Miten pitäisi tokmia kun lapsen luokalla koronatapaus
Saatiin viesti että lapsen luokalla ollut koronaa. Epidemiologinen yksikkö ottaa yhteyttä altistuneisiin, muut katsotaan matalan riskin altistuneiksi tms. Eli voiko huomenna mennä normaalisti kouluun jos ei altistumissoittoa tule? Mikä se nykyohje on?
Kommentit (31)
Toimit täysin normaalisti, jos viranomainen ei ota yhteyttä.
Miten voi vielä 1,5 vuoden jälkeen olla epäselvää, että altistuneena jäädään karanteeniin? Ei siihen lääkärin lausuntoa tarvitse. Sen voi tehdä omatoimisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Voisin äkkiä kuvitella, että koulusta saisi paremman vastauksen kuin täältä.
Ai sunnuntaina, vai?
No sinulle on jo annettu ohje. Odotat sitä lausuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sunnuntaina, vai?
Päivä se on huomennakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sunnuntaina, vai?
Maanantaiaamuna.
Ei kun pitää hamaan tappiin saakka odotella soittoa, jota ei välttämättä koskaan tule :D
Ihan normisti kouluun jos ei soittoa tule. Näin ainakin parissa ystäväperheessä toimittu ja tämä ollut koulunkin ohje. Ei tarvi omaehtoisesti miettiä mitään. Luotat tartuntatautilääkäriin ja kaupunkisi ohjeistuksiin.
Kai koulu on antanut ohjeet? Lue ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sunnuntaina, vai?
Juu…Wilma!
Voit myös itse ottaa vastuun ja pitää lapsen kotona.
Epidemiologisen yksikön vastus voi viipyä. Siellä on ruuhkaa.
Jos lastasi ei ole rokotettu, niin kannataa pitää kotona, jos luokassa on ollut tartunta. Voi olla jo muissakin.
Luet koulun antamat ohjeet tuollaisesta tilanteesta ja toimit niiden mukaisesti. Jos ohjeita ei ole, soitat huomenna kouluun ja kysyt.
Lapsi jää huomenna pois koulusta ja karanteeniin, muut perheenjäsenet voivat jatkaa elämäänsä normaalisti.
Huominen nyt ainakin pois koulusta. Huomisen aikana saanet tiedon jatkotoimista.
Ala- aste vai yläaste? Mä kyllä osaisin itse ajatella sen verran, että meillä jäätäisiin omaehtoiseen karanteeniin odottelemaan.
Olet saanut selkeät ohjeet ja silti kyselet asiasta täällä. Olet koronahysteerikko, kai tiedät sen?
Omien aivojen käyttö ei ole kiellettyä. Kaikesta ei tarvitse odottaa käskyjä "ylemmältä" taholta. Voi myös toimia ihan oma-aloitteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koulusta tullut koko syksynä asiasta ohjeita. Olen ymmärtänyt, että koko luokkaa ei ehkä enää laiteta karanteeniin. Kun tuossa viestissäkin puhuttiin matalan riskin altistuneista tms. Rivien välistä ymmärsin että luokka ns matalan riskin altistuneita käy koulua normaalisti ja ne ketkä katsotaan suuremmin altistuneeksi saa soiton. Mut mietin vaan että kauanko odottaa tuleeko soittoa...jäljityshän sakkaa niin että se voi tulla niin myöhään että karanteeniaika on jo mennyt. Ei kai pitäis mennä kouluun jos ei tiedä mihin sakkiin lasketaan mukaan, mutta eihän voi odotella soittoakaan mitä ei välttämättä ikinä tule. En oikeesti tiedä mikä nykyinen käytäntö selkeemmin on, muuta kun et koulujen tiedottaminen on ollut ihan olematonta tänä syksynä.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä kuvittelet.
Itse en päästäisi kouluun niin kauan kuin tilanne on epäselvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koulusta tullut koko syksynä asiasta ohjeita. Olen ymmärtänyt, että koko luokkaa ei ehkä enää laiteta karanteeniin. Kun tuossa viestissäkin puhuttiin matalan riskin altistuneista tms. Rivien välistä ymmärsin että luokka ns matalan riskin altistuneita käy koulua normaalisti ja ne ketkä katsotaan suuremmin altistuneeksi saa soiton. Mut mietin vaan että kauanko odottaa tuleeko soittoa...jäljityshän sakkaa niin että se voi tulla niin myöhään että karanteeniaika on jo mennyt. Ei kai pitäis mennä kouluun jos ei tiedä mihin sakkiin lasketaan mukaan, mutta eihän voi odotella soittoakaan mitä ei välttämättä ikinä tule. En oikeesti tiedä mikä nykyinen käytäntö selkeemmin on, muuta kun et koulujen tiedottaminen on ollut ihan olematonta tänä syksynä.
Etkä osaa soittaa kouluun ja kysyä? Tai vaikka kysäistä jonkun lapsesi kaverin vanhemmilta, jos et millään pysty huomiseen odottamaan?