Miksi ei voisi olla niin päin että miehet meikkaa ja naiset ei meikkaa?
Miksi tämä on kääntynyt näin että vain toinen sukupuoli naiset meikkaa, mikä siihen on syynä?
Kommentit (19)
On niin ollutkin. Katso vaikka kuvia 1700-luvun aatelismiehistä. On puuteria ja poskipunaa, luomiväriä ja huulipunaa. Eikä ne ole edes mitään ”luonnollisia” värejä.
Ei kaikki naiset meikkaa. Se taitaa olla ihan jokaisen oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää miehiä meikkaamasta?
Miksi ylipäätänsä pitää meikata, miksi ei voi olla oma itsensä niin kuin luonnollisesti näyttää?
Olen miettinyt samaa edim. love islandia seuratessani ja omalla kohdallani myös. Aiheuttaako meikit ja muutkosmeettiset tökötit ihoon epäpuhtauksia? Miehillä on niin hyvä iho aina!
Ei mikään estä miehiä meikkaamasta tai pakota naisia meikkaamaan. Jokainen voi asian itse päättää. On monia kulttuureita, joissa kummatkin meikkaavat ja Euroopassa miehetkin ovat historian saatossa ehostaneet itseään.
Tunnen naisia, jotka eivät meikkaa ikinä. Heillä on hyvä ja kuulas iho. Ehkä juuri siksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa edim. love islandia seuratessani ja omalla kohdallani myös. Aiheuttaako meikit ja muutkosmeettiset tökötit ihoon epäpuhtauksia? Miehillä on niin hyvä iho aina!
Meikkivoide saa näyttämään ihon epäsiistiltä.
Siis kyllähän miehillä näkyy finnisiä, punoittavia ja arpisia kasvoja. Siihen ei vaan kiinnitetä huomiota. Naisilla taas kasvojen ongelmakohtien piilottaminen on "itsestään huolehtimista".
Vierailija kirjoitti:
Ai meinaatko että esim. akne on naisilla yleisempää? Ei kyllä ole.
Miehille hyväksytään keltaiset ja epäjärjestyksessä olevat hampaatkin helpommin.
Nythän tänne tuli lauma entisiä tanssi poi kia. Ne voisivat opettaa su vait se vais ten naisten poikia meikkaamaan.
Turhamaisuus. Naiset eivät kelpaa edes itselleen ja koittavat näyttää itseään paremmilta.
Minusta nainen on kaunein ilman meikkiä. Tosin pientä korjausta voi tehdä huomaamattomasti. Kestovärjätyt ripset/kulmat, puuteri, värillinen huulirasva. Ei hajuvettä. Vaan puhdas saippuan tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kilpailevat kauneudellaan miesten suosiosta sillä miehet arvostavat naisen kauneutta. Meikkaaminen on loputon "kilpavarustelu". Pitää olla kauniimpi kuin kilpasisko.
Sama pätee miehiin, naiset arvostavat miehen asemaa ja varallisuutta. Sen takia "peräkammarin" pojat ovat hierarkiassa alimpana, ja korkeasti koulutettu, omistusasunnossa asuva, hienolla autolla ajava, varakas nuori mies, on hierarkian yläpäässä.
Niin ja bemareissa istuu aina tyrkky-blondi !
"Miksi tämä on kääntynyt näin että vain toinen sukupuoli naiset meikkaa, mikä siihen on syynä?"
Miksi tämä asia olisi millään tavalla "kääntynyt"? Eihän siihen mitään sääntöä ole. Syy siihen pitäisi kysyä ihmisiltä, jotka meikkaavat. Näin miesnäkökulmasta katsottuna henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos on pakko meikata, sen voisi tehdä hillitysti, siis niukemmalla pakkelilla ettei kuva ihmisestä olisi liian muovinen. Luomu on kaunista ja liika meikki pilaa sen.
Vierailija kirjoitti:
On niin ollutkin. Katso vaikka kuvia 1700-luvun aatelismiehistä. On puuteria ja poskipunaa, luomiväriä ja huulipunaa. Eikä ne ole edes mitään ”luonnollisia” värejä.
Eikä ne ole myöskään valokuvia. Kyseessä on taiteilijan näkemys.
No ei teidän tarvitse, kun teillä on niin saatanan hyvä iho, vaikka kuivaatte sen samalla pyyhkeellä, mihin olette kuivanneet moottoriöljyn.
Perkele.