Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko riita-asian tms. todisteita kannattaa säilöä?

oikeudessa nähdään?
12.09.2021 |

Kuinka kauan kannattaa säilyttää jotain riita-asian todisteita? 
Olen riita-tapauksissa kirjannut kaiken ylös ja säilönyt mahdollista oikeudenkäyntiä tms. varten.
Tuorein tapaus on vuoden takaa.
Ahdistaa nähdä tuo paperipino, mutta kaipa sitä on vielä säilytettävä, kun ihminen vaikuttaa edelleen elämässämme ja asia vaikuttanee taustalla.

Toinen keissi on jo 15 vuoden takaa. Onneksi kirjasin kaikki puhelut ja hankin muutkin todisteet siinä vaiheessa kun huomasin vastapuolella viiraavaan päässä. Oikeuteenhan hän minut haastoi, mutta minulla oli kaikki niin hyvin dokumentoitu, että ei ollut kahta puhetta kumpi on oikeassa. Hän joutui maksamaan minunkin kuluni.
Tuo ihminen ei kuulu enää elämääni, mutta varuiksi olen säilönyt kaikki.
Jokohan nyt arvaan heittää menemään tuo ahdistavan laatikon.

Onko kokemusta, kauanko säilytätte tositteita ym. kirjallista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota vuoden takaista ei siis käsitelty muutoin loppuun asti, kuin että minä katkaisin välit kokonaan tuohon ihmiseen. 

Hän on kuitenkin perhetuttu ja sikäli kuuluu vielä kuvioihin. 

Hyvin narsistinen sekopää.

Vierailija
2/6 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuodessa täytyy viedä asia eteenpäin, joten voit sen vanhemman heittää pois heti.

Tuskin sitä uuttakaan viet mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan jättää sen vaikka perinnöksikin?!

Vierailija
4/6 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä säästää loppu elämänsä ajan. Niitä voi sitten käydä läpi vuosien päästä ja muistella niitä aikoja kaiholla mielellä. Kauniit muistot talletat sydämeesi niin vanhana ne vielä muistuu lämmöllä mieleen. Joten neuvon ettet hävitä sitä laatikkoa.❤️

Vierailija
5/6 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan 2 v aika, ja jos se 15 v takainen oli jo oikeudessa, niin eihän sitä uudelleen käsitellä. Valitukset pitää tehdä heti.

Vierailija
6/6 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Joo, tuo 15v takainen tuli nyt siivouksen yhteydessä vastaan varaston hyllyllä.

Se tosiaan on jo käsitelty oikeudessa ja minun edukseni. Vastapuoli vain oli niin hullu, etten heti tohtinut muutamaan vuoteen tositteita hävittää ja sinnepä varastoon unohtui.

Sen sijaan nuo tuoreemmat paperit ovat pyörineet haitoilla tämän tästä. Taidan laittaa ne entisten tilalle varastoon. 

Minä en ole viemässä oikeuteen, ellei vastapuoli tee jotain entistä hullumpaa. Tai jos hän pimahtaa jostain ja vetää entisetkin jutut kuvioon mukaan, niin siksi haluan tositteet säilyttää.

Irvileukojen ei tarvitse vastailla tähän ketjuun. Jos et ole koskaan joutunut sairaan ihmisen hyökkäysten kohteeksi, vaikka itse ole syytön, niin et voi tietää miten tärkeää on todisteet säilöä mahdollista oikeudenkäyntiä vastaan. Siis tuollainen sairas vastapuolihan väittää mustan ihan valkoiseksi ja yrittää tehdä sinusta syyllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän