Elämän mentori haussa
Onko olemassa jotain mentoria, joka selkeästi kertoisi ihmiselle, että miten saadaan elämään ryhtiä ja toimintaa?
Olen naimisissa "hajamielisen proffan" kanssa, joka ahdistuu kaikesta ikävästä: kotitöistä, päivätyöstään, asioiden hoidosta, taloudellisesta suunnittelusta. On vähän sellainen mukavuuden haluinen ja laiskan pulskea.
Olemme koko yhdessäoloaikamme eläneet vuokralla kun mies kokee niin vaivalloiseksi ottaa niin suurta vastuuta kuin laina tai ylipäätään säästä käsirahaa.
Hän tykkäisi vain olla ja herkutella. Ahdistuu jos olen harmissani, enkä saisi edes kauhuissani huutaa "voi ei", kun on unohtanut viedä lapsen toista kertaa soittotunnille putkeen ja niinpä lapsi ei ole vielä kertaakaan päässyt sinne ja lapsi itki jo ekalla kerralla kovasti.
Jatkossa minä hoidan viennit. Kuten hoidan siivoukset, taloushallinnon, sosiaaliset kontaktit, lasten harrastukset, pyykit, miehen työn käytännön järjestelyt jne jne.
Mistä löydän jonkun mentorin, joka latelisi suorat sanat miten eletään?
Kommentit (3)
Tai onko muita, joilla sama tilanne itsellä/puolisolla?
Niin.... tuollainen mies on lemmikki. Mikäs siinä, jos haluaa tehdä kaiken toisen puolesta. Itse tarvitsen tasaveroisen suhteen, jossa molemmilla yhtäläinen vastuu. Keskenkasvuiset miehet voivat mennä takaisin kotiin kasvamaan.
Ja miehen käytös on aina ollut samanlaista, ei ole masentunut tms. Eikä kestä kritiikkiä minulta, koska on kuulemma traumatisoitunut äitinsä valituksesta..