Kaksi pariskuntaa ja pettämiskoukerot
Tämä voi olla vaikea ymmärtää, mutta kun luette asiaa niin kuvitelkaa mielessänne vaikka nuo henkilöt kirjaimina tai miten vain:
On siis kaksi pariskuntaa A ja B. A-mies ja B-mies ovat olleet vuosikaudet parhaita kavereita.
B-pariskunnan mies paneskelee A-naisen kanssa. A-mies saa A-naisensa ja kaverinsa B-miehen rysän päältä kiinni. Suhteessa on ollut muitakin ongelmia mutta paneskelu oli viimeinen pisara.
B-pariskunnan mies sai A-miehen vakuutettua, että rakastaa B-naistansa, eikä A-miehen tulisi kertoa asiasta. Kukaan ei kerro tälle B-pariskunnan naiselle pettämisestä.
A-pariskunta siis eroaa, mutta eron todellisia syitä ei kerrota ulkopuolisille. B-nainen ei tiedä, että hänen miehensä on ollut osallisena asiassa ja B-pariskunta jatkaa elämäänsä normaalisti. A-mies on edelleen vähän katkera, mutta työntää asian sivuun. B-mies on vähentänyt yhteydenpitoa A-miehen kanssa ja yrittää vältellä tilanteita, joissa A-mies ja B-nainen ovat samaan aikaan läsnä.
Tällaisen suhdekuvion kuulin, eikä varmasti ole ainoa tapaus laatuaan.
Tiedän vain tämän A-miehen, joka avautui minulle asiasta. En varmaan ole ainoa jolle asiasta on kerrottu, mutta satuin kohdalle ilmeisesti sopivaan aikaan ja oli "rauhallinen" hetki niin kertoi sitten tilanteen ja puitiin asiaa kahden kesken. On melko todennäköisesti emme törmää enää, emmekä vaihtaneet mitään yhteystietoja.
Mitä teidän mielestänne tilanteessa pitäisi toimia oman moraalinne mukaan?
Kommentit (11)
Kertoa sille naiselle, jota on petetty. Herranjumala mikä tossusankari tämä A-mies.
A-nainen on yh, sen tarkemmin en tiedä, onko edelleen mukana sekoittamassa soppaa vielä lisää. Ex-pariskunnalla siis lapsi kuvioissa. Suhdetta oli jokunen vuosi takana ennen eroa. B-pariskunnan lapsitilanteesta en tiedä. Ei ainakaan mitään maininnut.
-Ap
Ei kuulu sinulle koko asia. Älä tee yhtään mitään. Jos menet kertomaan petetylle naiselle, saat kaikkien vihat niskoillesi ja mahdollisen uuden alun siitä avioliitosta torpedoitua. Näistä tapahtumista on jo aikaa (jos kerran erokin on jo tapahtunut). Selvittäkööt keskenään jos kokevat tarpeelliseksi.
No ei kai tuossa nyt enää mitään pidä tehdä. Ja ihan turhaa kertoa neiti B:lle
Mutta siis se jäi mainitsematta he kuuluvat samaan ystäväpiiriin. Joten henkilökohtaisesti en usko, että A-nainen olisi pistänyt välit poikki B-pariskuntaan ja A-mies näkee silloin tällöin edelleen exäänsä lapsen takia. Ei tosin mitään saumaa palata yhteen miehen mukaan.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:01"]
Mutta siis se jäi mainitsematta he kuuluvat samaan ystäväpiiriin. Joten henkilökohtaisesti en usko, että A-nainen olisi pistänyt välit poikki B-pariskuntaan ja A-mies näkee silloin tällöin edelleen exäänsä lapsen takia. Ei tosin mitään saumaa palata yhteen miehen mukaan.
-Ap
[/quote]
Mitä sitten? En näe ongelmaa.
Jos itse tietäisin tilanteen paremmin niin varmaan moraalinvartijana menisin väliin ja kertoisin neiti B:lle. Suosittelin kyllä herra A:ta kertomaan tilanteesta ja kerroin kyllä mitä mieltä olen koko keitoksesta herra B:n käytöksestä. Mutta herra A tekee itse omat ratkaisunsa. Mielenkiinnosta vain laitoin tämän tänne, että miten täällä reagoitaisiin, etenkin jos olisi itse tuossa tilanteessa.
-Ap
Mitä tapahtui A-naiselle?