Hain eilen kännissä olevan teinin yöllä kotia, kun ei alkanut kuulumaan. Mies on pojan kännäyksestä niin vihainen, että herätti hänet imuroimalla eteistä ja paukuttamalla listoja.
Paukutti lattialistoja ja heilui imurin kanssa pojan huoneen takana, kun tulin lenkiltä. Väitti, että oli vain siivoamassa. Meillä ois keittiössä voinut laittaa astioita tai pistää pyykkikoneen pyörimään, jos siivousvimma iskee. Oli täyttä kiusantekoa poikaa kohtaan. Lopetti kyllä kun sanoin asiasta mutta oli lähellä, etten kilahtanut. Minustakin pojan kännääminen oli tyhmää etenkin kun oli oikeasti melko huonossa kunnossa jo kun kävin hakemassa kotiin. En silti ymmärrä tuota tarvetta kiusata omaa lasta. En vain ymmärrä.
Kommentit (23)
Minulla on jo aikaa, kun olin tuollaisen edessä. Poika oli 16v. hain kotiin, huonossa kunnossa ja valvoin koko yön, koska oli juonut kavereiden kanssa keskenkäynyttä kotiviiniä. Ties mitä myrkkyä mietin. Poika oli loukannut vähän itseään, sekin vielä. Aamulla annoin juotavaa, mieleistä syötävää ja lupasin ettei kouluun tarvitse mennä. En sanallakaan solvannut, minua vain säälitti ja pelottikin, tuleeko tästä tapa. Onneksi pojan kaveri soitti, että tuletko hakemaan. Pyöräkin saatiin taksin takakonttiin tungettua, taksimies auttoin ja sanoi vain, että pidä huoli pojastasi.
En ole itsekään sylkenyt lasiin, tosin en kauheasti kännäillytkään ei siis vieras juttu kuitenkaan.
Ei tullut tapa, poika on raiteillaan, ihana lapseni.
Vetääkö ukko tänä iltana bissee ja wiskii? Varsinainen moraalisti.
Meillä tuli kännissä kotiin ja me hoidettiin poikaa. Oli 15 vuotta. Sen jälkeen ei uusinut tekoaan.
Niin mun äiti hoiti minut ja minäkään en enää kokeillut alkoholia.
Poika oksensi päällensä. Riisuttiin poika ja vahdittiin että kaikki on hyvin.