Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V#tuttaa kun mies jättää kaiken levälleen

Vierailija
13.09.2021 |

Kun mies pyynnöstä joskus siivoaa, tai tekee jotain vastaavaa "kotityövelvollisuutta", niin hän jättää kaiken levälleen niin, että joudun kulkemaan perässä ja korjaamaan kaiken paikoilleen. Siirtää tavaroita tai huonekaluja, eikä koskaan laita niitä takaisin paikoilleen. Kun istuu ruokapöydän ääressä, vetää tuolin noustessaan kauas pöydän äärestä ja jättää sen siihen keskelle kulkuväylää. Käy kaupassa, niin jättää muovipussin tiskipöydälle ja joitain ostoksia lojumaan. Jättää ruoka-asioista kuten kahvipurkista kannen auki, jos tekee ruokaa, niin jättää sen ruuan paistinpannulla seisomaan keittiönpöydälle tuntikausiksi, jopa yöksi. V#tuttaa joutua kulkemaan perässä ja korjailemaan jälkiä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi stana! Lopeta heti tuo äitiyly!

Vierailija
2/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi stana! Lopeta heti tuo äitiyly!

????

Vierailija
4/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja mulla on vähän samanlaista "vikaa" kuin miehessäsi, ei tosin ihan noin räikeitä juttuja. Mutta noita asioista ei aina vaan ite huomaa eli ei tosiaan ole mitään tahallista toimintaa. Onneksi mies on kans vähän suurpiirteinen, tosin siistimpi kuin minä.

Mutta niin, oletko puhunut miehellesi tärkeimmistä asioista rauhallisessa tilanteessa? Me ollaan miehen kanssa yhdessä sovittu esimerkiksi että molemmat pyrkii viemään roskat heti roskiin (ärsyttää molempia jos jää levälleen) ja laittaa tiskit suoraan koneeseen (hankala tehdä ruokaa, jos keittiö ihan räjähtänyt) jne. Mutta muutoin sitten ei stressata, jos tavaroita on vähän siellä sun täällä. Siivouspäivänä sitten järjestellään tarkemmin.

Eli kannattaa valita ne tärkeimmät asiat ja yhdessä keskustella ne läpi eli sopia vaikka siitä, että huonekalut siirretään takaisin paikalleen, jotta ne ei oo kulun tiellä tms. Eli joku perustekin on hyvä olla, että miksi näin, niin se jää paremmin mieleen.

Vierailija
5/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on lapsen teko työn alla?

Vierailija
6/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja mulla on vähän samanlaista "vikaa" kuin miehessäsi, ei tosin ihan noin räikeitä juttuja. Mutta noita asioista ei aina vaan ite huomaa eli ei tosiaan ole mitään tahallista toimintaa. Onneksi mies on kans vähän suurpiirteinen, tosin siistimpi kuin minä.

Mutta niin, oletko puhunut miehellesi tärkeimmistä asioista rauhallisessa tilanteessa? Me ollaan miehen kanssa yhdessä sovittu esimerkiksi että molemmat pyrkii viemään roskat heti roskiin (ärsyttää molempia jos jää levälleen) ja laittaa tiskit suoraan koneeseen (hankala tehdä ruokaa, jos keittiö ihan räjähtänyt) jne. Mutta muutoin sitten ei stressata, jos tavaroita on vähän siellä sun täällä. Siivouspäivänä sitten järjestellään tarkemmin.

Eli kannattaa valita ne tärkeimmät asiat ja yhdessä keskustella ne läpi eli sopia vaikka siitä, että huonekalut siirretään takaisin paikalleen, jotta ne ei oo kulun tiellä tms. Eli joku perustekin on hyvä olla, että miksi näin, niin se jää paremmin mieleen.

Aina jotain viestistä unohtuu: pointti on siis siinä, että pitää päästä pois tuosta asetelmasta, että mies tekee jotain ja sinä seuraat perässä ja korjailet jälkiä. Eihän se pitemmän päälle toimi.

Molempien pitää siis tulla vastaan: mies epäsiistimpänä huolehtii tavaroista ja siivoaa enemmän kuin kokisi tarpeelliseksi. Ja sinä puolestasi annat armoa tietyissä asioissa tai sitten parempaa siisteyttä arvostavana teet enemmän asioita siisteyden eteen. Kompromissista siis kyse.

Vierailija
7/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on uusperhe ja nuorin lapsi on jo 16 v. Yhteistä ei ole, eikä tule.

Ap

Vierailija
8/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olen puhunut tästä miehelle. Ei ole auttanut mitään.

Ap

Vierailija
9/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko tuore uusperhe tai muuttaneet hiljattain saman katon alle?

Vierailija
10/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
11/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te asuitte yhdessä ennen yhteenmuuttoa vai miten tilanne tuli yllärinä?

Vierailija
12/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

3 vuotta asuttu yhdessä.

Ap

Vierailija
13/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten asutaan yhdessä ennen yhteenmuuttoa?

Vierailija
14/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

3 vuotta asuttu yhdessä.

Ap

Muutit miehen nurkkiin lapsinesi kuukauden tuntemisen jälkeen? -eri 

15/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Vierailija
16/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten asutaan yhdessä ennen yhteenmuuttoa?

vaikka hotellin sviitissä 4kk tai teltassa

Vierailija
17/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten asutaan yhdessä ennen yhteenmuuttoa? Eikö se yhteenmuutto tarkoita sitä, että silloin muutetaan asumaan yhdessä?

Vierailija
18/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olen puhunut tästä miehelle. Ei ole auttanut mitään.

Ap

Niin siis puhunut rauhallisessa tilanteessa niin että molemmat saa kertoa omat näkemyksensä? Oletteko sopineet mitään konkreettista? Jos olette, niin sovitteko myös, että siitä voi asiallisesti huomauttaa, että nyt jäi joku homma tekemättä?

Itse en siis tekisi jatkuvasti toisen puolesta, vaan pyytäisin toista tekemään hommansa loppuun eli vaikka laittamaan ne ostokset kaappiin tms.

Vierailija
19/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

3 vuotta asuttu yhdessä.

Ap

Vuokrasimme yhdessä asunnon, onko sillä nyt jokin merkitys tässä tilanteessa, kuka asunnon omistaa? Seurustelimme 1,5 v ennen yhteenmuuttoa.

Ap

Vierailija
20/40 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

3 vuotta asuttu yhdessä.

Ap

Vuokrasimme yhdessä asunnon, onko sillä nyt jokin merkitys tässä tilanteessa, kuka asunnon omistaa? Seurustelimme 1,5 v ennen yhteenmuuttoa.

Ap

ja 18 kuukauden aikana et sitten tätä huomannut? juujuu. mies on sika, eroa ja ne muuta paskafraasit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän