Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alumiinitonko 13-vuotiaalle deodoranteista? Turvallisuus?

Vierailija
24.10.2014 |

Eli mitä deodoranttia noin 13-vuotiaanne käyttää? Onko tyttö vai poika. Pidättekö alumiinia sisältävää vaarallisena kasvuikäiselle? Rintasyöpäriski?
Hienhaju pn niin voimakasta, että tyttäreni on alkanut vaatia anriperspiranttia ja nehän sisältävät alumiinia.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/49 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan tuo kai totta, että vaikka terveen ihon läpi onkin vaikea minkään imeytyä, niin kainaloissa on usein raapiutunutta ihoa. (Jos niitä karvoja ajelee)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:49"]Missä on sanottu että deodorantti aiheuttaa syöpää? Pitäiskö foliohattu kääriä pois päästä?
[/quote]Kyllä mäkin olen lukenut aiheesta; deodoranttien takia rintasyöpä on nykyään niin yleinen.

Vierailija
44/49 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:33"]

Meillä teini saa ihan itse valita mitä deodoranttia käyttää. Ihan itse ottaa hyllystä sen minkä haluaa ja minä maksan. Ei hikiongelmaa täällä taloudessa. Nyt taitaa kaapissa olla mukelolla Rexonaa ja joskus haluaa kokeilla minun Donna Karaniani.

[/quote]

Samaa rollia? Hyh......

Vierailija
45/49 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:33"]

Meillä teini saa ihan itse valita mitä deodoranttia käyttää. Ihan itse ottaa hyllystä sen minkä haluaa ja minä maksan. Ei hikiongelmaa täällä taloudessa. Nyt taitaa kaapissa olla mukelolla Rexonaa ja joskus haluaa kokeilla minun Donna Karaniani.

[/quote]

Samaa rollia? Hyh......
[/quote]

Sitä ei toki voi veistää toisen käyttämää kerrosta irti....

Vierailija
46/49 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:05"]

Mutta onhan tuo kai totta, että vaikka terveen ihon läpi onkin vaikea minkään imeytyä, niin kainaloissa on usein raapiutunutta ihoa. (Jos niitä karvoja ajelee)

[/quote]

No jos se huolettaa niin käyttää sitten sitä deodoranttia. Ei sekään tervettä ole, että iho rikkoutuu joka kerta kun kainaloita ajelee. Kyllä silloin kannattaa välttää minkään aineen laittamista siihen kohtaan (koska saattaa ärsyttää ihoa, tai iho voi tulehtua).

Vierailija
47/49 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys vielä ap:lle... Pesettehän tytön paidat 60 asteessa? Hien haju ei meinaan lähde sitä matalammalla lämmöllä. Kuivana voi paita tuoksua puhtaalta, mutta alkaa haista heti kun kastuu kainaloista.

Vierailija
48/49 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:49"]Missä on sanottu että deodorantti aiheuttaa syöpää? Pitäiskö foliohattu kääriä pois päästä? [/quote]Kyllä mäkin olen lukenut aiheesta; deodoranttien takia rintasyöpä on nykyään niin yleinen.

[/quote]

Laitappa joku lähdeviite teoriaasi! Tässä kemikaalikimarasta tyhjentävä vastaus:

"Antiperspirantit ja rintasyöpä

Antiperspiranttien alumiinin ja rintasyövän yhteys on esillä vähän väliä. Pengoin netin kätköjä ja löysin oheiset suomalaiset asiaa käsittelevät jutut. Kuningaskuluttaja haastatteli vuonna 2006 Helsingin Allergia ja Astmayhdistyksen kosmetiikka-asiantuntija Päivi Kousaa, joka totesi

- On paljonkin tutkimuksia alumiinista, ja niiden tulokset ovat olleet aika ristiriitaisia, mutta tällä hetkellä ei ole yhdessäkään tutkimuksessa pystytty tieteellisesti todistamaan, että alumiini olisi haitallinen, toteaa Kousa.

Pari vuotta myöhemmin 2008, MTV3 haastatteli Syöpäjärjestöjen sihteeriä, lääketieteen ja kirurgian tohtori Harri Vertiota, joka lyttäsi koko jutun liikkuvaksi legendaksi.

"- Tavallisin myytti lienee se, että deodorantit aiheuttavat rintasyöpää, koska ne tukkivat kainalon huokosia. Tällä ei ole mitään todellisuuspohjaa."

Vuonna 2008 arvioitiin kaikkiaan 59 tutkimusta ja päädyttiin lopputulokseen, että antiperspiranttien käyttö ei ole rintasyövän riskitekijä. Amerikkalainen "National Cancer Institute" kiteyttää asian kahteen avainasiaan:

1. Ei ole olemassa tutkimusta, jossa voitaisiin linkittää deodoranttien ja antiperspiranttien käyttö rintasyöpään.
2. Deodorantteja ja antiperspirantteja koskevissa tutkimuksissa on saatu ristiriitaisia tuloksia.

Tein pubmed-tietokannassa haun sanoilla "antiperspirant, breast, aluminium". Tuorein asiaan liittyvä artikkeli on kesäkuussa 2009 ilmestynyt McGrath'in kirjoittama katsaus, jossa hän on verrannut antiperpiranttien myyntilukuja sekä rinta- ja eturauhassyöpätilastoja keskenään. Kyseiset tilastot korreloivat keskenään. McGrath esittää myös hypoteesin korrelaation syistä, jota en voi referoida, sillä artikkelista näkee vain tiivistelmän.

Korrelaatio voi osoittaa jotain - tai sitten ei. Yksinään se ei kuitenkaan riitä todisteeksi. Asiat voivat korreloida keskenään, mutta niillä ei välttämättä ole syy-yhteyttä. Klassinen esimerkki on jäätelönsyönti ja hukkumiskuolemat, joiden kummankin määrä kasvaa kesäisin. Rintasyövän riskitekijöitä on paljon, kuten perintötekijät, ravinto, tupakointi ja synnytysten vähyys."

Eli ei ole olemassa tutkimusta, joka todistaisi alumiinin ja rintäsyövän yhteyden. Aina voi pohtia ja spekuloida mutta tieteellistä näyttöä ei ole.

Vierailija
49/49 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teinin hienhaju on jotain niin kamalaa, että hanki kunnon dödö! Käyttäkööt miedompaa vanhempana, kun hajut on tasaantuneet. Meillä käy kylässä dödöä käyttämätön 12-v teinityttö, ja haju on niin pistävä, etten kestä. Koko talo haisee sen jälkeen.