Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuorokausivirtsan keräyksestä tietävät !

Vierailija
21.10.2014 |

Sain labrasta 3 litran pönikän,mutta eihän se riitä mitenkään,nyt on jo täysi ja huomisaamuun klo 6.30 jatkuu keräys.Voinkohan loppupissin laittaa esim.kivennäisvesipulloon? Niin ja juon joka päivä ihan reippaasti...

Huomenna tehhään myös sokerirasitus ja pitää olla klo 19.30 jälkeen syömättä ja juomatta,niin nyt senkin takia oon koittanut juoda etukäteen,että pärjäin tuon 12 tuntia ilman vettä.Sokerirasitus alkaa klo 7.30.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle lääkäri sanoi, että kerää niin hyvin kuin pystyt, kun kerroin myös että pissaa saattaa mennä vähän hukkaan edellä mainituista syistä. Toimin lääkärin ohjeiden mukaan ja kaikki tarvittava saatiin selvitettyä.

Ok. Eli jos saan jonkun erillisen pissa-astian mistä kaataa isompaan astiaan, niin ei ole niin justiinsa, jos joku pikkuliru menee hukkaan jos sinne meneekin vähän ulostetta? Minulle kyllä sanottiin, että kaikki pitää kerätä, mutta katsotaan... Jos ei onnistu, niin ei sitten. Silloin jää vain tulokset saamatta ja se on voivoi.

Ja sekin vielä, että menkat aiheuttavat mahan sekaisin olemista, joten ei auta asiaa yhtään! Jos voisikin mennä labraan ja kerätä virtsan jo tällä viikolla niin olisi helpompaa. Mutta kun ei voi...(?) Kun lääkärit tietävät paremmin vaikka eivät ymmärrä tai tiedä mistään mitään :O Joskus on kyllä hankalaa olla potilas.

Vierailija
22/24 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisithan vielä varmistaa asian omalta lääkäriltäsi. Tosiaan Taysin lääkäri sanoi tuon, että tee niin hyvin kun pystyt. Itseltä meni hukkaan ehkä alle desi, koko keräysmäärä oli 2600ml.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisithan vielä varmistaa asian omalta lääkäriltäsi. Tosiaan Taysin lääkäri sanoi tuon, että tee niin hyvin kun pystyt. Itseltä meni hukkaan ehkä alle desi, koko keräysmäärä oli 2600ml.

Soitin polille ja kysyin, mutta hoitaja ei osannut neuvoa sen paremmin kuin mitä kirjallisessa ohjeessa oli. En saanut soittoaikaa lääkärille kun ei hoitajat saa lääkäreitä häiritä... Ainoastaan tuo onnistui, että aikaistan keräystä parilla päivällä niin menkat ei välttämättä ehdi alkaa, mutta ei onnistu se, että menisin verikokeisiin ja tekisin virtsankeruun jo tällä viikolla ettei varmasti ehdi menkat alkaa, kun lääkäri on päättänyt etttä se verikoepäivä ja virtsankeruu on ensi viikolla ja piste. Niiden pitäisi siis olla samana päivänä, mutta menkkoihin vedoten sain aikaistaa virtsankeruuta parilla päivällä hoitajan luvalla.

Todella typerää :/ Luulisi, että verikokeet ja virtsankeruun olisi voinut tehdä jo tällä viikolla, kun ensi viikolla alkaa menkat. Ja on tuota tiputteluvuotoakin, mutta TOIVON, että se pysyy kurissa kuukupilla.

Vierailija
24/24 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Minä sain nyt ohjeen tehdä tällaisen vuorokausivirtsan keräämisen! On haettava Fimlabista niitä astioita. Minua jännittää, miten tämä onnistuu. Katsoin netistä ohjeita, mutta ensiksi luulin, että näyte otetaan vain 2 kertaa: ensin esim klo 22 ja sitten seur. kerran taas klo 22 eli 24 tunnin kuluttua! No, eihän se näin menekään🥺 *huokaus*