Mies halusi lapsia, nyt ei jaksa olla vauvan kanssa juuri yhtään
Ainoastaan jos pyytää niin hoitaa ja leikkii vauvan kanssa. Silloinkin usein naristaan, että ei nyt jaksais. Onko tämä jotenkin yleistä miesten keskuudessa, että lapsia halutaan, mutta ei niitä sitten kiinnostakaan hoitaa?
Kommentit (28)
Minä en ainakaan halua äitinä elää missään paskavaippakuplassa, vaan mielestäni vanhempien pitäisi viettää aikaa lapsen kanssa tasapuolisesti. Itse haluan myös omaa aikaa enkä olla 24/7 yksin vauvan palvelijana. Sitä se nimittäin ainakin alkuun on, ei vauvaa voi jättää yksin pariksi tunniksi televisiota töllöttämään tai parkumaan sänkyynsä. Menee kyllä kuppi nurin jos toinen alkaa selittää jotain tekosyitä kuten "äiti haluaa omia vauvan" kun oikeasti häntä ei vaan huvita eikä oma-aloitteisesti tee yhtään mitään, eikä edes kysy voisiko tehdä jotain. Odottaa vain, että pyydetään tekemään jotain ja sitten nurisee kun muka käsketään.
Tää on nimenomaan suomalaisilla miehillä tyypillistä. Osallistuvat ja rakastavat isät ovat harvassa, itse en ole tavannut kuin yhden sellaisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Tää on nimenomaan suomalaisilla miehillä tyypillistä. Osallistuvat ja rakastavat isät ovat harvassa, itse en ole tavannut kuin yhden sellaisen miehen.
Onko ne sitten vaikka jossain Venäjällä sen parempia? Epäilen.
Pakota, ja heti pienestä pitäen. Älä jää odottamaan "jaksamisen" oma-aloitteista alkua.
Meilläkin oli tuollaista, mies vielä soitteli perään (lenkille) että mitä teen, tämä vaan huutaa. Neljä vuotta jaksoin odottaa kehitystä ja kun sitä ei tapahtunut, vaihdoin miehen parempaan. Nyt ollaan jo kaksin, ainokainen maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan tavallista.
Moni mies tahtoo lapsista vain ne parhaat palat. Tilanne vain pahenee eron myötä. Pikkulapsia ei jakseta hoitaa, mutta koululaisia otettaisiin viikonlopuiksi, ja ollaan ihan ihmeissään, kun lapset eivät halua tulla.
Pistä mies vaan olemaan vauvan kanssa, kyllä hän siitä tottuu.
Näin se vähän menee, mies oppii nauttimaan lapsista vasta sitten kun niiden kanssa voi kommunikoida ja touhuta korkeammalla tasolla.
Ja lapset ei halua olla lähes vieraan miehen kanssa, joka aiemmin ei ole omat lapset kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa sen ison lapsen jonka kanssa vaikka pelata lätkää tai pleikkarilla tai jonka kanssa voi mennä pyöräilemään tai uimaan. Vauva koetaan äidin projektiksi.
T. Useaa tämmöistä tapausta todistanut.
Ja naisillahan ei ole mitään osuutta asiaan mielestäsi? Hormonihirviöt lapsikuplassaan.
Kun tiistaina piti pukea se ruskea paita, eikä keltaista, kun keltainen on torstaille tarkoitettu. Ja sitä rataa.
Puhut ilmeisesti omasta vaimostasi. Vaimosi tuntuu tarvitsevan lomaa.
Ei miehelle saa antaa edes mahdollisuutta laistaa vauvan hoidosta! Menet ulos, hankit harrastuksia, lähdet vain ja työnnät sen vauvan sen miehen syliin. Sillä selvä! Kyllä se tottuu.
Ja naisillahan ei ole mitään osuutta asiaan mielestäsi? Hormonihirviöt lapsikuplassaan.
Kun tiistaina piti pukea se ruskea paita, eikä keltaista, kun keltainen on torstaille tarkoitettu. Ja sitä rataa.