Minulla on kerran jäänyt unihalvaus päälle
Oli aika paniikinomainen tunne kun on itse aivan valveilla ja järki kulkee mutta ei kykene liikkumaan eikä puhumaan :( muutaman sekunnin ajan oikeasti kuvittelin että olen saanut jonkun kohtauksen.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:08"]
Mun mies saa noita aika usein :S varmasti kamala tunne!
[/quote]
On ihan hirveä...muistan miten yritin huutaa miehelleni että auttaisi mutta kun kurkusta ei tullut kuin jotain kurlutusta. Kädet ei liiku, jalat ei liiku....
Mikäs se sitten on kun näkee asioita ja pystyy liikkumaan?O_O Mulla on näitä usein syvästä unesta herätessäni. Jotkut muistan ja joistakin kertoo avopuoliso. Esimerkkinä kerran korvastani tuli hämähäkin muna joka puhkesi ja sieltä tuli sata pikku hämistä joita yritin estää leviämästä ettei koko taloavaltaisivat:D kaivoin tyynyn alusia ja kyselin että mihin ne meni!?! Muistan kun avokki sanoi että haloo mamma sä näit unta ja en millään meinannut uskoa. Luulin että nää on jonkinsortin unihalvauksia.
Toihan nimenomaan on unihalvaus eikä päälle jäänyt unihalvaus. Mullakin on tullut noita. Eka kerta oli todella pelottava, kun ei tiennyt, mikä iski.
Joo, mies tosiaan aina kanssa kertoo järkyttyneenä että luuli pääsevänsä hengestään. Hänellä on aina myös kova paineentunne vartalossa, ikään kuin joku makaisi päällä unihalvauksen aikana.. Oon kuulemma ihan tyypillistä :/
Unihalvaus on tila jossa aivot ovat täysin hereillä ja silmät auki, mutta et pysty liikuttamaan raajoja yhtään.
On minullekin käynyt noin. Sellaista elämä on. Ei kaikista pikkuasioista tarvitse järkyttyä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:21"]
On minullekin käynyt noin. Sellaista elämä on. Ei kaikista pikkuasioista tarvitse järkyttyä.
[/quote]
Niin ajatella :D:D voi nääs nääs nääs
Mulla on kaikenlaisia tommosia...
On tuota, ettei pääse liikkumaan.
On sellaista, että voin liikkua ja avata silmäni, mutta näen näkyjä.
On sellaista, että nukun, mutta tiedän olevani unessa, enkä pääse hereille. Kun luulen heränneeni, se olikin unta ja olen edelleen unessa... :( Tuo on kamalaa. Kun vihdoin oikeasti herään, ei enää tee mieli nukkua ja tarkistan monta kertaa, että varmasti olen hereillä...
Meillä on perheessä kaikenlaisia uniongelmia, melkein kaikilla. Lisäksi on psykoosia ym. Olen miettinyt, että ehkä nää kaikki on jotenkin sidoksissa toisiinsa... Kuka tietäis? Ensin nukutaan huonosti ja sitten nähdään näkyjä? :/
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:26"]
Mulla on kaikenlaisia tommosia...
On tuota, ettei pääse liikkumaan.
On sellaista, että voin liikkua ja avata silmäni, mutta näen näkyjä.
On sellaista, että nukun, mutta tiedän olevani unessa, enkä pääse hereille. Kun luulen heränneeni, se olikin unta ja olen edelleen unessa... :( Tuo on kamalaa. Kun vihdoin oikeasti herään, ei enää tee mieli nukkua ja tarkistan monta kertaa, että varmasti olen hereillä...
Meillä on perheessä kaikenlaisia uniongelmia, melkein kaikilla. Lisäksi on psykoosia ym. Olen miettinyt, että ehkä nää kaikki on jotenkin sidoksissa toisiinsa... Kuka tietäis? Ensin nukutaan huonosti ja sitten nähdään näkyjä? :/
[/quote]
Mullakin aikoinaan oli kaikea tuollaista. Ei onneksi enää. Ja lapsena kävelin usein unissani ja tein ties mitä..
Hallusinaatiot ovat hyvin yleisiä unihalvaus tilassa.
Mun mies saa noita aika usein :S varmasti kamala tunne!