Tilasin lasten koulukuvia ja mies sanoi " Ei kellää nykyisin ole enää valokuvia esillä!"
Kommentit (16)
Kallista tavaraa, eikä finninaamainen teini edes arvosta niitä kuvia.
Vierailija kirjoitti:
vähenee koko ajan - monet ottavat esim. vain jääkaappimagneetin - tai vaikka joka toinen vuosi ryhmäkuvan
Täh? Eikö lapset juuri sisustusta varten hankita. Aina samalla lailla vauvalla kädet pään alla ja pylly pystyssä ja raskauskuvissa toinen käsi mahan alla ja toinen päällä.
Mun mielestä noi on kivoja muistoja. Ovat kylläkin valokuvakansiossa eikä esillä mutta kiva katsella välillä näin aikuisenakin.
Valokuva kehykset ja suurennokset seinälle sekä kuvat hyllyyn . Kuka valehtelee ?
Ei olla koskaan otettu muita, kuin ryhmäkuva muistoksi luokasta. Valokuvia on kyllä kotona esillä, mutta ne on ihan muita, kuin noita kyynärpää tolpan päässä pönötyskuvia.
No kyllä olen ottanut "pakolliset" koulukuvat eli luokkakuva ja yksi henkilökuva.
Ihan sama laitetaanko niitä mihinkään esille.
Mä olen viimeisenä viitenä vuotena tilannut vain sen jääkaappimagneetin. :) Eipä ne muksutkaan niillä enää tee mitään, kun puhelimella ottavat tuhansia selfieitä.
Viime vuonna kävivät kaverikuvassa. Luokkakuvissakaan ei ole enää oikein tuttuja, niin ei niitä kiinnosta. Kurssit tekee tunnit ja ryhmät, ei niinkään se samalle luokalle joutuneet.
Albumiin ne päätyvät eli siis kenkälaatikkoon. Tosin mulla oli töissä lasten kuvat seinällä muistuttamassa, miksi sitä paskaa tein.
Ei tartte enää tehdä eikä ole kuvat seinällä.
Ne on kyllä halventuneet hurjasti vuosien aikana nykyään kuva-arkin saa noin eurolla, ennen maksoi 9-10e. Samoin ennen paketti (mikä oli edullisin) maksoi n. 40e, nykyään paketin saa alle kympillä.
Jälkeenpäin ajatellen koulukuvien ostaminen oli turhaa. Lojuvat laatikossa kaapin perällä muiden valokuvien kanssa.
Itse en tykkää pitää valokuvia esillä. Mielestäni eivät toimi sisustuksellisesti. Näin esteetikkona en halua katsella kenenkään pärstää hyllyssäni.
Kympin maksoi ryhmäkuva +5 kuvan sarja. Ei oo kovin kallista. Mummot tykkää kun saa uudet kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kyllä halventuneet hurjasti vuosien aikana nykyään kuva-arkin saa noin eurolla, ennen maksoi 9-10e. Samoin ennen paketti (mikä oli edullisin) maksoi n. 40e, nykyään paketin saa alle kympillä.
Täh? Mikä kuvausfiema? Kyllä meillä edelleen ovat täysin ylihinnoteltuja. Me otetaan aina yksi rintakuva ja teetetään siitä sit mummeille ja kummeille kopiot. Se oma sit on kyllä meidän makkarissa esillä. Kun tulee uusi, vanha menee laatikkoon.
Kyllä meillä otetaan ryhmäkuva, tarrakuvat ja yksilökuvat. Yksilökuva annetaan mummoille (asuvat kaukana ja näkevät harvoin) ja kummeille. Magneetin olen ottanut lapsesta joka vuosi puolivuotiaasta lähtien (perhekahvilaan oli kutsuttu kuvaaja), siellä ne ovat jääkaapin ovessa rivissä. Kiva niitä on katsoa aina kun jääkaappia avaa tai kokkailee. Muistaa taas sen pienen päiväkoti-ikäisen höpönassun.
Minulla on lapsen kuva työpöydällä. Sitä katselen, kun työpäivä tökkii. Myös seinillämme on hauskoja A4-kokoisia tilannekuvia vuosien varrelta. Emme me muiden takia sisusta kotiamme vaan itsemme. Valokuvat ovat muistoja.
Jos on onnistuneet kuvat, niin kyllä meillä pistetään ne hyllylle tai seinälle esille. Tykkään katsella omien lasten kuvia.
Meillä on 2 Ikean lack-hyllyä nimenomaan lasten kaste,tarha ja koulukuville.
vähenee koko ajan - monet ottavat esim. vain jääkaappimagneetin - tai vaikka joka toinen vuosi ryhmäkuvan