Miksi hitossa otit sikaflunssapiikin?
Miksi hitossa? Miksi et ajattele itse?
t.mies vantaan martinlaaksosta
Kommentit (35)
Koska minulla on pitkäaikaissairaus, jonka takia influenssa olisi minulle paljon vaarallisempi kuin perusterveelle ihmiselle, ja koska tavallinen nuhakuumekin on minulle sen verran rankka kokemus, etten halua kokea mitään vielä pahempaa.
Koska mediassa maalailtiin kauhukuvia, yleiskuntoni oli silloin suht heikko ja pelkäsin, etten selviäisi taudista ja myös siksi, että se oli ilmaista ;)
SIKAFLUNSSAPIIKIN :D:D:D:D
Kiitos päivän nauruista! :-D
Helppo se on nyt jälkikäteen muita pilkata.
Äitini sairasti sen, hän kyllä selvisi hengissä, mutta oli sen verran rankka juttu, että olen ottanut rokotuksen sen jälkeen joka vuosi.
Otin rokotteen varmuuden vuoksi. Olin tuolloin lähdössä kuukaudeksi työmatkalle Meksikoon enkä oikein luottanut meksikolaiseen terveydenhuoltoon.
Ihan sikahyvä, että ihmiset ottivat piikin. Tauti ei päässyt kunnolla riehumaan ja tarttumaan kun niin moni oli rokotettu.
Ajattelen ihan itse muitakin kuin vain omaa napaani.
Ettehän sitten ota myöskään ebola-rokotetta, jos Se leviää joka puolelle. Ajattelette sitten ihan itse....
Kun on kerran kunnolla sairastanut, ymmärtää miksi ottaa. Jouduin itse sairaalaan, en halua kokea sitä toiste.
Koska kuulun riskiryhmään ja olisin todennäköisesti joutunut tehohoitoon mikäli olisin sairastunut.
Sama syy kuin monella muulla: astmani kanssa en olisi välttämättä pärjännyt kun normiflunssatkin vievät helposti 70% keuhkojen kapasiteetista. Lähipiiri ehti sairastaa ja ihan kamala tauti oli. Nyt otan influenssapiikin joka vuosi ja elämä, ihan konkreettisesti hengittäminen, on niin paljon helpompaa.
Halusin säästyä sikainfluenssalta, joka olisi voinut olla ikäiselleni tappava. Otettiin se koko perhe, minä, mies ja reilun vuoden ikäinen poika (alle 3v:t oli myös kuolleisuusriskiryhmää).
Ei tullut mieleenkään, etteikö se olisi turvallinen, koska kaikki muutkin ottamani/saamani rokotteet ovat olleet.
Nyt sitä ihmettelee, että ihme, kun ei tullut mitään, vaikka oikeasti % joka sai haittoja oli hyvin pieni. (Toki jokainen tapaus oli liikaa, mutta silti.) Valtaosa ei saanut siitä mitään oireita tai haittoja, joilla olisi ollut merkitystä.
Edelleen tekisin samoin sillä tietämyksellä, joka minulla oli asiasta silloin.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 18:34"]
No hitokseen olin ottamatta. Juuri siksi kun ajattelen itse.
[/quote]
Mitä vittua sitten vastaat tänne? Tässä kysyttiin piikin ottaneilta.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:21"]koska olen hoitajana paikassa, jossa hoidetaan heikossa kunnossa ja heikosti vastustuskykyisiä potilaita, enkä halunnut riskeerata heidän vointiaan kapinoimalla rokotuksia vastaan.
[/quote]
Jep. Hematologialla ei passaa olla ottamatta rokotuksia.
koska olen hoitajana paikassa, jossa hoidetaan heikossa kunnossa ja heikosti vastustuskykyisiä potilaita, enkä halunnut riskeerata heidän vointiaan kapinoimalla rokotuksia vastaan.