Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paska parisuhde ja kauanko siitä tarvitsee kärsiä?

Yolo
11.09.2021 |

Mikä on arvoisan raadin mielipide. Jos parisuhde on kestänyt yli 20v ja kaikki parisuhteessa on silkkaa paskaa. (Paitsi lapset) Ja kun sanon paskaa niin tarkoitan korjaamatonta paskaa mitä ei enää korjata parisuhdeterapiassa käymisellä.

Itse olen ajatellut että kun lapset on kasvatettu niin hyvin kun omat rahkeet riittää ja ovat muuttaneet pois kotoa niin eukon voi jättää oman onnensa nojaan. Omalla kohdalla tämä tarkoittaa vielä n.6-7 vuoden kärsimystä.
Sitten kaikki kolme lasta ovat muuttaneet pois kotoa oletettavasti.

Kertaalleen yritin irtautua parisuhteesta jonka seurauksena eukko itki ja kitisi viikon putkeen kuinka paska ihminen olen kun jätän muka lapset. Ilmoitin halukkuuden ottaa lapset itselleni olenhan ainoa työssä käyvä aikuinen joka maksaa ja on maksanut kaikki laskut 20+vuotta.

Syyllistäminen ja siitä aiheutunut paskaolo pakotti jäämään parisuhteeseen.

Tilanne on vähintääkin haastava. Onneksi olen saannut asiota keskusteltua työterveydessä. Ei vaan luonne anna periksi sanoa eukolle suoraan että usemmiten jopa vihaan häntä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä lähdin 20 vuoden suhteesta. Viimeiset vuodet ex mies oli kylmä ja itsekäs. Niin ahdistavaa. Lähtö oli kyllä vaikea ja tapahtui vasta, kun ihastuin toiseen mieheen. Paras päätös ikinä.

Vierailija
2/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on karmaa. Jotkut miehet kohtelevat naisia ​​niin huonosti ja ilman syytä. Joillakin miehillä on kaikki ja he silti valehtelevat ja pettävät vaimonsa. Mene sitten kullankaivajalle, joka käyttää niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten parinvalinta alun perin mielestäsi meni?

Vierailija
4/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka olit jättämässä niinneukko ei tehnyt mitään muutoksia käytökseensä?

Anna joku esimerkki mikä oikein vtuttaa.

Vierailija
5/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä lähdin 20 vuoden suhteesta. Viimeiset vuodet ex mies oli kylmä ja itsekäs. Niin ahdistavaa. Lähtö oli kyllä vaikea ja tapahtui vasta, kun ihastuin toiseen mieheen. Paras päätös ikinä.

Lennosta on helpooa vaihtaa.

Vierailija
6/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö sä oikeasti psyykkaamaam itsesi elämään tossa parisuhdehelvetissä vielä seuraavat 6 vuotta? Mulla ei kyllä henkinen kantti riittäisi tommoseen, olisin painunut helv*ttiin jo kauan aikaa sitten.

Vierailija
7/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on puolin ja toisin, ei tehdä tästä sukupuolikysymystä.

Vierailija
8/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset ole syy pilata omaa elämääsi. Eikä vaimosikaan varmasti ole oikeasti onnellinen tuossa tilanteessa, vaan pelkää muutosta ja yksin jäämistä. 6-7 vuotta on pitkä aika, etkä voi tietää varmuudella vaikka venyisi siitäkin vielä useammalla vuodella.

Syyllistäminen on vallankäyttöä, jos olet valmis huolehtimaan omasta osuudestasi lasten kanssa ja muutenkin, ei ole syytä tuntea syyllisyyttä.

Vierailija
9/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiraukat. Ihme harhakuvitelma että huonossa liitossa pysyminen on parempi heille kuin ero.

Vierailija
10/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten takia pidä yhdessä väkisin jumittaa. Vahingollista lapsillekin. Ja sähän lopetat suhteen vain puolisoosi, et lapsiin.

Vierailija
11/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa huonon parisuhteen esikuvan lapsille, jos jää oikeasti tosi huonoon suhteeseen.

Lapsille voi jäädä käsitys, että paskan nieleminen kumppanilta tai tämän syyllistäminen on normaalia. Toki ero voi ottaa myös koville, riippuu miten sen hoitaa.

Vierailija
12/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkat suhteessa niin toden näköisesti pilaat vain kaikkien perheen jäsenten elämää. Eroa ja pidätte vaikka lapsia vuoroviikoin tai otat heidät luoksesi asumaan. Loppupelissä kaikki tulevat olemaan onnellisempia. 

Vierailija
13/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kunnes valitset lähteä.

Vierailija
14/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raati sanoo että löydä selkäranka, eroa ja ei tarvitse sanoa sille exälle että vihaat häntä. Hoida asia jämäkästi mutta älä turhaan loukkaa exää, siitä on vain vahinkoa. Aloita jo tänään ja mieti valmiiksi asumisjärjestelyt. Älä jää pitkäksi aikaa saman katon alle. 

Vierailija
15/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy miksi sinua saa syyllistettyä on se, että syyllistyt. En sano tätä pahalla, vaan ihmisenä joka on oppinut läksynsä siinä asiassa. Minut sai ennen syyllistettyä suostumaan melkein mihin vaan, nykyään olen koko asialle immuuni.

Sinun tehtäväsi on tajuta mistä olet oppinut syyllistymään, ja näkemään sen läpi. Onko vaimossa ja äidissä jotain samaa?

Yhdessäkään parisuhteessa ei ole pakko olla, senhän kertoo jo avioerotilastotkin. Lapsia ei tarvitse jättää, sen takaa laki. 

Vierailija
16/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä se vaimo tekee mikä on niin kamalaa? Pelkästään se ettei käy töissä? Miksei käy?

Vierailija
17/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pitää olla niin kauan kunnes kasvattaa selkärangan ja lähtee.

Vierailija
18/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukasta kukkaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lennosta on helpooa vaihtaa.

Ei ollut helppoa, mutta sitten ei enää ollut vaihtoehtoa jäädä. Harmittaa kyllä etten lähtenyt aikaisemmin, mutta eron jälkeen vasta tajusi kuinka mukavaksi kaikki muuttui.

Ex paljastui eron jälkeen vielä itsekkäämmäksi, mutta ei se minua enää haitannut. Tuossa vaiheessa kärsijöinä oli enää lapset. Toisaalta tuskin kärsivät, kun täysikäisen esikoisen kanssa erosta olen nyt myöhemmin keskustellut. Sanoo isän olleen aina hälle vieras.

Vierailija
19/28 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suhde on sellainen jonka eteen molemmat tekee töitä. Eli, jos teillä on hyvä suhde ollut joskus, voitte saada sen takaisin tekemällä töitä sen eteen. Vittuilulla ei luoda hyvää. On pysähdyttävä ja luotava parempi suhde. Muistelkaa miksi aikoinaan valitsitte puolisonne.

Vierailija
20/28 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä niin epäreilua että kun toinen kertoo halustaan erota alkaa jätetty vonkua miten p*ska ihminen toinen on kun hylkää lapsensa?? Eihän siinä lapsia olla jättämässä vaan kuten tässä tapauksessa niin se vaimo vain. Usein alkaa sitten myös se uhkailu että nyt jos lähdet et nää lapsia enää yms