Kokemuksia Opteamista tai Staffpointista, vastauksia kiitos!!
Olen ollut Staffpointin haastattelussa ja ens viikolla olisi vuorossa Opteam. Onko kellään mitään kokemuksia kummastakaan?
Kommentit (36)
Kehoittaisin tutkimaan, minkä ajan jälkeen olet oikeutettu esim. työterveyshuoltoon. Esim. opteamilla mulle kerrottiin vasta myöhemmin, että 6kk pitää olla ollut töissä, ennenkuin pääsen työterveyshuoltoon. Eikä töitä enää tarjottu, kun olin sairastunut pari kertaa. Työpaikoista ko. firmat ilmoittelevat aina, kun edellinen ilmoitus on vanhentunut, joten joo, rekisteriä ne keräävät vissiin vaan varastoon. Mutta jos pelkää keikkatyötä hakee, ni sitten toimii kohtuullisesti. Mutta puolensa ja oikeutensa kannattaa tietää, siellä niitä ei tiedetä eikä mainosteta.
Kyllä tähän on tultu korporaatioiden kautta. Ammattiliitot saa katsoa peiliin, että miksi on menty vuokratyö/pätkätyölinjalle. Nyt on työelämässä kahden kerroksen väkeä. Kaikki sallivat hiljaisesti tämän. Hyvä jos joku on hierarkiassa vielä minunkin alapuolellani! Miksei PAM esimerkiksi puutu tähän vuokratyöongelmaan?
"Ei kannata mennä vuokrafirmaan töihin. Ei ainakaan pienempiin. Kun homma ei toimi niin olet yksin. Monesti olet yksin myös vakiotyöntekijöiden joukossa."
Mitä tämä tarkoittaa? Minä olen ihan tyytyväinen ollut staffpointissa. Jos homma ei toimi, niin ilmoitan staffpointiin ja sieltä ovat yhteydessä kyseiseen kauppaan. Vain kerran olen joutunut näint tekemään ja homma korjattiin. Minusta on ihan ok olla itsenäisesti kaupoissa, yksinhän siinä kassalla on, jos tarvii apua niin soittaa kelloa. Ei kaupoissa työntekijät hirveästi ehdi edes vakkaritkaan keskenään seurustelemaan, työtä on niin paljon ja tehdään itsenäisesti.
Minusta keikkatyössä on just parasta se että ei tarvitse hirveästi seurustella muiden työntekijöiden kanssa: ei tule perinteisiä työpaikan suhdeongelmia. Kymmeneltä vuodelta muistan oikeastaan vain yhden työntekijän joka suhtautui minuun nyrpeästi, päinvastoin usein ovat kaupoissa kiitollisia kun saavat jonkun apuun. Monissa kaupoissa on jopa suorastaan kivoja työntekijöitä.
Edellyttää tietenkin että hoitaa hommansa reippaasti.
"Vuoratyöfirmat on kokoomuksen keksintöä. Samoin kuin YTK.
Molempien todellinen tarkoitus on polkea työehdot ja palkat alas."
Palkka on vuokralaisella ihan täsmälleen sama kuin vakkarillakin. Vuokratyöfirmat on keksitty aitoon tarpeeseen, kauppojen on pakko pyörittää toimintaansa vaikka vakkarit ovat joskus sairaana tai lomalla tai pikkujoulussa/risteilyllä :)
Jos ei hae keikkatyötä vaan esim. pidempi määräaikaisuus olisi samaan paikkaan, niin kannattaa selvittää joutuuko työnantaja maksamaan jotain, jos rekrytoi sinut omille palkkalistoilleen. Itse tein kolmen kuukauden määräaikaisen sopparin Staffpointin kautta ja firma halusi minut sen jälkeen omaksi työntekijäksi. Ei koitunut mitään kuluja ja sain näin vakipaikan.
Itse olen Opteamilla vielä toistaiseksi töissä. Oikeastaan mitään valitettavaa ei ole, palkat ovat tulleet ajallaan ja vuoroja on ollut ihan kivasti. Tosin niin kuin joku sanoikin niin nyt on ollut tosi hiljaista.
Vuokratyössä inhottavaa on toki se, että kaikissa kaupoissa on erilaisia systeemejä ja nämä kaikki pitäisi sitten oppia muistamaan, toki apuakin saa. Minusta vakkarit ovat suhtautuneet minuun hyvin ja yleensä esim. Prismoissa on muitakin extroja töissä. S-marketeissa en tee vuoroja ollenkaan.
Vuokratyö voi olla hyvä vaihtoehto esim. opiskelijalle mutta vakkariduuniksi se tuskin sopii ellei oikeasti ole valmis tekemään mitä työtä tahansa kuinka kaukana tahansa.
Itse en kassatyöstä tykkää yleisesti ja aioinkin etsiä uuden työpaikan pian.
Hyvin toimii, saikutus tilanteissa tuppaa olee iha helvetin vihasia. Muuten ei mitään.
En suosittelisi Opteamia kenellekkään! Mikään ei toimi sekä palkanlaskussa kokoajan jotain häikkää. Viesteihin ja kysymyksiin ei vastata. Jäänyt aivan törkeän huono maku koko firmasta
Opteamille en suosittele, sillä jatkuvasti oli työnantajan kanssa kinaa maksamattomista palkoista. Muissa työpaikoissa en ole vastaavaan ongelmaan törmännyt.
Suosittelen Opteamia. Aina tullut palkka ajoissa ja se mitä pitänyt.
Kokemusta molemmista sekä työntekijänä että nykyisin tilaajana. Lisäksi olin joskus Manpowerillakin vuoden keikan.
Riittävän isoja firmoja että niitten kannattaa hoitaa homma hyvin ja pelisääntöjen mukaan. Ne menettää paljon enemmän jos yrittää kusettaa kumpaankaan suuntaan, eli ne ei tee sitä. Yksittäisiä virheitä toki sattuu aina, mutta ne saadaan selvitettyä. Yleensä se vika on kuitenkin väärin tai puutteellisesti täytetyssä tuntilapussa.
Se on sitten eri asia että tykkäätkö ja sopiiko vuokratyö sinulle, nuo kaikki kolme firmaa on kyllä ihan ok. Kannattaa varoa niitä pienimpiä vuokrafirmoja! Niistä löytyy oikeita huijareitakin, mutta toki osa on oikein hyviäkin.
Voin kertoa vielä sen asian, että osaavat ammattilaiset palkkaan suoraan. Silloin ne myös pysyvät minulla hommissa. Vuokrafirmoista otetaan sitten tarvittaessa käsiä töihin keventämään niiden ammattilaisten työtä. Hiljaisempina aikoina ne omat työntekijät tekee ne rutiinihommatkin ja pystyn pitämään ne töissä.
Teen keikkaa toisella paremmalla vuokrafirmalla.
Olin Opteamilla keikkatöissä ja nykyään kartan sitä. Huonot palkat,työkeät työntekijät ym.
Staffpointista jäi aika huono ensivaikutelma ja näyttää siltä että niillä ei taida olla puhtaat jauhot....joten senkin voin laittaa kartettavien listalle....
joten taidan tehdä keikkaa vain paremmassa keikkafirmassa joka ei ole kumpikaan edellä mainituista....
Staffpointista todella huonoja kokemuksia. Kaikissa muissa vuokrafirmoissa minulla asiat ovat sujuneet sujuvasti ja luvatusti.
Staffpointista vain jäi semmoinen kuva. Saa nähdä onko puhtaat jauhot vai....se selviää pian
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niissä eroa ole, kun et varsinaisesti kummankaan yrityksen kanssa tekemisissä ole, paitsi bookaat työvuoroja netin kautta.
Niin, kyseinen firma on vaan sit sun työnantaja, mut muuten ei tarvii olla tekemisissä :)
Vierailija kirjoitti:
Vuokrapaikat on pääosin sellaisia, että ilmoittavat mol ja omilla sivuillaan "olemattomia paikkoja" Sinne 6 paikka, tänne yksi ja tonne 4 paikkaa. Välttämättä ei paikkaa ole vaan keräävät "reserviin työntekijöitä". Tämä tapahtuu usein asiakkaan suostumuksella/yhteistyöllä, mutta härsekeimmät keksivät itse. Olen huomannut, että kun soittaa ja kysyy ammatillisia asioita työhön liittyen niin haastattelija puhuu puuta heinää.
Onko tämä moraalisesti oikein työnhakijaa kohtaan? Miten tällaisia "varjopaikkoja" voidaan julkaista TE-palveluiden (mol) sivulla? Hakija haluaa/tarvitsee tosissan työtä... Säätäminen on säätämistä!
Älä viiti.
Ainakin mä oon saanut ne paikat mitä oon hakenu
Kyllä ne on ahneitten keksimiä. Moraalitonta hommaa. Houkutellaan rekisteriin Rekisteröi rekisteröj. Liitä oma CV joka ikiseen puljuun. Tätä touhua voisi joku tosiaan valvoa ja joku tutkiva journalisti saisi oivan jutunaiheen