Jos sua haukutaan niin eikö tee mieli sanoa takasin?
Ottaa vähän itteää niskasta kiinni ja tempasta kunnolla takas. Saattais haukkuja yllättyä. Niinku mun kamala sukulainen. Joka aina kyttää ja haukkuu mua.
Kommentit (24)
Ei kiinnosta. Koirat räksyttää ja karavaani kulkee
Kyllä puolensa voi pitää. Ei tietenkään haukkumalla takaisin vaan kyseenalaistamalla haukkujan motiivit, ilmoittamalla ettei jaksa kuunnella haukkumista ja rajoittamalla yhteydenpitoa. Ei kaikkea tarvitse niellä.
Totta kai sanon takaisin. Miksi en sanoisi? Jaa että se on sivistymätöntä ja huonoa käytöstä? Ei oikeastaan, sillä lausahdan yleensä muutaman tarkkaan harkitun sanan, joka lyö haukkujalle niinsanotusti jauhot suuhun. Esimerkiksi " sinä olet ..." haukkumiseen myöntelen ystävällisesti, että niinpä olenkin ja lisään vielä vähintään puolet niin että vastapuoli voi ymmärtää oman hölmöytensä.
Miehen kamalat sukulaiset eivät ole puhutelleen minua enää vuosikymmeniin muuten kuin suuremmissa sukujuhlissa pienestä pakosta, joten siihen ovat haukkumiset hyytyneet.
AP voi aivan hyvin kamalalle sukulaiselle tehdä samoin, eli myöntää kaiken ja "suurena salaisuutena" kertoa vielä lisää kaikkea, mitä hän ei kyttäyksestään huolimatta ole saanut selville. Mitä hullumpi juttu, sitä parempi.
Miksi ihmeessä minua haukuttaisiin? Jos joku on joskus jotain sanonut, niin asiasta on sanonut, mutta asiattomuuksia en ole kuullut. Olen melkein 50 vuotias ja pärjään oikein hyvin elämässäni.
Itsellä harvemmin on halua alentua haukkuja tasolle ja alkaa kostamaan
Kyllä rajanvetoa tarvitaan, jos aiheettomasti haukkuu. Meidän perheessä ei haukuta toisia. Se on aika outo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Nääh, olen todennut että parempi vaan olla triggeröitymättä ja jättää ne omaan arvoonsa.
Tämä. Korkeintaan voi vastata jotain lakonisesti, tyyliin "ok".
En ymmärrä miksi joku tulisi aukomaan päätään edes. Joka ikinen tietää, että huolehdin trkemisiståni ja olemusistani itse ja seison kaiken takana selkä suorassa. Pitäisikö sinunkin ap aikuistua, ryhdistäytyä ja ottaa oma paikkasi lopettaen luimistelu? Taitaa kyllä olla jo myöhäistä, mutta väkivalta ei ole koskaan ratkaisu ja sillä et saa kunnioitusta, vaan epätoivoisen rähisijän maineen. Se maine ei katoa koskaan, vaan sinuun katsotaan naureskellen, silmiä pyöritellen ja säälien sen jälkeen.
Ei haukkujan epäonni ole minulta mitenkään poies. En kuitenkaan halua omaa onnellisuuttani menettää antamalla samalla mitalla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh, olen todennut että parempi vaan olla triggeröitymättä ja jättää ne omaan arvoonsa.
Tämä. Korkeintaan voi vastata jotain lakonisesti, tyyliin "ok".
Myös hymyily silmiin katsien ja napakka peukun näyttäminen on ihan hyvä ja saa toisen tajuamaan, että nyt ei uponnut ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai sanon takaisin. Miksi en sanoisi? Jaa että se on sivistymätöntä ja huonoa käytöstä? Ei oikeastaan, sillä lausahdan yleensä muutaman tarkkaan harkitun sanan, joka lyö haukkujalle niinsanotusti jauhot suuhun. Esimerkiksi " sinä olet ..." haukkumiseen myöntelen ystävällisesti, että niinpä olenkin ja lisään vielä vähintään puolet niin että vastapuoli voi ymmärtää oman hölmöytensä.
Miehen kamalat sukulaiset eivät ole puhutelleen minua enää vuosikymmeniin muuten kuin suuremmissa sukujuhlissa pienestä pakosta, joten siihen ovat haukkumiset hyytyneet.
AP voi aivan hyvin kamalalle sukulaiselle tehdä samoin, eli myöntää kaiken ja "suurena salaisuutena" kertoa vielä lisää kaikkea, mitä hän ei kyttäyksestään huolimatta ole saanut selville. Mitä hullumpi juttu, sitä parempi.
Lapsellista.
Ei. Jos joku haukkuu minua se kertoo jotain hänestä ei minusta. Kun sanot jotain harkitsematonta et saa sitä enää ikinä takaisin. Minä vain tutkin tilannetta. Tämä ihminen haluaa sanoa jotain käytöksellään. Sopeutan välimme sen mukaan mitä hän haluaa viestiä. Osaan olla viiltävän ilkeä, mutta mietin tarkkaan kenelle sitä olen. Joskus ihmisessä on kipua mitä hän vuotaa raivollaan ja sellaisen satuttaminen olisi raukkamaista.
En ole törmännyt ihmisiin ketkä haukkuis päin naamaa. Yleinen tapa näyttää olevan pahan ja ihan valheiden puhuminen selän takana.
Ei auta vaikka viihdyn ilman ”vaimoja”. En ole sellainen joka järjestää kahvitteluja jotta voi juoruta. Joten olen tuollaisten laumaihmisten pahin vihollinen. Vain koska viihdyn ihan itsekseni ja perheeni kanssa.
Jotkut eivät vaan pysty vastaamaan siinä tilanteessa, jäätyvät täysin. Kuten itse. Jälkikäteen tekisi mieli raivota takaisin, mutta tilanne meni jo.
Ei minua ole haukkunut kukaan. Miksi niin tapahtuisi?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät vaan pysty vastaamaan siinä tilanteessa, jäätyvät täysin. Kuten itse. Jälkikäteen tekisi mieli raivota takaisin, mutta tilanne meni jo.
Eli kun tietää tämän, voi pysytellä kylmän viileänä ja haukkuja ei saa sitä reaktiota, jota halusi.
Riippuu tilanteesta.
Jos eksä haukkuu, niin tekee mieli sanoa takaisin. Sillä ei ole varaa luulla olevansa parempi kuin minä.
Mutta jos joku random töihin liittyvä tyyppi haukkuu, niin ei ole tarvetta antaa takaisin.
Minulle ei haukuta päin naamaa :(
Kyllä toiset haukkuvat aina ja nöyristelijä on helppo kohde. Kyllä puolensa saa ja kannattaa pitää. Pari valittua sanaa eikä ole enää niin mukavaa tulla räksyttämään seuraavalla kerralla.