Äidit, älkää tytötelkö nuoria naisia lapsillenne
Juuri noin 7-vuotias poika kutsui minua tytöksi, vaikka täytän vuoden päästä 40. Tämä särähti kyllä pahasti korvaan.
Pienet lapset eivät välttämättä näe eroa 25-vuotiaan ja 35-vuotiaan välillä. Ja vaikka itseä nuorempi nainen kuinka olisi omaan silmään "tyttö", niin lapsellesi hän on aikuinen.
Kommentit (30)
Joillakin on hemmetin hankala elämä kun loukkaantuu tälläisestakin.
Vierailija kirjoitti:
Korrekti termi on naisoletettu. Ette voi tietää mihin sukupuoleen tarkoittamanne henkilö identifioi itsensä.
Tämä vitsi se ei vanhene koskaan. Edelleen viljellään hauskasti joka kommenttiosiossa ja keskustelupalstoilla.
No siinäpähän uliset vaikka maailman tappiin 7-vuotiaiden sanavalinnoista. Ei hirvesti kiinnosta eikä varsinkaan säälitä sinun älyttömät mielensäpahoittamiset.
Vierailija kirjoitti:
No siinäpähän uliset vaikka maailman tappiin 7-vuotiaiden sanavalinnoista. Ei hirvesti kiinnosta eikä varsinkaan säälitä sinun älyttömät mielensäpahoittamiset.
😂😂 Mikäs sketsihahmo se siellä
Ruotsissa kaikki naiset ovat tyttöjä. Eläkeläisnaisetkin kuvailevat itseään tytöksi ja samoin ystävättäriään. Tytöttely voidaan korkeintaan luokitella halventavaksi, jos sitä käytetään esimerkiksi työpaikalla vähättelemällä, mutta usein itse sanoman sisältö on halventava, ihan sama jos sen tilalla käyttäisi sanaa naiset.
Mua saa tytötellä ja lapselle puhuttaessa myös täditellä.
Rouvaksi kutsuminen olisi kauhistus :D Samoin teitittely esim. kassahenkilöltä särähtää korvaan (erityisesti jos teitittelijä on kanssani suht. samanikäinen)
N30
Itse olisin iloinen jos joku sanoisi mua tytöksi eikä tädiksi,n31
Ilahdun suuresti jos olen vielä jonkun mielestä tyttö enkä täti, t. neiti 50 v. :)
Vierailija kirjoitti:
No luetelkaapas kaikki hyväksyttävät termit, olen jo ihan pihalla tästä kaikesta.
-Aikuinen
-Eläkeläinen
-ikäihminen (vai onko liian loukkaava)
-nuorison edustaja
-nais/miesoletettu
-lapsi
-henkilö, joka ennen tunnettu miehenä/naisena
muita?
-neiti
-rouva
-herra
No luetelkaapas kaikki hyväksyttävät termit, olen jo ihan pihalla tästä kaikesta.
-Aikuinen
-Eläkeläinen
-ikäihminen (vai onko liian loukkaava)
-nuorison edustaja
-nais/miesoletettu
-lapsi
-henkilö, joka ennen tunnettu miehenä/naisena
muita?