Juotko lapsesi nähden alkoholia?
Perjantaipullo siis korkattu useammassa perheessä.
Juotko lastesi nähden siideriä, punkkua tai valkkaria?
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:36"]Kuka tässä maassa juo kaiken sen alkoholin kun ei ainakaan tällä palstalla ketään?!
[/quote]
Minä ainakin.
http://m.youtube.com/results?q=lasinen%20lapsuus&sm=1
Katsokaa tää ja sen jälkeen miettikää haluatteko juoda lapsen nähden.
Siideriä sekä kaljaa illallisella, aika mielenkiintoiset ateriahetket teillä kyllä..
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:36"]Kuka tässä maassa juo kaiken sen alkoholin kun ei ainakaan tällä palstalla ketään?! [/quote] Minä ainakin.
[/quote]
Ja minä! o/
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:29"]
Onko joku syy siihen, miksi toisen vanhemman on aina oltava vesiselvä? Eli ettei molemmat voi yhteistuumin vaikka pitkän illan aikana juoda punkkupulloa puoliksi? En vaan keksi sitä. Päivystykseen menen taksilla jos tarvis. Todennäköisesti jos oikeasti päivystyksen tarvetta on niin ambulanssilla ;) terkuin sh
[/quote]
Jos kotona tulee jokin äkillinen vaaratilanne, on parempi olla kokonaan selvä kuin edes vähän hiprakassa. Toki riippuu viinapäästä, paljonko voi juoda. Itselläni tuntuu jo puolikas annos, joten parempi jättää kokonaan väliin, joskin olen raitis ihan siksi, etten tykkää olla humalassa eikä vatsanikaan kestä alkoholia. Jotkut vaaratilanteet ovat sellaisia, että täytyy reagoida heti eikä ole aikaa lähteä päivystykseen. Siksi pidän parempana, että paikalla on ainakin yksi selvä aikuinen.
En muista numeroa, mutta olin se, joka mainosti olevansa vesiselvä miehen juodessa.
[/quote]
16,5 cl siideriä vaikuttaa toimintakykyysi? Onko sinulla jokin sairaus?
[/quote]
Miksi pitäisi olla sairaus? Hämmentävä ajatus. Tuo määrä tuntui viimeksi, koin itseni kömpelöksi, vaikken käytännössä sitä ollutkaan. Siis huomaan, että olen ottanut jotakin, vaikka eihän se vaikutus kauaa kestä eikä todennäköisesti vaikuttaisi toimintakykyyn.
[/quote]
Koska normaaliin ihmiseen ei tuollainen määrä alkoholia kyllä vaikuta mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:38"]
http://m.youtube.com/results?q=lasinen%20lapsuus&sm=1 Katsokaa tää ja sen jälkeen miettikää haluatteko juoda lapsen nähden.
[/quote]
Lapset voivat kyllä lähteä pois, jos minun juomiseni häntä häiritsee. Ei heitä pitäisi muutenkaan olla paikalla.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:38"]http://m.youtube.com/results?q=lasinen%20lapsuus&sm=1
[/quote]
Kyllä. Tarvitseeko lapsen edessä koskaan olla humalassa vaikka käyttää alkoholia? Vastaus on ei.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 22:52"]En humalaan tai humalahakuisesti, mutta ruokajuomana tai esim. alkumaljana ilman muuta. Lapset eivät meillä roiku väsyneinä aikuisten juhlissa kitisten, kun aikuiset kittaa, sellaisesta en tykkää. Jos ilta jatkuu, sovitaan että mummi esim, tulee hakemaan ja vie kotiin. Yleensä mennään kaikki. Meillä on kansainvälinen ystäväpiiri, ja alkoholinkäyttö ehkä eroaa metsäsuomalaisista perinteistä muutenkin.
[/quote]
Eli kun alkoholi rupeaa maistumaan ja humala nousee mukavasti päähän niin soitetaan mummi hakemaan lapset että päästään ryyppäämään? Ja lapset ihmettelee kun ei voidakkaan mennä kotiin isin ja äidin kanssa. Muistan ton liiaankin hyvin omasta lapsuudesta. Ei tuntunut hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:38"]http://m.youtube.com/results?q=lasinen%20lapsuus&sm=1
[/quote]
Kyllä. Tarvitseeko lapsen edessä koskaan olla humalassa vaikka käyttää alkoholia? Vastaus on ei.
[/quote]
Eli haluat juoda lapsen nähden? Muistakaa että mikä on teille pari lasia viiniä tai pari kaljaa vaan, kuitenkin muuttaa teidän käytöstä vaikka ette itse tätä huomaisi. Mutta lapsenne huomaa. Mutta koska ne on teidän lapsia niin eihän tää muille kuulu... eiku.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:38"]
Siideriä sekä kaljaa illallisella, aika mielenkiintoiset ateriahetket teillä kyllä..
[/quote]
Kyllä meillä ainakin juodaan sekä siideriä että olutta ruuan kanssa. Siidereitä on muitakin kuin Golden Cap ja Strongbow ja oluen ei tarvitse olla peruslager. Niistä löytyy vivahteita ja makupareja ruuan kanssa ihan siinä missä viinistäkin.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:38"]http://m.youtube.com/results?q=lasinen%20lapsuus&sm=1
[/quote]
[/quote]
Eli haluat juoda lapsen nähden? Muistakaa että mikä on teille pari lasia viiniä tai pari kaljaa vaan, kuitenkin muuttaa teidän käytöstä vaikka ette itse tätä huomaisi. Mutta lapsenne huomaa. Mutta koska ne on teidän lapsia niin eihän tää muille kuulu... eiku.
[/quote]
Ei se kyllä käytöstä muuta. Saatan tanssia keskellä päivää lapsen kanssa hilpeästi musiikin tahtiin. Tai sitten lad
sillisen parin jälkeen. Mutta olenkin kestoeläväinen, alkoholi ei tee eroa persoonaan kaikilla.
Kyllä. Ei kai alkoholin juomisen tarvitse tarkoittaa kännäämistä? Tälläkin palstalla tuntuu "supermammat" ajattelevan että jos juo lapsen nähden niin se on ihan kauheaa. Taitaa heille itselleen alkoholi olla ongelma.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:38"]http://m.youtube.com/results?q=lasinen%20lapsuus&sm=1
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei se kyllä käytöstä muuta. Saatan tanssia keskellä päivää lapsen kanssa hilpeästi musiikin tahtiin. Tai sitten lad
sillisen parin jälkeen. Mutta olenkin kestoeläväinen, alkoholi ei tee eroa persoonaan kaikilla.
[/quote]
Kuulostat siltä että olet nytkin kännissä. No paha se on täältä takoa järkeä päähän missä ei ole aivoja.
Miksei alkoholi saisi muuttaa käytöstä, kun surullisuus, iloisuus, hyvänmakuinen ruoka, huonosti nukuttu yö ja radiossa soiva lempibiisi muuttavat myös käytöstä? Vanhemmanko pitäisi olla robottimaisen vakaa ja monotoninen niin, ettei käyttäytyminen vain muutu mistään syystä?
Minusta tuo kuulostaa turhalta pingottamiselta, mutta toisaalta mitäpä lapseton nyt mistään ymmärtäisi.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:38"]http://m.youtube.com/results?q=lasinen%20lapsuus&sm=1
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuulostat siltä että olet nytkin kännissä. No paha se on täältä takoa järkeä päähän missä ei ole aivoja.
[/quote]
Todennäköisesti humaltunut siitä siideristä jonka tunti sitten nautin, pitänee mennä nukkumaan sitä pois!
Saatan juoda siiderin tai lasin viiniä mutta lasten nähden en ole humalassa enkä hyväksy sitä mieheltänikään. Alkoholin ei silti tarvitse olla tabu.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:38"]http://m.youtube.com/results?q=lasinen%20lapsuus&sm=1
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Todennäköisesti humaltunut siitä siideristä jonka tunti sitten nautin, pitänee mennä nukkumaan sitä pois!
[/quote]
Kuulostaa hyvältä!
Tääsäkin ketjussa ihmiset ei varmaan ole tajunnut, että monet puhuvat eri ikäisistä lapsista. Toisella voi olla olla 2-vuotias kotona kun toinen kirjoittaa 12-vuotiaasta.
itse vastasin ketjuun, että kyllä meillä voidaan ottaa saunakaljat iltaisin, mutta meidän lapsethan on 13 ja 15-vuotiaat, siinä on iso ero 2-vuotiaaseen lapseen nähden.
Kotona tulee juotua lähinnä punkkua ja kuoharia. Pitäisikö mun poistua ruokapöydästä juomaan jonnekin nurkan taakse, ettei teini näe? :-o
Kuka tässä maassa juo kaiken sen alkoholin kun ei ainakaan tällä palstalla ketään?!