Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Opteamista tai Staffpointista, vastauksia kiitos!!

Vierailija
23.10.2014 |

Olen ollut Staffpointin haastattelussa ja ens viikolla olisi vuorossa Opteam. Onko kellään mitään kokemuksia kummastakaan?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuu viemään mun vuoroja.

Vierailija
2/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niissä eroa ole, kun et varsinaisesti kummankaan yrityksen kanssa tekemisissä ole, paitsi bookaat työvuoroja netin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tarkotin, että onko kellään kokemusta kyseisten firmojen kautta työskentelystä? :DD -ap

Vierailija
4/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opteamista on. Vuokratyö nyt yleensäkin on suht hanurista kun ei ole juuri ollenkaan mahdollisuuksia vakituiseen työhön. Mutta palkat tulee ajallaan ja ihan TES:n mukaan.

Vierailija
5/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 14:49"]Opteamista on. Vuokratyö nyt yleensäkin on suht hanurista kun ei ole juuri ollenkaan mahdollisuuksia vakituiseen työhön. Mutta palkat tulee ajallaan ja ihan TES:n mukaan.
[/quote]
Hyvä tietää :> on ollut vähän ristiriitaista tietoa näistä vuokrafirmoista -ap

Vierailija
6/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa.

Siis Opteamin kautta saa kyllä vakituisiakin töitä, aina välillä haetaan Prismoihin ja S-marketeihin jne vakituisia työntekijöitä sitä kautta. Siis siirryt Opteamilta HOKin työntekijäksi. Opteamista tykkään kun töitä saa tehdä silloin kun haluaa. Aina ei riitä kaikille töitä, nytkin on tosi hiljaista. vuoroja saa välillä kytätä kymmenen minuutin välein että saa jotain. Joskus taas niitä yritetään tarjota ihan liikaakin, vaikka on ilmoittanut ettei pysty tekemään sinä päivänä.

Vierailija
7/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein reilun vuoden verran keikkaa Staffpointin kautta Siwoissa ja Valintataloissa. Kaikki muu meni hyvin, mutta palvelukeskuksesta tuli suht nihkeä vastaus kun soitin olevani kipeänä. Oli siis aamu ja mulla oli kuumetta, kysyivät että nytkö sä sen keksit :) toisekseen, jos ei ole aiemmin ollut vuokrafirmassa töissä tai jos ei ole muuten vaan paljon työkokemusta, niin ei välttämättä hoksaa että lomaltapaluuraha kuuluu myös vuokratyöntekijälle. Eli lomakorvaus maksetaan palkan yhteydessä, mutta jos paluurahaa haluat niin pitää ilmoittaa jäävänsä lomalle xx.xx. ja sitten lomalta paluun jälkeen palata töihin tiettynä aikana.

Vierailija
8/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa että puhe oli siis kaupan alasta.

Vierailija
9/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut staffilla vuosia. Ja aion jatkaa vielä, extraan muiden töiden lisäksi. Vuorojen bookkaaminen on helppoa ja palkat maksetaan niin kuin pitääkin. Minusta siellä on tällä hetkellä työterveyshuoltokin, muistaakseni.

Ylipäätään vuokratyöt ovat kai hieman vaikea tilanne sellaiselle joka tekee sitä päätyökseen, mutta suosittelen opiskelijoille tai extra-työtä kaipaaville, esimerkiksi yrittäjälle jolla on välillä hiljaisia kausia. Itse tykkään työstä tosi paljon, saa olla itsenäinen ja paikkojen vaihtelu on virkistävää, työ simppeliä.

Vierailija
10/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen opiskelijana ollut Opteamilla, ja sen lisäksi yhden toisen vuokrafirman listoilla. Ihan ok, eihän se mitään kivaa työtä ole. Kaupoissa työntekijät kohtelee aika huonosti tai vähintään jättää täysin huomiotta. Mutta sehän ei tietenkää ole vuokrafirman vika, vaan kaupan.

Vierailija
13/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut staffpointilla parissa eri pätkässä. Palkat maksetaan oikein ja minua on kohdeltu hyvin, mutta itse vuokratyö ei ole minua varten. En tykkää mennä aina uuteen paikkaan ja eniten ärsyttää se, että käytännössä kaikki vuorot tulee erittäin lyhyellä varoajalla - aamulla soitetaan ja pyydetään töihin. Tämä varmasti sopii joillekin, mutta itseäni ärsytti se, ettei mitään voinut suunnitella, säännöllinen rahantulo epävarmaa, vuoroista ei tyyliin voi kieltäytyä jos haluaa uusia, vuokratyöntekijöitä ei vakihenkilökunta kohtele niin kivasti ja uuteen paikkaan meno jännitti aina.

Vierailija
14/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein opiskelijana keikkoja molempien kautta samaan aikaan muutaman vuoden ja ehdin olla myös kahden eri kaupungin toimistojen kanssa tekemisissä. Ei mitään pahaa sanottavaa. Molemmat toimistot hoitivat palkat, keikat ja jopa työtapaturman hyvin. Olin itse ravintola-alalla ja kahviloissa töissä. 

Vierailija
15/36 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoihin on pakko kommentoida, riippuu siitä minkälaisella sopparilla työskentelee. Jos on keikkasoppari niin lomarahat maksetaan jokaisen palkan yhteydessä, mutta jos on määräaikaisella tai toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla, niin silloin lomarahat kertyy ja maksetaan lomaa edeltävässä palkassa ja lomaltapaluuraha sitten kun on palannut takaisin lomalt töihin. Näin mulle Staffpointilla kerrottiin kun käytiin työsopimusmalleja läpi.

Vierailija
16/36 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Olen ollut töissä Staffpointilla vuokratyöntekijänä ennen kuin pääsin kauppaan töihin. Ihan hyvin sai silloin sitä perus kaupan työkokemusta, kun teki niitä kassavuoroja. Ja monessa paikassa oli mukavaakin. Ja näki eri paikkoja. Välillä töitä ei ollut ollenkaan.

Mutta vuokratyöntekijä on aina vähän kuin heittopussi, ja useimmiten tekee vain kassaa. Joissain paikoissa vuokratyöntekijöihin suhtautuvat vakkarit tosi nyrpeästi. Tämä on hauska huomata, kun itsekin olen vielä kaupassa töissä ja välillä teen keikkaa talon sisällä. Välillä kohtaa itsekin sit vakkarityöntekijöitä, jotka jo naamaa katsomalla kuvittelevat tietävänsä, etten osaa muuta kuin kassan, vaikka luultavasti minulla on enemmän työkokemusta kuin heillä.:-)

Mutta vuokratyöntekijän perehdytys ei ole kovin kummoinen, perehdytetään lähinnä kassalle ja odotetaan, että vuokratyöntekijä itse osaa kirjoittamattomia sääntöjä, kuten työpaikkakäyttäytymistä tai että tietää, mitkä ovat hänen oikeutensa ja velvollisuutensa, vaikkei kukaan olisi niitä ikinä sanonutkaan. Välillä kyllä tapaa sellaisiakin ihan painajaismaisia tapauksia, joista on pitänyt soittaa Staffpointille, että ei kiitos enää meille. Yleensä silloin asenne on pielessä ja se tulee esiin monella eri tavalla.

Vierailija
17/36 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrapaikat on pääosin sellaisia, että ilmoittavat mol ja omilla sivuillaan "olemattomia paikkoja" Sinne 6 paikka, tänne yksi ja tonne 4 paikkaa. Välttämättä ei paikkaa ole vaan keräävät "reserviin työntekijöitä". Tämä tapahtuu usein asiakkaan suostumuksella/yhteistyöllä, mutta härsekeimmät keksivät itse. Olen huomannut, että kun soittaa ja kysyy ammatillisia asioita työhön liittyen niin haastattelija puhuu puuta heinää.

Onko tämä moraalisesti oikein työnhakijaa kohtaan? Miten tällaisia "varjopaikkoja" voidaan julkaista TE-palveluiden (mol) sivulla? Hakija haluaa/tarvitsee tosissan työtä... Säätäminen on säätämistä!

Vierailija
18/36 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä vuokrafirmaan töihin. Ei ainakaan pienempiin. Kun homma ei toimi niin olet yksin. Monesti olet yksin myös vakiotyöntekijöiden joukossa.

Vierailija
19/36 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja TE-toimistot pitää näiden kanssa vielä VUOKRATYÖMESSUJA. Pitäisi virassa olevien ihmisten vähän miettiä ja tutkia mihin lähtevät mukaan...

Vierailija
20/36 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoratyöfirmat on kokoomuksen keksintöä. Samoin kuin YTK.

Molempien todellinen tarkoitus on polkea työehdot ja palkat alas. Suosittelen välttämään ihan oman tulevaisuuden tähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi