Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhehyttikeskustelu paljasti keskimääräisen sivistyksen tason

Vierailija
24.10.2014 |

Joskus ei tule ymmärtäneeksi, miten vaikeaa normaalit asiat ovat perustallaajalle. Esim. se junalipun osto netistä tai sen ymmärtäminen, että hyttejä on monenlaisia ja ne on tarkoitettu eri tarkoituksiin. Tässä siis ohje sinulle, joka varaat sitä junalippua. Ensin syötät koneeseen lähtö- ja määräasemat ja ajat. Seuraavalla sivulla valitset noin kymmenestä vaihtoehdosta sen paikkatoiveen, jonka haluat. Sitten kone ehdottaa sinulle vaunua ja sen jälkeen valitset pohjapiirroksesta sen paikan. Esim. perhehyttiä on näillä ohjeilla täysin mahdotonta varata vahingossa. Vaunu nro 3 tulee koneen valitsemaksi vain, jos haet paikkaa leikkitilan vierestä, perhehyttiä tai invapaikkaa. 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:28"]

Maksan 3 aikuisen hinnan eli jokaista aikuista kohti ilmaiseksi yksi lapsi ja yksi paikka.

[/quote]

Sinä et ole perhehytissä koskaan matkustanutkaan. Ei tarvitse maksaa kuin kaksi perhelippua että sen saa kokonaan itselleen varattua. Ja puhut vielä tuosta pyörätuolista vaikka sinne on portaat, aina. Kunnon trolli!

Vierailija
2/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se maailman kauhein asia jos perhehytissä on joku aikuinen. Itsekin olen vauvan kanssa matkustanut siellä ja mielummin joku mummo kun toinen äiti ja uhmaikäiset lapset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun mielestäsi sen toisen äidin pitäisi matkustaa normiosastolla uhmiksiensa kanssa?

Vierailija
4/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se on tottumattomuutta junan käyttöön kuin sivistyksen puutetta. Osa ihmisistä käyttää junaa kerran vuodessa tai vieläkin harvemmin, ja silloin näitä juttuja ei osaa.

Vierailija
5/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyksen puute näkyi myös muuten kommentoinnissa. Osalle ihmisistä on ylivoimaista se, että muilla on lapsia. Jo yksi vaivainen hytti lapsiperheille tuntuu siltä, että maailma pyörii lapsiperheiden ympärillä. Minkähän ympärillä tämä kyseinen ihminen pyörii, kun luulee, että kaikki on vain häntä itseään varten. Ei minkään muun kuin oman napansa ympärillä.

Vierailija
6/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta junakeskustelusta, mutta etköhän sä nyt itse paljastanut ovan sivistyksesi tason. Luuletko että esimerkiksi yliopistossa, josta tulee oikeasti sivistyneitä ihmisiä, keskustellaan jostakin junan perhehyttipaikoista? Ihanaa kun av-mamma leimaa tän palstan sivistyksen mittariksi! 

Vierailija
7/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, että aloittajalle ylipainoisen tapaus oli vain yksi esimerkki muiden muassa, mutta kaikki kuvittelivat hänen puhuvan nimenomaan ylipainoisia vastaan. Ei aloituksessa voi kuitenkaan kaikkia tapauksia luetella. Joillekin ylipaino neutraali käsite, mutta monet ymmärsivät senkin ihan oudolla tavalla. 

Vierailija
8/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ainakaa varaa mitää helvetin paikkatoiveita, vaan ihan suoraan sen paikan jonka haluan? Miksi ihmeessä inisette täällä, että ette saa haluamianne paikkoja, jos se teidän alkuperäinen paikka on vain TOIVE?

Vierailija
9/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 15:23"]

Miksi sinun mielestäsi sen toisen äidin pitäisi matkustaa normiosastolla uhmiksiensa kanssa?

[/quote]

ei tietysti pidä, mutta eikö jokainen toivo mahdollissan rauhallista matkaa? Kai sitä saa rehellinen olla. Mutta jos siellä on muita, niin sitten on ja niillä mennään. 

Vierailija
10/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 15:22"]

Onko se maailman kauhein asia jos perhehytissä on joku aikuinen. Itsekin olen vauvan kanssa matkustanut siellä ja mielummin joku mummo kun toinen äiti ja uhmaikäiset lapset. 

[/quote]

Ei se ehkä maailman kauhein asia ole, mutta on se aika ikävää niitä muita matkustajia kohtaan että se äiti uhmaikäisine lapsineen on tavallisessa vaunussa mekkaloimassa ja mummo istuu tyytyväisenä perhehytissä jossa on rauhallista ja mukavaa. Se että perhehytissä on perheitä on muiden matkustusmukavuuden kannalta parempi kuin että siellä hytissä istuu mummot. Mummot voi varata sen paikkansa ihan tavallisesta hytistä, jos eivät kestä tavallisen vaunun melua. Perhehyttiä ei ole tarkoitettu hiljaiseksi ja rauhalliseksi hytiksi. Se on tarkoitettu lasten leikkipaikaksi ja hytiksi jossa saa jopa hieman metelöidä. Ja se meteli pysyy siellä eikä muiden tarvi siitä kärsiä.

Vierailija
11/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näin juuri. Ei niistä työmatkalaisista ym. yksin matkaajista ole siellä perhehytissä mitään haittaan. Paljon mieluummin otankin sinne sellaisen matkaseuralaisen kuin toisen äidin ja huutavat penskat.

Vierailija
12/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sivistystä on myös se, että osaa käyttää nyky-yhteiskunnan palveluita oikealla ja järkevällä tavalla. Ja se, että osaa otta muutkin huomioon kuin itsensä. Luepa keskustelua, niin ymmärrät, mitä tarkoitan. Ja ihan ylempi korkeakoulututkinto löytyy täältäkin.

Vierailija
13/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on vähän sama kuin invapaikkojen tai perhepaikkojen käyttö parkkipaikoilla. Ei kai se haittaa jos siihen ei oo just joku oikeasti sitä tarvitseva tulossa, mutta sitä sivistystä voisi mitata vaikka kysymällä itseltään, että entä jos kaikki toimisivat näin? Miksi itse pitäisi olla se etuoikeutettu joka voi ajatella vaan itseään ja omaa mukavuuttaan ja muut matkustakoot vaikka eläinvaunussa?

Vierailija
14/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, että sivistys oli jonkun mielestä sitä, mitä yliopistossa puhutaan. Mulla on maisterin tutkinto, mutta ei se ole yhtä kuin sivistys. Mutta yksinkertaiset ihmiset ovat yksinkertaisia ja täytyy tulla tässä maailmassa sen keskimääräisen sakin kanssa toimeen. Yliopistotutkinto vaatii lähinnä istumalihaksia, ei paljon muuta.

Vierailija
15/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa AP, voitteko mitenkään ymmärtää, että kaikki eivät ole niin kovin sujuvia tietokoneen käyttäjiä kuin te ja kaltaisennen "sivistyneet henkilöt". Ja vaikka jollain tavalla osaisikin konetta käyttää, niin aina jokaisen kohdalle osuu joskus se ensimmäinen kerta, teillekin, kun vaikkapa tilaa junaliput netin kautta. Toivoisin, että teillä ja hengenheimolaisillanne olisi sen verran mielen avaruutta, että hyväksytte myös meidät kömpelömmät ja mielestänne "sivistymättömät" tietokoneen käyttäjät ihmisheimon jäseniksi. Ette tekään ole suvereeni joka asiassa, mutta emme me sen takia tule teille huutelemaan, miten sivistymätön olette.

Vierailija
16/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se koneen mulle arpoma paikka sattuu olemaan joskus siellä perhehytissä

Vierailija
17/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippuautomaatti ei yleensä anna,esittää paikkatoivetta.

Vierailija
18/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kerran yksi mummo sättinyt perhehytissä kun lapset leikki ja puhui. Eivät edes kovin äänekkäästi, vaan ihan tavallisesti. Pitäis kuulemma antaa muille matkustusrauha. Ihan nätisti koitin sanoa, että tämä on perhehytti jossa lapset saa leikkiä ja puhua. Ja että tänne ei tosiaan kannata tulla jos haluaa rauhallisen paikan. Mummo vaan jupisi että ei näissä aiemmin ole tällä tavalla metelöity. Mummo siis tiesi kyseessä olevan perhehytin ja oli sen ihan tarkoituksellisesti varannut itselleen. Ja vaati hiljaisuutta. Valitti konnarillekin, joka sitten selitti että tämä hytti on ensisijaisesti lapsille tarkoitettu. Mummo voi siirtyä muualle, tilaakin kuulemma oli, jos lapset häiritsevät. Mummo tosiaan sitten lähti muualle, kun tajus että konnari ei heitä meitä hytistä.

Vierailija
19/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että on esim. tottumaton tietokoneen käyttäjä ole pahin sivistymättömyys, vaan se, mitä siinä toisessa keskustelussa toitotetaan, se, että MINÄ ja vain MINÄ saan olla siellä, missä MINÄ haluan riippumatta siitä, olisiko paikka oikeasti tarkoitettu ihan muille.

Vierailija
20/46 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 15:33"]

[/quote]

Ei se ehkä maailman kauhein asia ole, mutta on se aika ikävää niitä muita matkustajia kohtaan että se äiti uhmaikäisine lapsineen on tavallisessa vaunussa mekkaloimassa ja mummo istuu tyytyväisenä perhehytissä jossa on rauhallista ja mukavaa. Se että perhehytissä on perheitä on muiden matkustusmukavuuden kannalta parempi kuin että siellä hytissä istuu mummot. Mummot voi varata sen paikkansa ihan tavallisesta hytistä, jos eivät kestä tavallisen vaunun melua. Perhehyttiä ei ole tarkoitettu hiljaiseksi ja rauhalliseksi hytiksi. Se on tarkoitettu lasten leikkipaikaksi ja hytiksi jossa saa jopa hieman metelöidä. Ja se meteli pysyy siellä eikä muiden tarvi siitä kärsiä.

[/quote]

Näin juuri. Viime aikaiset tapahtumat huomioiden: Voidaanko junasta heittää pois, jos lapsi saa vartin mittaiset itkupotkuraivarit? Jos raivarit tapahtuisivat perhehytissä, ei siitä olisi mitään haittaa muille. Mutta jos siellä hytissä on se mummo ompeluseuran kanssa, niin se itkupotkuraivariin taipuvaisella ei ole mitään mahdollisuutta kuin aiheuttaa häiriöitä ja kärsimystä muille. Ja kenen vika se on? Itse varasin perhehytin tarkoituksella, koska tiesin junamatkan olevan haastava 3-vuotiaan erittäin uhmakkaan kanssa.

Ja toiseksi ihmettelen: Jos juna ei ole täynnä, miksi aikuinen yksin matkustava ihminen varaa lipun samasta vaunusta ja samasta kerroksesta missä on lasten leikkitila?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi