Satu Silvolla porttikielto Satulinnaan - sopimuksen kirjoittamisen tärkeys
"Näyttelijä harmittelee Seura-lehdessä, ettei sopinut töistä kirjallisesti ex-kihlattunsa kanssa.
Suositun Vain elämää -tv-ohjelman miljöö Satulinna puutarhoineen on upeassa kunnossa, osaksi näyttelijä Satu Silvon ansiosta, mutta torstaina ilmestyvän Seura-lehden mukaan hänellä ei ole paikkaan asiaa.
Silvon ex-kihlattu, Satulinnaan miljoonia euroja sijoittanut entinen kiekkotähti, varakas lakimies Juha Rantasila sulki näyttelijältä paikan ovet parin erotessa 2009.
- Parisuhteen päättyessä ei ole tarjolla lämmintä kättä, vain kylmää kyytiä, toteaa Satu Silvo kohtelustaan Seurassa.
Hänen tavaroitaan, kuten antiikkihuonekaluja, valokuvia ja kirjoja on yhä Satulinnassa.
- Koska pelkkä keskusteleminenkin on ollut eron jälkeen mahdotonta, en ole yrittänytkään olla missään tekemisissä paikan kanssa, tilittää Silvo lehdessä.
Isoja uhrauksia
Silvo uhrasi Satulinnan eteen aikaa ja rahaa. Hänen vuositulonsa vähenivät puoleen, kun hän ei yrityksen pyörittämiseltä ehtinyt tehdä töitä näyttelijänä.
Silvo laskee menettäneensä 2004-2006 arviolta 50 000 euroa vuodessa.
Kuluvana syksynä Silvo oli ensi kerran vuosikausiin tekemisissä Rantasilan kanssa. Satulinnan taustayhtiöiden yhtiökokouksessa kävi ilmi, että Rantasila haluaa ostaa Silvon osakkeet ja oli määritellyt niiden arvoksi 400 euroa.
Enempää uhrauksista ei ole tulossa. Pettynyt Silvo tulkitsee tilanteen niin, ettei hänen työllään ollut mitään arvoa.
Palkatonta työtä
Satu Silvo kumppaneineen löysi vuonna 2001 Hirvensalmelta yksityisen hoitokodin, jota alettiin kaupanteon jälkeen rakentaa Satulinnaksi.Juha Rantasila tuli kuvioon mukaan, kun seurustelu Silvon kanssa alkoi vuonna 2003. Rantasila innostui Satulinnasta niin, että osti muut osakkaat ulos.
Toiminnan käytännön pyörittäminen jäi Silvolle. Hän oli myös mukana rakennushankkeissa ja palveli samalla asiakkaita tarjoamalla erilaisia rentoutuspaketteja.
Näyttelijä tunnustaa Seurassa, ettei kehdannut pyytää rahaa toimintaan Rantasilalta. Hän katsoo lehdessä olleensa vain palkaton työntekijä ja harmittelee sitä, ettei tehnyt kirjallista sopimusta työstään."
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:30"]
Tuollainen tuppaa olemaan erotilanteessa naisen osa, jos on tavalla tai toisella mennyt miehen "armoille" sopimatta huolellisesti miten erotilanteessa naisen ilmainen työ esim. yhteisen yrityksen tai perheen (kotiäitiys) eteen kompensoidaan. Naisten työ on useinkin ilmaista ja näkymätöntä, mutta kuitenkin täysin välttämätöntä.
Itsellekin kävi tyhmästi aikoinaan. Mies halusi että jään kotiäidiksi ja minä jäin. Nautinkin siitä, ja mies sai vapauden rakentaa kansainvälistä uraa ilman perhe-elämän rajoitteita. Ei tarvinnut tapella kuka vie lapsia päivähoitoon tai tekee kotitöitä, ne kaikki oli sovitusti yksin minun hommia, olihan mies se joka toi rahat talouteen ja minun työni oli koti. Kaikki toimikin, kunnes mies rakastui työkaveriinsa jonka kanssa kävi usein työmatkoilla, ja jätti minut.
Meillä oli avioehto, tehty kun kummallakaan ei ollut mitään omaisuutta ja ajateltiin että toki molemmat omat rahansa tienaa, ei kkummankaan kuulu/tarvitse toiselta mitään saada, ei nykyaikana kun nainenkin voi itsensä elättää. Tuossa erotilanteessa sitten kävi kuitenkin paskaisesti. Minulle jäi 2 lapsen yksinhuoltajuus ja fakta että olin koulut kesken jättänyt lähes kolmikymppinen nainen ilman työkokemusta. Vähän vaikeaa työnsaanti näillä oletuksilla. Miehellä taas oli komea ura ja suuret tulot, ylellinen elämä. Ja mies joskus on nälvinyt minua siitä että olinkin pelkkä "loinen" ja siksi näin kuuluukin mennä, vaikka itse halusi minut kotiin ja koteiluni ja myöhemmin yksinhuoltajuuteni on mahdollistanut hänen vapaan elämänsä ja tienaamisensa. Grr.
[/quote]
Muistan kun varoittelin työkaveria samasta jamasta. Miehen pyynnöstä pitkään lasten kanssa kotona.
Sanoin että mies maksamaan sulle edes vapaaehtoista eläkettä. Mutta hänen mielestään turhaan, koska "eivät koskaan eroa".
Ei asianajalle pärjää kun ei ollut edes sopimusta. Senpä takia Satu ei oo lähtenyt venkuloimaan.
21, mutta missä Rantasila oli? Satu kuitenkiin teki tuonkin työn.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 01:52"]
Loiset alapeukuttaa =) Eniten harmittaa kun Satu ei saanut kupattua mieheltä osaansa miljoonista? Mammojen kollektiivinen paha mieli lois-yrityksen epäonnistumisesta?
[/quote] miten voi saada kun miesystävä asianajaja.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:30"]
Tuollainen tuppaa olemaan erotilanteessa naisen osa, jos on tavalla tai toisella mennyt miehen "armoille" sopimatta huolellisesti miten erotilanteessa naisen ilmainen työ esim. yhteisen yrityksen tai perheen (kotiäitiys) eteen kompensoidaan. Naisten työ on useinkin ilmaista ja näkymätöntä, mutta kuitenkin täysin välttämätöntä.
Itsellekin kävi tyhmästi aikoinaan. Mies halusi että jään kotiäidiksi ja minä jäin. Nautinkin siitä, ja mies sai vapauden rakentaa kansainvälistä uraa ilman perhe-elämän rajoitteita. Ei tarvinnut tapella kuka vie lapsia päivähoitoon tai tekee kotitöitä, ne kaikki oli sovitusti yksin minun hommia, olihan mies se joka toi rahat talouteen ja minun työni oli koti. Kaikki toimikin, kunnes mies rakastui työkaveriinsa jonka kanssa kävi usein työmatkoilla, ja jätti minut.
Meillä oli avioehto, tehty kun kummallakaan ei ollut mitään omaisuutta ja ajateltiin että toki molemmat omat rahansa tienaa, ei kkummankaan kuulu/tarvitse toiselta mitään saada, ei nykyaikana kun nainenkin voi itsensä elättää. Tuossa erotilanteessa sitten kävi kuitenkin paskaisesti. Minulle jäi 2 lapsen yksinhuoltajuus ja fakta että olin koulut kesken jättänyt lähes kolmikymppinen nainen ilman työkokemusta. Vähän vaikeaa työnsaanti näillä oletuksilla. Miehellä taas oli komea ura ja suuret tulot, ylellinen elämä. Ja mies joskus on nälvinyt minua siitä että olinkin pelkkä "loinen" ja siksi näin kuuluukin mennä, vaikka itse halusi minut kotiin ja koteiluni ja myöhemmin yksinhuoltajuuteni on mahdollistanut hänen vapaan elämänsä ja tienaamisensa. Grr.
[/quote] hullu saa olla mutta ei tyhmä. Rakkaus on ikuista, kohde vaan vaihtuu.
Mutta unohtuiko kenen varoin se mahdollistui? Jos Satu omisti siitä osan, niin kai sai osansa? Vai onko yritys edelleen suht kannattamaton, jos Satun osuus onnoin pieni?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:47"]
21, mutta missä Rantasila oli? Satu kuitenkiin teki tuonkin työn.
[/quote]
No ehkä Satu oli ilmoittanut, että haluaa tehdä sen. Halusi niin antaa itsestään kuvan terveellisen elämäntavan lähettiläänä.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:30"]
[/quote]
Muistan kun varoittelin työkaveria samasta jamasta. Miehen pyynnöstä pitkään lasten kanssa kotona.
Sanoin että mies maksamaan sulle edes vapaaehtoista eläkettä. Mutta hänen mielestään turhaan, koska "eivät koskaan eroa".
[/quote]
Minun kaverille kävi huonosti kun oli 13 vuotta kotiäitinä ja ero tuli. Oli koulunkin keskeyttänyt raskauden takia ja oli ihan hukassa.
Meillä on miehen kanssa "omat tulot ja omat menot". Haluan olla taloudellisesti riippumaton puolisostani, vaikken uskokaan että koskaan eroamme.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 10:00"]
Minun kaverille kävi huonosti kun oli 13 vuotta kotiäitinä ja ero tuli. Oli koulunkin keskeyttänyt raskauden takia ja oli ihan hukassa. Meillä on miehen kanssa "omat tulot ja omat menot". Haluan olla taloudellisesti riippumaton puolisostani, vaikken uskokaan että koskaan eroamme.
[/quote]
Noin se kannattaa ajatellakin.
Silvolla ei ole ollut koskaan rahaa. Näyttelijän palkoilla ei paljon mällätä, ellei ole Hollywood-näyttelijä. Varakas (Rantasila) tai kuuluisa (Kinnunen, Palmgren) mies on oltava pysyäkseen julkisuudessa. Ja se on asia, jota Silvo on janonnut koko elämänsä.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 00:54"]
Todennäköisesti hänen tähän projektiin tuoma lisäarvo on ollut hyvin pientä, jos se olisi jotain konkreettista niin varmasti voitaisiin käräjöidä.
[/quote]
Jos ei ole mustaa valkoisella niin ei voi käräjöidä. Tai voi mutta häviää sen 100% varmuudella.
Voi hyvät hyssykät Satu! Jos Rantasilan rahoilla pääsit paistattelemaan paikan emäntänä ja ns.hoitoja antamaan, on se jo aika paljon. Mitähän arvokasta edes siellä Sadun perintönä on ja tuo työn arvo on täysin höpöhöpöä. Silvon markkina-arvo ei nykyisillä tv ja elokuvamarkkinoilla ole kovin korkea. On aina raskas paikka, kun rahapussi häipyy viereltä!
Kyllä Silvolla hyvät tulot on olleet ja Kinnusella suorastaan muhkeatkin takavuosina. Muta taitelijat ei ole koskaan olleet parhaita raha-asiosissa. Kinnusella oli verosotkuja aikanaan, kun isotkin tienestit meni taskuihin, kului ja sitten tuli mätkyt. Taitelijoille tyypillistä on, että kaikki menee, mitä tulee.
En tietenkään tiedä totuutta, mutta ehkä Satua jäi sekin nyppimään, että Rantasila ei ollut valmis jakamaan miljooniaan hänelle vaan osoittautui tarkaksi mieheksi. Eikä tilannetta auttanut se, että Reidar tuli nopeasti kuvioon, oli ehkä jo valmiiksikin.
Jos on näyttöä saamisista, niin oikeuteen vaan.