Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahdonvastainen hoito

Vierailija
13.09.2021 |

Menee järki kun olen joutunut olemaan tahdonvastaisessa hoidossa jo ties kuin kauan ja olen omasta mielestäni jo terve. Aion tehdä valituksen lääkäristä joka pakkosyöttää lääkkeitä mistä tulee huono olo. En kestä enää olla täällä mutta en päöse pois. Mitä teen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille.

Tällöin lääkitys tulee mahdollisuuksien mukaan vaihtaa.

Itse niitä ei pidä lopettaa tms. vaan lääkärin valvonnassa.

Usein joku lääke ns. ajetaan ensin alas/ lopetetaan vähitellen.

Puhukaa sille hoitajalle tai lääkärille, hyvät ihmiset !

Vierailija
22/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ei kannata mennä muuta kun pää kainalossa. Kyllä se on pelottavaa mitä lääkäri voi tehdä vaikkei hoitoa haluiskaan. Pysyn kaukana. Mitä hyötyä on lääkäreistä jos ne satuttaa potilasta, eivätkä paranna? Mielummin sairaana ja vapaana kuin sairaana ilman vapautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentunut voi tappaa itsensä ilman lääkitystä

Persoonallisuushäiriöiset taas tappaa yleensä jonkun muun

Siksi on nämä mielisairaalat että vaaralliset ihmiset eivät tee vahinkoa

Taas näitä, että persoonallisuushäiriöinen = antisosiaalinen psykopaatti. Niitä persoonallisuushäiriöitä kun on monenlaisia, ja useimpiin ei liity toisten tappaminen mitenkään.

Vierailija
24/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me emme voi tietää, miksi olet hoidossa ja mikä on tämänhetkinen vointisi.

Ja kun olet omien sanojesi mukaan tahdonvastaisessa hoidossa, niin eikös se kuulu suljetulle osastolle...

Siellä ei ole samanlaista liikkumisvapautta, kuin avopuolella.

Siksi nyt epäilen näitä kirjoituksiasi.

Oletko ollut suljetulla? Itse olen. Kulkuluvat ovat tapauskohtaisia. Itse olen aina päässyt vapaasti liikkumaan, mille haluan, kunhan pyydän hoitajaa avaamaan oven. Myös pakkohoidossa ja jo vähän paremmassa kunnossa oleva huonekaveri pääsi yksin ulkoilemaan. Akuutisti psykoottisia ihmisiä ei tosin päästetä yleensä yksin mihinkään.

Vierailija
25/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsön löpsön taas.

Vierailija
26/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synteettiset lääkkeet ei kyllä sovi kenellekkään. Ne on koko kropalle myrkkyä ja vähentää elinvuosia. Lääkkeiden tarkoitus on vain lievittää jotain oiretta, ei parantaa.

Vierailija
27/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahdonvastaiseen hoitoon on syynsä.

Eivät ne pakkokeinot hyvältä tunnu, mutta jos on esim. vaaraksi itselleen / muille niin jotainhan on tehtävä.

Näin. Täysi-ikäinen ei todellakaan joudu kevyin perustein tahdonvastaiseen hoitoon, päin vastoin, suuri osa pakkohoitoa tarvitsevista jää sen ulkopuolelle.

Vierailija
28/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi olla mahdollisuus myös lääkkeettömään hoitoon. Neurolepteillä on runsaasti haittavaikutuksia. Avoimen dialogin malli on parempi.

Siskoni on keväästä lähtien kolmatta kertaa osastolla. Alkuun oli teholla ja osastolla (ei psykiatriassa) kuukauden vuodepotilaana vaarassa menehtyä jne. Tilan kerrottiin johtuvan lääkkeistä. Myrkytyksiä myöten haittavaikutuksia.

Nyt on osastolla lääkitty toimintakyvyttömäksi. Mm. sähköshokkihoitoa.

Hurjaa. Korruptoituneen lääkemafian käypähoitosuositukset. Nämä lääkkeet lyhentää 10-20 vuotta elinikää.

Toivon, että pääsen käymään siskon kanssa lääkkeitä vähentävän lääkärin luona Helsingissä. Siihen on vielä matkaa.

Miksi et ole paikalla???? Jos noin tehdään niin et lähde mihinkään.

Vierailija
29/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on huumattu jollain roskalla lapsesta asti, luultavasti minkään hoitotahon ulkopuolella, eli mietitäänkö sitä yhtään, mitä psykopaatit tekevät jopa lapsille, kun saavat aineita käsiinsä? Nyt se on loppunut, enkä edes itse tiedä, kuinka paljon se vei elinvuosia, mutta tiedän, millainen masennus ja uupumus siitä tulee, vuosikymmeniksi. Aineiden alaisena en saanut soittaa kenellekään, vaikka pyysin kirjaimellisesti tuhat kertaa. Lääkkeet veivät näköäaistin. Tuntui kuin olisi hakattu päähän. Suuren osan ajasta olet tajuttomana, saat kouristuksia, mahdollisesti sydänvaivoja. Itket melkein koko ajan. Olet tilassa, jossa et voi liikkua ollenkaan sekä dissosiaatiossa. Hengitys katkeilee. Odotat vain, että tap*aako joku sinut. Kukaan ei kerro, mitä sinuun on piikitetty. Tätä tapahtuu Suomessa ja kukaan ei tee mitään. Kukaan ei kerro, mitä sinulle tehdään, vaikka kyse on omasta kropastasi ja elämästäsi. Ja siitä ei saisi muka puhua jälkikäteen.

Vierailija
30/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun potilaalla on riittävän tyhmiä ja hitaalla kulkevia sukulaisia, yleensä vanhemmat, potilaalle voi tehdä ihan mitä tahansa.

Vierailija
31/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyt kirjoittamaan tänne, olet sentään jossain kontaktissa "ulkomaailman" kanssa ?

Kyllä aika monella on noissa hoidossa olevilla oma puhelin. Puhelin voidaan ottaa joksikin aikaa pois vain jos siitä katsotaan olevan haittaa.

Vierailija
32/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyt kirjoittamaan tänne, olet sentään jossain kontaktissa "ulkomaailman" kanssa ?

Kyllä aika monella on noissa hoidossa olevilla oma puhelin. Puhelin voidaan ottaa joksikin aikaa pois vain jos siitä katsotaan olevan haittaa.

Haittaa mille? Miksi ei saa soittaa omille sukulaisilleen?

Vierailija
33/33 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaa mille? Miksi ei saa soittaa omille sukulaisilleen?

Kyllä omille sukulaisille saa soittaa, mutta kun hullut voivat soitella puhelimella minne tahansa, esim. toisille hulluille, mikä ei välttämättä ole heidän mielenterveytensä parhaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan