Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen eksä lähtee heidän yhteisen lapsensa kanssa

Vierailija
23.10.2014 |

Lappiin mökille kuukaudeksi, hänet lomautettiin töistä ja pitää kuulemma talvilomansa siihen perään. Lapsen piti tulla meille ja oltiin suunniteltu kaikkea kivaa ja miehellä on tosi kova ikävä ja myös meidän yhteisellä pikkusisaruksella koska oltiin luvattu hänelle että isosisko tulee.

äiti sanoi asian ilmoitusluontoisesti ei edes kysynyt mitään, nyt näen että miehellä on tosi paha olla. Eikö tälläisissä tapauksissa mies voi ilmoittaa johonkin, eksä rikkoo sopimusta. Mies joutuu muutenkin olemaan tosi paljon erossa lapsestaan kun eksä ei suostu kuin kahteen viikonloppuun kuussa.

kokemuksia siitä kun toinen osapuoli rikkoo tapaamissopimusta, mihin ilmoititte, mitä tapahtui, toivoisin keskustelua asiasta, en kommentteja ei kuulu minulle (tiedän ettei kuulu mutta haluan auttaa miestäni)

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä nyt mitään uutta että eksät ajattelee vaan itseään? Kaverini meni naimisiin miehen kanssa, joka oli tyyliin jotain 10 vuotta aikaisemmin eronnut, lapset jo teinejä.

Kuinka ollakaan, kun tuli hääpäivä, lapset eivät päässeet isänsä häihin, koska sattumalta oli äidin kanssa lomareissu silloin suunniteltu, hupsista! 

Kyllähän näitä riittää.

Vierailija
22/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:42"]

Taidatte kadehtia Lapin lomaa. No rähinöitte aikanne ja sitten keskitytte omaan perhe-elämäänne, kai teillä sellainenkin on. Viekää vaikka oma lapsi hoitoon ja vietätte kahdestaan laatuaikaa, voisi tehdä ihan hyvää, kun noin näkyy ajatukset pyörivän kehää.

[/quote]

Katu-uskottavuus vedetty esiin, voi vittu mikä ämmä. Vaikka sinä työnnätkin niitä lapsiasi jatkuvasti hoitoon ja ei kiinosta paskaakaan vaikket näkisi heitä niin kaikki eivät ole samalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:19"]

Millainen tapaamissopimus heillä on? Sitä ei saa rikkoa ja kyllähän tuo siltä vaikuttaa että sovittu tapaaminen perutaan yllättäin niin sopimusta rikotaan. Mies soittamaan lastenvalvojalle jossa tapaamissopimus on tehty.

[/quote]

Mies suostui joka toiseen viikonloppuun aikoinaan koska eksä lupasi että saa muutoinkin viikolla nähdä ja aina tarvittaessa mutta ikinä ei kuitenkaan sovi kun mies sitä ehdottaa:(

ap

[/quote]

Onko tuo joka tinen  viikonloppu toteutunut? Ilman muuta tuon on sopimusrikkomus ja asiasta soitto heti huomenna lastenvalvojalle. Lapsi voidaan tarvittaessa vaikka hakea tapaamiseen jos ex ei vapaaehtoisesti lasta luovuta.

[/quote]

Kukas sen lapsen tapaamiseen hakee? Aikoinaan en antanut lasta exälle, kun lapsi ei edes tahtonut mennä. Siinähän tuo ulisi ovella uuden vaimokkeen kanssa ja kutsui poliisit. Ei ne poliisit mitään tehneet, sanoivat exälle, että eivät he voi mun kämppään ilman lupaa tulla hakemaan lasta. Poliisit lähti ja niin lähti tää ulisijakin. Eipä tuo jaksanut mitään eteenpäin viedä ja ihan turhaan olisikin, kerran jo voitin huoltajuuskäsittelyn, joten tuskin toistakaan olisin hävinnyt. Onneksi lopulta ex hävisi kokonaan kuviosta, sain rauhassa elää lapsen kanssa.

Vierailija
24/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:49"]

Millainen tapaamissopimus heillä on? Sitä ei saa rikkoa ja kyllähän tuo siltä vaikuttaa että sovittu tapaaminen perutaan yllättäin niin sopimusta rikotaan. Mies soittamaan lastenvalvojalle jossa tapaamissopimus on tehty.

[/quote]

Mies suostui joka toiseen viikonloppuun aikoinaan koska eksä lupasi että saa muutoinkin viikolla nähdä ja aina tarvittaessa mutta ikinä ei kuitenkaan sovi kun mies sitä ehdottaa:(

ap

[/quote]

Onko tuo joka tinen  viikonloppu toteutunut? Ilman muuta tuon on sopimusrikkomus ja asiasta soitto heti huomenna lastenvalvojalle. Lapsi voidaan tarvittaessa vaikka hakea tapaamiseen jos ex ei vapaaehtoisesti lasta luovuta.

[/quote]

Kukas sen lapsen tapaamiseen hakee? Aikoinaan en antanut lasta exälle, kun lapsi ei edes tahtonut mennä. Siinähän tuo ulisi ovella uuden vaimokkeen kanssa ja kutsui poliisit. Ei ne poliisit mitään tehneet, sanoivat exälle, että eivät he voi mun kämppään ilman lupaa tulla hakemaan lasta. Poliisit lähti ja niin lähti tää ulisijakin. Eipä tuo jaksanut mitään eteenpäin viedä ja ihan turhaan olisikin, kerran jo voitin huoltajuuskäsittelyn, joten tuskin toistakaan olisin hävinnyt. Onneksi lopulta ex hävisi kokonaan kuviosta, sain rauhassa elää lapsen kanssa.

[/quote]

jos olisit mun äiti ja olisit pilannut mun isäsuhteen, en puhuis sulle ikinä.

Vierailija
25/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin niin että mies menee aamulla eksälle hakemaan lasta jos ei anna niin soittaa siitä ovelta lastenvalvojalle ja tarvittaessa poliisille. Katsotaan miten käy, tuntuu siltä että eksä yrittää vieraannuttaa lasta isästään.

ap

Vierailija
26/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta asialta, josta pitäisi hirveästi riidellä. Lapsi on ilmeisesti alle kouluikäinen, kun voivat noin pitkälle lomalle lähteä. Nämä loppuvat aikanaan kun koulu alkaa, silloinki on varmaan järkevää että lomalla ollaan pidemmän aikaa yhden vanhemman luona.

Vierailija
27/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies siis allekirjoittanut tapaamissopimuksen lastenvalvojalla? Jos on, on tämä selvä sopimusrikkomus. Jos ei, niin yhteys lastenvalvojaan ja vaatimaan tapaamissopimuksen solmimista ja siitä sitten seuraavaksi käräjäoikeuteen, jos ex ei sopimusta tule laatimaan.

Minua vähän ärsyttää nämä nyhjäkemiehet, jotka uskovat kaikkea hyvää ja kun näin ei tapahdukaan, eivät vain jaksa/viitsi nostaa äläkkää, vaikka ihan maalaisjärjelläkin ajaltetuna lapsella on oikeus kahteen täysivaltaiseen vanhempaan. Äiti ei voi sanella lapsen elämässä kaikkea, vaikka lähi olisikin.

Kyllähän tästä alkaa vuosien taistelu, mutta hyvällä asianajajalla homma etenee kohtuullisesti. Tämän lisäksi kun taistelun aloittaa nyt, ei tarvitse ensin vuosikausia kärvistellä ja vasta sitten ihmetellä, olisiko pitänyt tehdä jotain.

Parasta tosin on aloittaa asia tekemällä exälle todella selväksi, mihin kaikkeen on valmis ryhtymään, jos tämä ei ala kunnioittaa isän oikeuksia.

Ystäväni muuten soitti poliisit paikalle, kun isä rikkoi tapaamissopimusta. Poliisi sitten haki lapsen äidille. Kyseessä oli yhteishuoltajuus.

Vierailija
28/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:01"]

Onko mies siis allekirjoittanut tapaamissopimuksen lastenvalvojalla? Jos on, on tämä selvä sopimusrikkomus. Jos ei, niin yhteys lastenvalvojaan ja vaatimaan tapaamissopimuksen solmimista ja siitä sitten seuraavaksi käräjäoikeuteen, jos ex ei sopimusta tule laatimaan.

Minua vähän ärsyttää nämä nyhjäkemiehet, jotka uskovat kaikkea hyvää ja kun näin ei tapahdukaan, eivät vain jaksa/viitsi nostaa äläkkää, vaikka ihan maalaisjärjelläkin ajaltetuna lapsella on oikeus kahteen täysivaltaiseen vanhempaan. Äiti ei voi sanella lapsen elämässä kaikkea, vaikka lähi olisikin.

Kyllähän tästä alkaa vuosien taistelu, mutta hyvällä asianajajalla homma etenee kohtuullisesti. Tämän lisäksi kun taistelun aloittaa nyt, ei tarvitse ensin vuosikausia kärvistellä ja vasta sitten ihmetellä, olisiko pitänyt tehdä jotain.

Parasta tosin on aloittaa asia tekemällä exälle todella selväksi, mihin kaikkeen on valmis ryhtymään, jos tämä ei ala kunnioittaa isän oikeuksia.

Ystäväni muuten soitti poliisit paikalle, kun isä rikkoi tapaamissopimusta. Poliisi sitten haki lapsen äidille. Kyseessä oli yhteishuoltajuus.

[/quote]

on allekirjoitettu sopimus ja sovittiinkin että menee normaalisti aamulla hakemaan lasta. Katsotaan sitten mitä tapahtuu. Ei asianajajan palkkaaminenkaan mitä halpaa puuhaa ole. Mutta katsotaan miten tässä edetään, jotain on pakko ruveta tekemään koska eksä on tuollainen.

ap

Vierailija
29/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:59"]

Ei kuulosta asialta, josta pitäisi hirveästi riidellä. Lapsi on ilmeisesti alle kouluikäinen, kun voivat noin pitkälle lomalle lähteä. Nämä loppuvat aikanaan kun koulu alkaa, silloinki on varmaan järkevää että lomalla ollaan pidemmän aikaa yhden vanhemman luona.

[/quote]

Sitten voidaankin riidellä, kummalla vanhemmalla se lapsi on arjet ja kummalla ne lomat vai yritätkö väittää, ettei lapsi kaipaa kuin  yhtä vanhempaa?

Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin ja kummankin vanhemman pitäisi taistella siitä, että tämä oikeus toteutuu. Sen, joka estää toisen vanhemman tapaamisen, pitäisi yksiselitteisesti menettää huoltajuuden. Onneksi käräjäoikeudet ovat jo alkaneet ottaa tämän huomioon ja lapsi on yhä useammin annettu sille vanhemmalle, joka takaa lapsen oikeuden parhaiten molempiin vanhempiin.

Minä olisin pettynyt vanhempaan, joka ei viitsisi tapaamisistani pitää kiinni.  

Vierailija
31/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää lähiäidit on kyllä uskomattomia hirviöpaskoja. Ja karseinta tässä on että kaikki muutokset asioihin pitää hakea käräjäoikeudelta jos lähivanhempi ei suostu lastenvalvojan sopimuksiin. Ajattelisitte lähiäidit joskus edes lasten parasta oman napanne sijasta. Ei se isä tai isän uusi puoliso ole teidän vastustajanne vaan mahdollisuus lisärakkauteen ja -turvaan lapsellenne.

Vierailija
32/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:52"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

sama, en pitäisi tuollaiseen paskanaamaan mitään yhteyttä, saisi mädäntyä helvetissä. Olen pelkästään katkera jo siitä että äitini haukkui minulle isääni ja tämän takia luulin monta vuotta että isäni on oikeasti hullu enkä halunnut mennä sinne, jäi monta hyvää vuotta isän kanssa käyttämättä, onneksi ehdin kuitenkin uudestaan tutustua isääni ennenkuin hän kuoli. Jos en olisi, en pitäisi äitiini yhteyttä.

Vierailija
33/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitxtyytyväinen et se ylimääränen on pois jaloista hönö

Vierailija
34/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:54"]

Päätettiin niin että mies menee aamulla eksälle hakemaan lasta jos ei anna niin soittaa siitä ovelta lastenvalvojalle ja tarvittaessa poliisille. Katsotaan miten käy, tuntuu siltä että eksä yrittää vieraannuttaa lasta isästään.

ap

[/quote]

pari huomiota:

lastenvalvojilla ei yleensä ole mitään non-stop puhelinaikaa, vaan sinne voi soittaa vain johonkin tiettyyn aikaan. Oletteko varmoja, että puheluaika on juuri silloin, kun mies siellä ovella on? Onko jonoa?

poliisi ei voi mennä asuntoon ilman asunnonhaltijan lupaa, epäilyä rikosesta/rikkomuksesta tai ilman että on antamassa viranomaisapua esim. sosiaalityöntekijälle. Se poliisi ei hae lasta isälle äidiltä. Turha siis soittaa.

eikö se ole sopimusrikkomus, että isä ei itse ota lasta isäviikonloppuna? Jotkut hautajaiset eivät kyllä ole oikea syy rikkoa sopimusta. Ei toki lomautuskaan, mutta ei tässä nyt ole kumpikaan sopijaosapuoli ihan nuhteeton.

Jos lähi jatkuvasti estää tapaamisia, sitten asialle voidaan tehdä jotain. Uhkasakko on se keino. Mutta toiminnan pitää olla jatkuvaa, eikä sitä voida mistään lähin rappusilta käynnistää.

Vierailija
35/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa mun miehen eksä veis sen lapsensa Timbuktuun kolmeksi vuodeksi, olis niin ihana kokemus lapselle.

Vierailija
36/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:52"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oon samaa mieltä...tällaisilta "äideiltä" jotka ei anna lapsen tavata omaa isäänsä (jos normaali hyvä isä) pitäis ottaa huoltajuus pois..sairaita narsisteja ne on, ei ajattele lasta yhtään.. Itse olen eronnut ja annan lapsen tavata isäänsä aina kun hän haluaa...

Vierailija
37/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestikö ne hautajaiset silloin yhtenä isäviikonloppuna koko viikonlopun?

Tässä teette kärpäsestä härkäsen. Kenellä lapsella on chanssut olla lapissa kuukauden. Mikä mahdollisuus. Sori vaan mutta mun mielestä tekstin läpi voi lukea "jotakin".

Vierailija
38/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:54"]

ap

[/quote]

pari huomiota:

lastenvalvojilla ei yleensä ole mitään non-stop puhelinaikaa, vaan sinne voi soittaa vain johonkin tiettyyn aikaan. Oletteko varmoja, että puheluaika on juuri silloin, kun mies siellä ovella on? Onko jonoa?

poliisi ei voi mennä asuntoon ilman asunnonhaltijan lupaa, epäilyä rikosesta/rikkomuksesta tai ilman että on antamassa viranomaisapua esim. sosiaalityöntekijälle. Se poliisi ei hae lasta isälle äidiltä. Turha siis soittaa.

eikö se ole sopimusrikkomus, että isä ei itse ota lasta isäviikonloppuna? Jotkut hautajaiset eivät kyllä ole oikea syy rikkoa sopimusta. Ei toki lomautuskaan, mutta ei tässä nyt ole kumpikaan sopijaosapuoli ihan nuhteeton.

Jos lähi jatkuvasti estää tapaamisia, sitten asialle voidaan tehdä jotain. Uhkasakko on se keino. Mutta toiminnan pitää olla jatkuvaa, eikä sitä voida mistään lähin rappusilta käynnistää.

[/quote]

en tiedä soittoajasta, otamme selvää ja odotamme ohjeita. Lapsella oli hautajaiset (mummi kuoli) ja silloinkin eksä ilmoitti että lapsi ei tule nyt. Mies on ollut aina lapsen kanssa kun se on ollut mahdollista.

mies sanoi että jos lapsi on ulkona niin ottaa lapsen kyytiinsä ja huikkaa eksälle että me mennään nyt. Niinkuin yleensä on tehnyt.

ap

Vierailija
39/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:15"]

Voi kumpa mun miehen eksä veis sen lapsensa Timbuktuun kolmeksi vuodeksi, olis niin ihana kokemus lapselle.

[/quote]

sä oot ääliö huora

Vierailija
40/68 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:21"]

Kestikö ne hautajaiset silloin yhtenä isäviikonloppuna koko viikonlopun? Tässä teette kärpäsestä härkäsen. Kenellä lapsella on chanssut olla lapissa kuukauden. Mikä mahdollisuus. Sori vaan mutta mun mielestä tekstin läpi voi lukea "jotakin".

[/quote]

No ilmeisesti sinne on tällä lapsella mahdollisuus käydä useamminkin kun ei tällekään vuodelle ole eka kerta.

Olisitko itse lapsestasi kuukauden ajan erossa?

Jos itse olisin etävanhempi, en todellakaan suostuisi tuollaiseen. Minullakin olisi oikeus tavata lastani.