Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko, jos päiväkoti-ikäinen vieras lapsi sanoisi sinusta "onpa outo nainen" kun kuljet ohitse

Vierailija
13.09.2021 |

Minulle kävi noin kun kuljin päiväkodin ohitse. Näytän mielestäni aivan tavalliselta.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on joku ventovieras pikkulapsi ihmetellyt isälleen, että miksi näytän niin surulliselta. En jäänyt selittämään heille että mulla on vaan resting bitch face :'D

Vierailija
42/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Jos ottaa lapsenkin sanomiset niin vakavasti että loukkaantuu niistä, on syytä alkaa miettiä mikä on itsessä vikana. 

Hyvä käytös pitää OPETTAA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ja näitä sinun isäsi vahtaa ja panee! ”

Tuossa vastaus penksan kymyssyksyyn.

Vierailija
44/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa tuohon tilanteeseen, vaan yleensä loukkaantumiseen: yritän olla olematta mielensäpahoittaja. Kaikissa tilanteissa.

Tämä on muuten kumma ilmiö, tämä "mielensäpahoittajan" konsepti nimenomaan turhasta valittajana. Ei ole mitenkään epäinhimillistä tai kiellettyä pahoittaa mielensä, jos joku sanoo pahasti. Tietysti itse voi päättää miten asiaan reagoi, etenkin jos sanoja on joku pikkukersa joka ei tajua mistään mitään.

Mutta eihän aloituksessa kukaan sanonut pahasti!

Yleensäkin ihmiset sanovat asioita ajattelemattomuuttaa, ei loukatakseen. Miksi loukkaantua, jos taustalla ei ole motiivia loukata? Minä ainakin pystyn ajattelemaan, ettei toinen tiedä, mitä tekee. Ja kun tämän tajuan, niin en pahoita mieltäni.

Vierailija
45/47 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa tuohon tilanteeseen, vaan yleensä loukkaantumiseen: yritän olla olematta mielensäpahoittaja. Kaikissa tilanteissa.

Tämä on muuten kumma ilmiö, tämä "mielensäpahoittajan" konsepti nimenomaan turhasta valittajana. Ei ole mitenkään epäinhimillistä tai kiellettyä pahoittaa mielensä, jos joku sanoo pahasti. Tietysti itse voi päättää miten asiaan reagoi, etenkin jos sanoja on joku pikkukersa joka ei tajua mistään mitään.

Mutta eihän aloituksessa kukaan sanonut pahasti!

Yleensäkin ihmiset sanovat asioita ajattelemattomuuttaa, ei loukatakseen. Miksi loukkaantua, jos taustalla ei ole motiivia loukata? Minä ainakin pystyn ajattelemaan, ettei toinen tiedä, mitä tekee. Ja kun tämän tajuan, niin en pahoita mieltäni.

No siis... jos kyseessä on oikeasti arka paikka - vaikka huomiotaherättävä piirre ulkonäössä, josta on saanut kuulla pilkkaa koko ikänsä - on vaikea olla pahoittamatta mieltään, vaikka lapsi olisi tehnyt ihan viattoman huomion eikä tarkoittanut sillä mitään pahaa.

Ei tunnereaktiot ole aina niin kovin rationaalisia, vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
46/47 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat typeriä. 

Vierailija
47/47 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelisin, millaiset junttivanhemmat ovat jättäneet lapsensa kasvattamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme