Onko noloa liittyä vasta nyt facebookiin ja nelikymppisenä?
Kun ei niitä kavereitakaan sitten olisi montaa. Tekis mieli mutta en edes osaa käyttää sitä. Se vaikuttaa tosi monimutkaiselta.
Kommentit (53)
Itse liityin 50vuotiaana. Minusta se on ihan normaalia. Omat ystäväsihän siellä ovat kavereitasi. Enemmän ihmetytti naapuri joka sanoi nauraneensa päivän, kun kuuli minun liittyneen facebookiin.Se oli minusta outoa. Koulukavereita voi olla vaikea löytää, kun naisilla monesti nimet muuttuneet. Niin, tämä naapuri ei tietenkään itse oli fb:ssa
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:12"]En mä kehtaa kysyä keneltäkään apua. Ajattelin että ajelehtisin sinne vaivihkaisesti...
Ap
[/quote]
Voit tehdä niinkin :) Mene vain sille Facebookin pääsivulle ja aukaise tili. Kukaan ei näe sitä heti, joten voit ihan rauhassa opetella. Tule täältä kysymään jos tulee ongelmia tai kysymyksiä.
Miten tietoja voi piilottaa? Mitä kautta?
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:16"]Miten tietoja voi piilottaa? Mitä kautta?
[/quote]
Oletko jo perustanut tilin? Syntymäaika tosiaan täytyy rekisteröityessä laittaa, mutta kun menet asetuksiin niin saat sen pois näkyvistä. Nimi kannattaa olla oikea, ihmiset löytävät ja tunnistavat sinut sen perusteella. Muita sellaisia tietoja sinun ei kannata laittaakaan joiden et halua näkyvän. Esimerkiksi parisuhde, työ, opiskelu jne kohdat voit vain jättää täyttämättä.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:12"]En mä kehtaa kysyä keneltäkään apua. Ajattelin että ajelehtisin sinne vaivihkaisesti...
Ap
[/quote]
Voit tehdä niinkin :) Mene vain sille Facebookin pääsivulle ja aukaise tili. Kukaan ei näe sitä heti, joten voit ihan rauhassa opetella. Tule täältä kysymään jos tulee ongelmia tai kysymyksiä.
[/quote]
Kiitos! Ehkä teen niin. Tosin täällä saa usein vastauksia, joissa ihmetellään, miten kukaan voi olla niin tyhmä. Mutta on teitä mukaviakin:)
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:16"]Miten tietoja voi piilottaa? Mitä kautta?
[/quote]
Oletko jo perustanut tilin? Syntymäaika tosiaan täytyy rekisteröityessä laittaa, mutta kun menet asetuksiin niin saat sen pois näkyvistä. Nimi kannattaa olla oikea, ihmiset löytävät ja tunnistavat sinut sen perusteella. Muita sellaisia tietoja sinun ei kannata laittaakaan joiden et halua näkyvän. Esimerkiksi parisuhde, työ, opiskelu jne kohdat voit vain jättää täyttämättä.
[/quote]
En ole perustanut. Tuttuni sanoi ettei saanut syntymäaikaansa millään pois. Ei ollut kuulemma kohtaa josta klikata. Sähköpostiosoitteet vain sai piilottaa. Sillä epäröin, kun en haluaisi kuin nimeni näkösälle.
Ap
Muut on olleet siellä vuosikausia ja se on niille vanha juttu ja niillä on 300 kaveria. Se mua nolottaa :(
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:29"]Pelkään että mokaan siellä jotain, kun niistä mokista aina puhutaan. Nyt olen tilanteessa, jossa tarvitsisin kanavan olla sosiaalisempi, ehkä tutustua uusiin ihmisiinkiin (ensin toki livenä).
Ap
[/quote]
Pelkkää harhaa! Face ei mitenkään edes auta oikein ihmissuhteiden syntyä, päinvastoin. Illat istut yksinäsi kotona ja seuraat toisten kuvitteellisia tapahtumia elämästä... jos olet tähän asti välttänyt facen niin älä liity
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:16"]Miten tietoja voi piilottaa? Mitä kautta? [/quote] Oletko jo perustanut tilin? Syntymäaika tosiaan täytyy rekisteröityessä laittaa, mutta kun menet asetuksiin niin saat sen pois näkyvistä. Nimi kannattaa olla oikea, ihmiset löytävät ja tunnistavat sinut sen perusteella. Muita sellaisia tietoja sinun ei kannata laittaakaan joiden et halua näkyvän. Esimerkiksi parisuhde, työ, opiskelu jne kohdat voit vain jättää täyttämättä. [/quote] En ole perustanut. Tuttuni sanoi ettei saanut syntymäaikaansa millään pois. Ei ollut kuulemma kohtaa josta klikata. Sähköpostiosoitteet vain sai piilottaa. Sillä epäröin, kun en haluaisi kuin nimeni näkösälle. Ap
[/quote]
Kun sinulla on se tili, mene "tietoja minusta" tms. kohtaan ja yhteystiedot ym., valitse "muokkaa". Kun laitat hiiren syntymäaikasi kohdalle, näet oikealla symbolin joka ilmoittaa kuka voi nähdä tämän tiedon. Valitse "vain minä", symboli on lukon kuva. Voit tehdä saman kaikkien niiden tietojen kohdalla, jotka haluat piilottaa.
Jos satuit valitsemaan englanninkielisen version niin tuo sivu on "About".
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:12"]En mä kehtaa kysyä keneltäkään apua. Ajattelin että ajelehtisin sinne vaivihkaisesti... Ap [/quote] Voit tehdä niinkin :) Mene vain sille Facebookin pääsivulle ja aukaise tili. Kukaan ei näe sitä heti, joten voit ihan rauhassa opetella. Tule täältä kysymään jos tulee ongelmia tai kysymyksiä. [/quote] Kiitos! Ehkä teen niin. Tosin täällä saa usein vastauksia, joissa ihmetellään, miten kukaan voi olla niin tyhmä. Mutta on teitä mukaviakin:) Ap
[/quote]
Itse kirjoitan tänne vauvapalstalle ihan senkin takia että olisi joku vastapaino näille kiusaajille ja trolleille. Tämä on kuitenkin yksi Suomen suosituimmista keskustelupalstoista enkä halua että ihmiset aivan menettävät uskonsa toisiin ihmisiin. Olen tosin huomannut, että loppujen lopuksi täällä on paljonkin ihan mukavaa ja tasapainoista porukkaa, eivät vain ole yhtä ahkeria kuin kiusaajat.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:29"]Pelkään että mokaan siellä jotain, kun niistä mokista aina puhutaan. Nyt olen tilanteessa, jossa tarvitsisin kanavan olla sosiaalisempi, ehkä tutustua uusiin ihmisiinkiin (ensin toki livenä).
Ap
[/quote]
Pelkkää harhaa! Face ei mitenkään edes auta oikein ihmissuhteiden syntyä, päinvastoin. Illat istut yksinäsi kotona ja seuraat toisten kuvitteellisia tapahtumia elämästä... jos olet tähän asti välttänyt facen niin älä liity
[/quote]
En ajatellut jäädä kotiin iltoja istumaan vaan ehkä vilkastuttaa seuraelämääni.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:29"]Pelkään että mokaan siellä jotain, kun niistä mokista aina puhutaan. Nyt olen tilanteessa, jossa tarvitsisin kanavan olla sosiaalisempi, ehkä tutustua uusiin ihmisiinkiin (ensin toki livenä). Ap [/quote] Pelkkää harhaa! Face ei mitenkään edes auta oikein ihmissuhteiden syntyä, päinvastoin. Illat istut yksinäsi kotona ja seuraat toisten kuvitteellisia tapahtumia elämästä... jos olet tähän asti välttänyt facen niin älä liity
[/quote]
Itsestähän kaikki on kiinni, ei facebook ketään pakota kotona istumaan. Edelleen väitän että puhelin voi syrjäyttää aivan samalla tavalla jos vain jää kotiin ja puhuu puhelimessa.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:29"]
Pelkään että mokaan siellä jotain, kun niistä mokista aina puhutaan. Nyt olen tilanteessa, jossa tarvitsisin kanavan olla sosiaalisempi, ehkä tutustua uusiin ihmisiinkiin (ensin toki livenä). Ap
[/quote]
Siinä Facebookista ei ole sulle kyllä mitään hyötyä. Facebookilla ei ole tapana tehdä ihmisistä sosiaalisempiia, vaan päinvastoin.
[/quote]
Mun mielestä facebook on hyvä kun tulee pidettyä yhteyttä vanhoihin ystäviin, jotka esim. muuttaneet kauas, tai sellaisiin sukulaisiin joihin ei muuten tulisi pidettyä yhteyttä.
Ja pari vuotta sitten kun hain töitä, aika monessa kohteessa mainittiin, että voit halutessasi liittää fb profiilin ( tai joku muu some) hakemuksen liitteeksi. Silloin en ollut facessa, ja tuntui kuin olisin joku friikki suunnilleen. Sain kyllä töitä, mutta liityin silti fb.Ihan ok, olen 46v.
Ei niitä mokia kannata pelätä. Kunhan ei jurrissa avaa ollenkaan koko naamakirjaa:).
Ei ole noloa ja oikeastaan ihan nuoret ei sillä tavalla enää facebookissa ole. Tili ehkä on mutta niillä on omat kanavansa. Eniten käyttäjiä on varmaan juuri 30+ ihmisissä.
Camoon ap nyt, et ole 80-vuotias vaikka esiinnytkin sellaisena. Osaat varmaan käyttää tietokonetta kun täälläkin kirjoittelet. Joten rekisteröidy facebookiin ja ala käyttämään sitä, siihen ei tarvita mitään erityistaitoja.
En mä kehtaa kysyä keneltäkään apua. Ajattelin että ajelehtisin sinne vaivihkaisesti...
Ap