Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko yksinäinen pienituloinen ihminen saada asuntolainaa?

Vierailija
22.10.2014 |

Haaveilen ikiomasta kaksiosta (tai miksei kolmiostakin) ja haaveeni toteutuisi jo 50 tuhannen euron lainalla. Ainoa vaan että asun yksin ja kk tulot verojen jälkeen ovat 1000e luokkaa. Itse kyllä pystyisin maksamaan silti vastiketta/lainaa 500e kuussa, muihin laskuihin menisi max 100e kuussa joten mulle jäisi elämiseen 400e kuussa (mikä riittää minulle koska saan töistä ruan joten kotiin ei tarvitse sitä paljoa ostella :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on väh. 10% lainasummasta säästöjä

Vierailija
2/10 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi saada. Tee muutaman kuukauden edestä selvitys siitä, mihin rahasi kuluvat, siis ihan vaikka listaa ruutupaperille. Siitä sitten voit esittää pankille yhteenvedon rahankäytöstäsi ja siitä, että pystyt maksamaan lainaa. Tietysti sinulla pitää olla kunnolliset takaajat ja nykyisin myös säästöjä. Takaajat voi hommata myös ostopalveluna samasta pankista, mistä otat lainan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä pysty maksamaan tuota lainaa 1000 euron nettotuloilla. Itse saan 1500 nettona kuussa ja maksan lainaa sekä vastiketta 480 euroa. Vastikkeeseen ei kuulu sähkölasku ja usein vesikin on nykyään erikseen maksettava.

Vierailija
4/10 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset säästöjä tai takaajan? Käy eri pankeissa kysymässä. Laitat paperille menot ja tulot ylös, niin saat realistisen lainatarjouksen.

Vierailija
5/10 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:11"]

Et sä pysty maksamaan tuota lainaa 1000 euron nettotuloilla. Itse saan 1500 nettona kuussa ja maksan lainaa sekä vastiketta 480 euroa. Vastikkeeseen ei kuulu sähkölasku ja usein vesikin on nykyään erikseen maksettava.

[/quote]

Jos sä et pysty, ei kukaan pysty? 

Vierailija
6/10 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:11"]

[/quote]

Mitenniin en pysty? nyt mun tulot on 700e käteenjäävä osuus palkasta, ja mun työsopparia/tuntimäärää muutetaan niin että saan 1000e kuussa, eli mun tulot kasvaa 300e/kk. Olen elänyt viimeiset 6 vuotta maksamalla vuokraa+sähköä kuussa 450e, päälle vielä vakuutukset, puhelin ja netti jotain 80e luokkaa. Eli mulle on jäänyt ruokaan ja ynnämuuhun kuussa 170e ja tässä sitä kumminkin porskutellaan. Eli mullle ei tuota ongelmia elää pienellä rahalla ja oon saanut jopa säästettyä pienen puskuri rahan (500e) siltä varalta että esim pesukone leviää.

Uskoisin että olisi järkevämpää maksaa kuussa 500e asumisesta vastikkeena/pankille kuin olla vuokralla.

Nyt en saa mitään tukia, eli mun tulot ei muutu.

ap

Vierailija
7/10 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaajia mulla riittää. Vahemmat suostuvat takaajiksi ja jos vaan mummoni kelpaa (täyttää pian 90 vuotta) niin hän ihan mielellään tulee takaamaan lainaani. Vanhemmat omistavat omakotitalon ja mummulla on suht arvokas kerrostalohuoneisto, jos näillä on jotain merkitystä asiassa.

ap

Vierailija
8/10 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit yleensä katsoo, että lainaan ja vastikkeeseen saa mennä kolmasosa käteen jäävistä tuloista.

Sillä ei pankeille ole niin väliä, että olisiko asunnon vuokraaminen kalliimpaa tai saman hintaista kuin lainakin, he miettivät vain omaa riskiään.

Vierailija
9/10 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:11"]

[/quote]

Mitenniin en pysty? nyt mun tulot on 700e käteenjäävä osuus palkasta, ja mun työsopparia/tuntimäärää muutetaan niin että saan 1000e kuussa, eli mun tulot kasvaa 300e/kk. Olen elänyt viimeiset 6 vuotta maksamalla vuokraa+sähköä kuussa 450e, päälle vielä vakuutukset, puhelin ja netti jotain 80e luokkaa. Eli mulle on jäänyt ruokaan ja ynnämuuhun kuussa 170e ja tässä sitä kumminkin porskutellaan. Eli mullle ei tuota ongelmia elää pienellä rahalla ja oon saanut jopa säästettyä pienen puskuri rahan (500e) siltä varalta että esim pesukone leviää.

Uskoisin että olisi järkevämpää maksaa kuussa 500e asumisesta vastikkeena/pankille kuin olla vuokralla.

Nyt en saa mitään tukia, eli mun tulot ei muutu.

ap
[/quote]

No entäs ne säästöt sitä asuntoa varten??

Vierailija
10/10 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:11"] Et sä pysty maksamaan tuota lainaa 1000 euron nettotuloilla. Itse saan 1500 nettona kuussa ja maksan lainaa sekä vastiketta 480 euroa. Vastikkeeseen ei kuulu sähkölasku ja usein vesikin on nykyään erikseen maksettava. [/quote]   Mitenniin en pysty? nyt mun tulot on 700e käteenjäävä osuus palkasta, ja mun työsopparia/tuntimäärää muutetaan niin että saan 1000e kuussa, eli mun tulot kasvaa 300e/kk. Olen elänyt viimeiset 6 vuotta maksamalla vuokraa+sähköä kuussa 450e, päälle vielä vakuutukset, puhelin ja netti jotain 80e luokkaa. Eli mulle on jäänyt ruokaan ja ynnämuuhun kuussa 170e ja tässä sitä kumminkin porskutellaan. Eli mullle ei tuota ongelmia elää pienellä rahalla ja oon saanut jopa säästettyä pienen puskuri rahan (500e) siltä varalta että esim pesukone leviää.   Uskoisin että olisi järkevämpää maksaa kuussa 500e asumisesta vastikkeena/pankille kuin olla vuokralla.   Nyt en saa mitään tukia, eli mun tulot ei muutu. ap [/quote] No entäs ne säästöt sitä asuntoa varten??

[/quote]

Niitä ei ole kun tonnin verran, koska en ole edes realistisesti haaveillut omasta osakkeesta koska tulot on olleet niin pienet. Nyt kun työsopparia parannetaan ja työmäärä kasvaa, mulla olisi varaakin maksaa lainaa. Toki voin sitten alkaa laittamaan sen "ylimääräisen" 300e kuussa säästöön, mutta alkaa tän yksiön seinät tuntua vuosi vuodelta ahtaammalta ja en haluaisi maksaa vuokraa lisää että saisin isomman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan