Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiralliset hoi! Käyttekö säällä kuin säällä, joka

Vierailija
21.10.2014 |

päivä koiran kanssa kävelyllä/lenkilllä?

Meillä aidattu tontti. Päästän koiran ulos itsekseen, jos en jaksa lähteä talsimaan. Kaatosateessa en ikinä ulkoile.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisade, tuuli ja pakkanen ovat pukeutumiskysymyksiä. Kova helle on ainoa asia jonka vuoksi lenkittäminen on pakko vetää ihan minimiin. Eli kolme koiraa, kolmas kerros kerrostalossa. Kolme kertaa päivässä, teinit vievät päivällä ja minä itse aamu ja iltalenkin. Pieniä koiria joista yksi karvaton mutta ovat mielellään ulkona, myös karvaton kunhan puetaan hyvin istuviin vaatteisiin joissa on mukava ulkoilla.

Vierailija
22/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn säällä kuin säällä, paitsi jos on kamala kaatosade tai on jäätävän kylmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun laiska ap. Et ansaitse koiraa jos noin toimit. Jokainen koira ansaitsee ainakin pienen lenkin.

Vierailija
24/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, mutta nyt kun koira on vanhenetuntu se ei enää (onneksi) kaatosateella itsekään tahdo pitkää lenkkiä.

Mutta ei minua sää haittaa, se on pukeutumiskysymys ja tavallaan yksi hyvä puoli koiran omistamisessa onkin, että on pakko mennä ulos säällä kuin säällä. Siis saa päivittäin ulkoilua ja liikuntaa.

Vierailija
25/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn. Kesällä oli niin kovat helteet, että silloin kävin pitkän lenkin vasta illalla, kun oli viileämpää, ja muuten koira oli pihassa varjossa päivällä. Muuten tavallisesti teen aamulla ja illalla lyhyen lenkin ja töiden jälkeen pitkän lenkin, jolla koira saa juosta vapaanakin. Halunsa mukaan koira on aidatussa pihassa näiden lisäksi.

Kovasta sateesta tai pakkasesta kun palaa kodin lämpöön, tuntuu jotenkin ihanalta. Varmaan samantyyppiseltä kuin avantouinnin jälkeen.

Vierailija
26/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vissiin keräilee sitten hyvällä ilmalla niitä koirankakkoja sieltä takapihalta. Vai onko ihan niin iso piha ettei tartte?

Vierailija
27/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai käyn. Koira ei kakkaa omaan pihaan ellei ole ripuli tms. joten se on siksikin vietävä jonnekin kauemmaksi lenkille. Koiraa ei sää haittaa, vain helteellä se pyrkii nopeasti kotiin. Koira on pieni ja sillä on myös iso aidattu piha, mutta kyllä se nauttii useamman kilometrin lenkeistä siltikin. Tykkään itsekin lenkittää koiraa koska siinä saa samalla itsekin raitista ilmaa.

Vierailija
28/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koiraa pitäs käyttää lenkillä? Siis kyllähän mä sen pissalla käytän 2x/pv mut ulkoilemaan mennään metsään jossa se juoksee vapaana n. 2-3h päivässä mä heittelen palloa ja menen piiloon jne.. Sitten on treenit 3x viikossa ja aivojumppaa joka päivä. Onko tuo hihnan päässä kävelyttäminen joku edellytys koiran omistamiselle?

Vierailija
29/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas sadesäällä hinataan niitä koiria kelkkana perässä, kun säässä kun säässä on lenkitettävä se tunti-pari vähintään!

Vierailija
30/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:15"]

Miksi koiraa pitäs käyttää lenkillä? Siis kyllähän mä sen pissalla käytän 2x/pv mut ulkoilemaan mennään metsään jossa se juoksee vapaana n. 2-3h päivässä mä heittelen palloa ja menen piiloon jne.. Sitten on treenit 3x viikossa ja aivojumppaa joka päivä. Onko tuo hihnan päässä kävelyttäminen joku edellytys koiran omistamiselle?

[/quote]

Heh heh, kai nyt itsekin tajusit, että olet koirasi kanssa aktiivinen muutenkin ilman hihnan päässä lenkittämistä. Hyvä hyvä, hienosti hoidat koiraasi! (senhän halusit kuulla)

Vierailija
31/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös iso koira, joka jo aamulla ropinasta tai jostain tietää, jos sataa, eikä edes hingu ulos. Ei halua kastua. Kyseessä sen verran isokoinen kaveri, että en pysty väkisin kantamaan pihalle. Jossain vaiheessa päivää kyllä raahaan sen ulos, pakkohan sen on pisulla joskus käydä, mutta koira ei suostu sateessa kävelemään. Tekee välttämättömät tarpeensa ja menee sisälle.

Eli ei kävellä tän hienohelman kanssa pitkiä lenkkejä sateella :)

Vierailija
32/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:15"]

[/quote]

Heh heh, kai nyt itsekin tajusit, että olet koirasi kanssa aktiivinen muutenkin ilman hihnan päässä lenkittämistä. Hyvä hyvä, hienosti hoidat koiraasi! (senhän halusit kuulla)
[/quote]

Ei suinkaan kun sen mä tiesin itsekin. :D Nauratti lähinnä tuolla ketjun alkupäässä jonkun ulina siitä kun ei rekkua raahaa hihnan päässä tunteja päivässä. Pointti oli että niiden kanssa voi olla aktiivisia muutenkin :)

Vierailija
33/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:15"]Miksi koiraa pitäs käyttää lenkillä? Siis kyllähän mä sen pissalla käytän 2x/pv mut ulkoilemaan mennään metsään jossa se juoksee vapaana n. 2-3h päivässä mä heittelen palloa ja menen piiloon jne.. Sitten on treenit 3x viikossa ja aivojumppaa joka päivä. Onko tuo hihnan päässä kävelyttäminen joku edellytys koiran omistamiselle?
[/quote]
No eikö se metsässä juokseminen sun mielestä oli sitten lenkki? Ihan ihme pätemistä, kyllä minä ainakin sanon vieväni koiran lenkille menin sen kanssa sitten metsään taikka hihan päähän kävelemään.

Vierailija
34/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:15"]Miksi koiraa pitäs käyttää lenkillä? Siis kyllähän mä sen pissalla käytän 2x/pv mut ulkoilemaan mennään metsään jossa se juoksee vapaana n. 2-3h päivässä mä heittelen palloa ja menen piiloon jne.. Sitten on treenit 3x viikossa ja aivojumppaa joka päivä. Onko tuo hihnan päässä kävelyttäminen joku edellytys koiran omistamiselle?
[/quote]
No eikö se metsässä juokseminen sun mielestä oli sitten lenkki? Ihan ihme pätemistä, kyllä minä ainakin sanon vieväni koiran lenkille menin sen kanssa sitten metsään taikka hihan päähän kävelemään.
[/quote]

Ei, koira aktivoi itseään, en minä. Kun mennään lenkille oletan että se omistaja hinautuu mukana ja saa itsekin ihrapyllyynsä liikettä. :D

Vierailija
35/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin vein aamulla koiran kävelylle, 39 asteen kuumeessa ja vesisateessa kun ei suostu tekemään kakkoja kotipihalle. Mikä on sinänsä hyvä asia, koska ei tarvitse olla siivoamassa niitä sieltä ja pelätä, että lapset astuu niihin leikkiessään.
3 kertaa päivässä viedään edes pienelle kävelylle ja muuten hyvällä säällä saa myös olla pihalla jos haluaa.

Vierailija
36/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:15"]Miksi koiraa pitäs käyttää lenkillä? Siis kyllähän mä sen pissalla käytän 2x/pv mut ulkoilemaan mennään metsään jossa se juoksee vapaana n. 2-3h päivässä mä heittelen palloa ja menen piiloon jne.. Sitten on treenit 3x viikossa ja aivojumppaa joka päivä. Onko tuo hihnan päässä kävelyttäminen joku edellytys koiran omistamiselle?
[/quote]

Pitääkö tämä vääntää sinulle rautalangasta? Kuka tässä puhui hihnassa ulkoiluttamisesta? Sinun koirasi ulkoilee vapaana sen 2-3h, joku toinen ulkoiluttaa hihnassa koska useimmissa paikoissa koiraa ei saa pitää irti. Kyse oli siitä tarvitseeko koiran päästä omasta pihasta jonnekin liikkumaan. Menikö vieläkään perille?

Vierailija
37/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:40"]

Ap anna koira pois parempaan kotiin, jos et viitsi sitä lenkittää!

Olet varmasti ollut tietoinen asiasta, kun olet koiran hankkinut. Että sitä pitää lenkittää säällä kuin säällä, ja myös silloin kun olet väsynyt ja kipeä. Koira on luontokappale, ei mikään lelu millä leikitään kun huvittaa ja laitetaan syrjään silloin kun ei kiinnosta.

Kuvittele itsesi välillä koiran asemaan, olisiko kiva olla koko ajan vain sisällä ilman tekemistä ja päästä vain nurkalle pissille. Tälläistä puolet elämästä? Houkutteleeko?

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta kysyn mitä lasket lenkiksi? En todellakaan lähde lenkille koiran kanssa kuumeessa. Pissalla kyllä käytän, eli kävelytän 5-20 min koiraa ulkona. Muutenkin käyn koiran kanssa lenkillä vaihdellen. Jos juostaan 20km niin ei seuraavana päivänä todellakaan lähdetä juoksemaan, edes koiraa ei jaksa. Sitä seuraavana on noin 30min juoksu ja sitten taas loput juoksulenkit ovat 45min-1,5h.

Yleensä suunnittelen lenkit ja muutkin menot säätiedotusten mukaan. Välipäivä pyritään pitämään sadepäivänä, mutta jos sattuu monta sadepäivää niin pakko sitä on raahautua. Silloin lenkit ovat useimmiten lyhyempiä kuin tavallisesti eli noin 30min-45min.

Veikkaanpa, jos kipeänä käyt "lenkillä" tarkoittaa se ulkona löntystelyä eikä mitään ripeää kävelyä tai juoksemista.

Vierailija
38/45 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koira vielä oppinu hissiä käyttämään ja alaovea avamaan eli kyllä se joka päivä pitää viedä ulos oli keli mikä tahansa.

Vierailija
39/45 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä sanotte että kaatosade on vain tekosyy niin miten pukeudutte kaatosateeseen? Eikö teitä keljuta kun kylmä sadevesi imeytyy ulkoiluvaatteiden läpi? Kovassa myrskyssä ei sateenvarjostakaan ole apua. Ei mulla ainakaan tuulipuku kestä tunnin lenkkiä koiran kanssa kaatosateessa kun vesi tulee läpi, olen jo 10 minuutin jälkeen aivan läpimärkänä jos todella kaatamalla sataa. Ei siinä auta vaikka on vettähylkivät vaatteet, vetskari kiinni ylös asti ja lipallinen huppu päässä, kyllä vesi tulee läpi kun tarpeeksi lujaa sataa.

Vierailija
40/45 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni koirani on vanhemmiten (10v) tullut kovin mukavuudenhaluiseksi. Sadesäällä suostuu kävelemään n. 20 metriä, ei auta sadetakit tai -manttelit. Ollaan tarjottu usealle ohikulkijalle naurut kun koira kiskoo kotiinpäin ja minä toiseen suuntaan. Arvaatte varmaan kumpi antaa lopulta periksi? Ulkoillaan kolmasti päivässä, kerrostaloasukkaana on pakko aina tälläytyä ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi