Hyväksyttävä syy olla yhteydessä ex-ex-exään?
Mikä teistä olisi riittävän hyvä syy olla yhteyksissä tosi vanhaan exään? Olemme eronneet yli 15v sitten reilun seitsemän vuoden nuoruussuhteen jälkeen (eikä mitenkään hyvissä merkeissä). Nyt ollaan siis jo 40+ ikäisiä. Laitoin todella lyhyen ja ystävällismielisen meilin kun kuulin hänen isänsä kuolleen. Sain yhtä lyhyen vastauksen, mikä oli ihan ok. Viimeksi on oltu yhteyksissä 10v sitten kun hänen äitipuolensa kuoli (silloin olin viimeksi yhteydessä myös hänen nyt menehtyneeseen isäänsä). Toivottavasti kukaan ml. exäni nykyinen vaimo ei vedä hernettä nenään, mutta nämä henkilöt olivat minulle nuoruudessani tärkeitä ihmisiä.
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:54"]
Jos tuosta vetää herneet nenään niin oma on ongelmansa. Kyllä menneisyyteen kuuluneiden ihmisten kuulumisia on välillä mukava kuulla, esim. Facebookissa. Mutta kahvittelua tms.en ymmärrä. Ei vaan mun mielestä kuulu asiaan. Eri asia, jos on lapsia, silloin on tärkeää olla yhteyksissä ja hyvissä väleissä mielellään.
[/quote]
Täh, miksei voisi käydä kahvillakin? Ei kaikilla _todellakaan_ mikään vanha suola janota, varsinkaan jonkun nuoruusseurustelun kanssa. Silti saattaa juttua riittää sen aikaisista yhteisistä tutuista ja on tuollaisessa ajassa sukulaisetkin tulleet tutuiksi. Ymmärrän tietenkin, että jos ero on ollut katkera eikä siitä ole päässyt yli, mutta jos välit ovat ihan normaalit niin typerää tuollainen "sori, ei voida juoda kahvikupillistä kun ollaan seurusteltu 20 vuotta sitten".
Jos tuosta vetää herneet nenään niin oma on ongelmansa.
Kyllä menneisyyteen kuuluneiden ihmisten kuulumisia on välillä mukava kuulla, esim. Facebookissa. Mutta kahvittelua tms.en ymmärrä. Ei vaan mun mielestä kuulu asiaan.
Eri asia, jos on lapsia, silloin on tärkeää olla yhteyksissä ja hyvissä väleissä mielellään.