tavallaan juttelette neutraalisti. Sitten on helpompi ehdottaa vaikka tapaamista tai lähtemistä yhdessä jonnekin. Ne jutut kirjoitellaan yleensä sitten ns. yksityisviestein.  Jos olet epävarma, voithan pyytää jonkun aluksi neuvomaan. Mutta, kuten sanoin: jos minäkin pystyin, niin kyllä sinäkin!
[/quote]

Mites niitä päivityksiä sitten tehdään?
Ap
[/quote] Luo se tili niin on helpompi neuvoa tai oikeastaan huomaat sitten itsekin. Kirjoitat vain ajatuksesi siihen laatikkoon joka kysyy kuulumisiasi ja painat lähetä. Oikeasta yläkulmasta löydät hakasen josta voit muokata tai poistaa jo lähetetyn. Nimesi vieressä olevasta maapallo/ihmiset/lukko -symbolista voit valita kuka sen kirjoituksen näkee.

Vierailija
53/53 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista tähän asti :) Tämä muistuttaa jo vanhaa, kivaa av-palstaa. Muistaako joku aikaa ennen teinien ja naisvihaajien saapumista ja iltiksien linkitystä?
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme