Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän johtuu, ettei ole "ikinä" kipeä?

Vierailija
22.10.2014 |

Flunssa menee ohi kerran yskäisemällä, kurkkukipu yhdellä kurkkupastillilla.

Toiset taas on jatkuvasti jossain pöpössä.

En syö edes mitenkään erityisen terveellisesti ja vitamiinit vanhenee purkkiin kun en muista ottaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:26"]

Flunssa menee ohi kerran yskäisemällä, kurkkukipu yhdellä kurkkupastillilla.

Toiset taas on jatkuvasti jossain pöpössä.

En syö edes mitenkään erityisen terveellisesti ja vitamiinit vanhenee purkkiin kun en muista ottaa.

[/quote]

Mulla on sama homma. Geeneissä varmaan tullut hyvä vastuskyky, lapsenikin ovat todella harvoin kipeinä. Ollaan tyytyväisiä! :)

Vierailija
2/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla varmaan siksi, että lapsuudenkotini oli niin sottainen, että kehittyi vastustuskykyä. En kyllä itsekään ole mikään hygieniafriikki. Minä syön suht. terveellisesti kyllä ja pesen kädet aika usein päivän aikana. Mutta en mieti syömisiä sen kummemmin muuten, kuin että koetan syödä paljon vihanneksia, marjoja ja hedelmiä enkä pahemmin käytä valmisruokia, eli lisäaineet jää vähäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. Mä en ole "ikinä" kipeä eikä ole lapsetkaa. Isäni ei myöskään ollut, joten jotain geneettistähän se on. Mul on ollut sellanen perusflunssa viimeks kuusi vuotta sitten ja lapset (3) eivä tole syöneet yhtäkään lääkekuuria elämässään. En tiedä. Syödään kyllä terveellisesti, mutta en tod. syönyt esim. teininä, enkä silti ollut koskaan sairas. 

Vierailija
4/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:29"]

En tiiä. Mä en ole "ikinä" kipeä eikä ole lapsetkaa. Isäni ei myöskään ollut, joten jotain geneettistähän se on. Mul on ollut sellanen perusflunssa viimeks kuusi vuotta sitten ja lapset (3) eivä tole syöneet yhtäkään lääkekuuria elämässään. En tiedä. Syödään kyllä terveellisesti, mutta en tod. syönyt esim. teininä, enkä silti ollut koskaan sairas. 

Vielä sen verran, että meilläkin oli "sottaista" ja aina koira perheessä. Myös omassa kodissa on aika sotku, eikä pestä käsiä kuin joskus ulkoa tullessa (jos on jossain julkisissa rymytty) ja ison hädän jälkeen. Desifiointiaineeseen ei kosketakaan. 

[/quote]

Vierailija
5/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon harvoin kipeä ja lapseni on myös ollut harvinaisen terve pikkulapsi. Meillä oli lapsuudessa saastainen koti että vastustuskyky kasvoi hyväksi tai sitten meillä sisaruksilla on hyvät geenit. Meillä kotona on kyllä siistiä ja suht puhdasta, vaikka pölyä nurkissa ja silti ollaan terveitä. Käsiä pestään vessakäyntien jälkeen ja ennen ruuanlaittoa. Purraan kynsiä joten ne geenit...

Vierailija
6/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 12-vuotiaana ja parikymppisenä sairastelin paljon flunssia, kurkku oli vähän väliä kipeänä. Nykyään en oikeastaan koskaan. Johtuu epäilemättä siitä että ruokavalio on ollut monipuolisempi ja ravitsevampi sen jälkeen kun aloitin karppauksen ja aloin pitää huolta a- ja d-vitamiinien saannista. Käsihygieniastakin huolehdin paremmin.

Vierailija
7/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on paljolti geeneistä kiinni. Meitä oli sunnuntaina koolla neljän sukupolven naiset. Isoäiti 82, äiti 60, minä 32 ja tyttäreni 4. Yhteistä meille on rakas sukulaisuus ja se, että kukaan ei ole koskaan syönyt antibioottikuuria.

Äiti kertoi, että kun hänellä oli lapsena korva kipeä, korviin laitettiin lampaan villaa. Minulle hän laittoi yöksi pipon. Saman olen tehnyt lapselleni ja korvakipu on mennyt ohitse.

Isoäiti on niin teräsnainen, että kun hän kävi kutsutussa lääkärintarkastuksessa täyttäessään 75 vuotta, ei mistään löytynyt hänen papereitaan. Ei kai niin, kun ei ole tarvinnut lääkäreitä vaivata.

Vierailija
8/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Wau!
Elämässäni noin sata antibioottikuuria syöneenä täytyy nostaa hattua! Ihan mieletöntä :) olen kade. .

Mä taas olen ihan toisesta ääripäästä, aina kipeä ja antibioottikierteessä. . :(

Vierailija
9/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 , osa syystä voi olla juuri se antibioottikierre, että sairastat paljon. Ei enää vastustuskykyä millekään.

Vierailija
10/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään kukaan ole ollut oikeastaan koskaan kipeänä (isä 60+, äiti melkein 60 ja sisarukset 80 -luvulla syntyneitä). Joitain pieniä melkein-vilustuin-mutta-kävin-saunassa-niin-meni-ohi -juttuja on ollut joskus, tosi harvoin.

Lapsena riehuttiin maalla, pelloilla ja metsissä... En tiedä sitten. Geenit ja ympäristö, ruoka ja puhtaus. Mistä sitä tietää..?

Vierailija
11/39 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikattiin 6 vuotiaana kitarisat ja sen jälkeen en oo ollu kipeenä ja oon nyt 11 vuotias😃

Vierailija
12/39 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa yrittäjäksi. Ei ole enää kipeä, koska ei ole varaa sairastaa. Varmaan sitä sitten kuoleekin joku kaunis päivä kertalaakista, kups. 

Yhtäkään antibioottikuuria en ole syönyt näiden kuuden yrittäjävuoden aikana ja kaksi päivää olen ollut pois töistä sairauden vuoksi. 

Vierailija
13/39 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme paljon D-vitamiinia. Eikä koko perheellä ole ollut sairaspäiviä tänä vuonna.

Vierailija
14/39 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentoemäntä ja työni aloitettua olen ollut kipeä jatkuvasti. Ennen en melkein koskaan. Syön terveellisesti ynnä muuta, mutta eipä tuo lentokone kovin terveellinen työpaikka ole.

Vierailija
15/39 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuria ja työ jossa voi käydä sairaanakin.

Vierailija
16/39 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee oltua kipeä. Kerran vuodessa pari päivää. Itse luotan elämän asenteeseeni :) viimeksi kun tuntui olevan pöpöt tulossa niin psyykkasin ne pois; Mielen voimaa ei pitäisi aliarvioida!

Tiedän myös joitain jotka tarkkailevat jokaista mahdollista "oiretta" ja mittailevat kuumetta joka päivä ja myös sairastelevat useammin ja pidempään.

Vierailija
17/39 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Harvoin kipeä kuin isänikin. Olen nyt 26 vuotta ja viimeksi olin kipeä ollessani 6 vuotta! Kävelen paljon, myös hölkkään. Joskus yläasteen terveydenhoitaja sanoi, että on ok olla terve. Syön myös eri vitamiineja ja otan päivittäin kalanmaksaöljykapseli.

Vierailija
18/39 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tossa 18-22v koko ajan kipeä. Joka kuukausi alko aina uus flunssa, olin aina räkätaudissa ja usein kuumeessa ja mahatauditkin tuli. Sitte naps, en oo ollu niitten jälkee enää vuosiin kipeä, ei flunssaa ei mitään. En oo tehny mitää elämäntilanteelleni, enkä muuttanut tai vaihtanut asuntoa/työpaikkaa. Jännää. Söin jopa hieman epäterveellisemmin. Ehkä en enää stressaa niin paljon, mutta kyllä mä nykyäänkin stressaan.

Vierailija
19/39 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin harvoin kipeä. N. 3-5v. välein on nuhakuume ja silloinkin kuume nousee 40'c. Kestää päivän ja se on sitten siinä. Jos lääkärillä pitää käydä, niin ne usein liittyy johonkin isompaan, kuten haavaan (vahinko), kohdun ablaatioon (oma valinta) tai johonkin, mitä ei voi välttää esim. ruokamyrkytys (sattuma). Itse en keksi mitään ihmeellistä syytä terveyteen. Talvisin pidän aina kaulaliinaa ja pipoa ja syön kaikkia ruokia. Lisäksi tupakoin ja juon kohtuudella alkoholia. Kämppä siisti ja hygienia ok. Kurkkupaiseen sain lapsena ja sen yhteydessä poistettiin kitarisat. Voiko tämä olla syy? En tiedä. Ystäväni vuorostaan on jatkuvasti kipeä. Hän on hyghieniafriikki ja harrastaa paljon liikuntaa ja on kasvissyöjä. Jotenkin meillä pitäisi olla sairastelu toisin päin.

Vierailija
20/39 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, en edes muista koska olisin ollut kipeänä viimeksi, en ainakaan 20 vuoteen. En syö mitään vitamiineja purkista, syön arkisin ihan miten sattuu ja työni on asiakaspalvelutyötä, jossa pöpöjä pyörii. Teini-ikäiset lapsenikaan eivät ole oikeastaan koskaan koulusta pois kipeänä ja mieheni sanoi juuri, että hän on ollut viiden vuoden aikana töistä pois vain kerran kahden päivän ajan ja sekin jonkun noidannuolen takia. Hyvä näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän