Haluton mies
Ongelmani koskeemiehen haluttomuutta. Seurustelua on takana vuoden verran ja asumme nykyisin yhdessä. Viime kesään saakka seksiä oli lähes joka päivä tai ainakin neljästi viikossa. Nyt takana on kolmen viikon tauko seksistä ja sitäkin ennen tahti oli noin kerta viikossa. Seksin vähäisyys johtuu miehen haluttomuudesta, sillä minä haluaisin vieläkin vaikka päivittäin.
Minä sairastin kondylooman ja herpeksen vuosia sitten ja oireita ei ole sen jälkeen ollut, mutta olemme varmuudeksi käyttäneet mieheni kanssa kondomia koko suhteen ajan. Ja juuri nämä kortsut ovatkin sitten miehen mielestä suurin ongelma. Hän sanoikin jo ennen ensimmäistä panoa, että ei ole koskaan tykännyt käyttää kortsuja ja ei ole aina onnistunut niiden kanssa. Suuseksiä olemme kuitenkin harrastaneet melkein alusta saakka ilman suojaa, koska mieheni kokee, ettei siinä ole niin suurta vaaraa saada tartuntaa.
Lisäksi mies on lähiaikoina valittanut väsymyksestä ja kävi sen vuoksi verikokeissa, jossa mitattiin suurin piirtein kaikki punasolujen määrästä testosteroniin, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. En myöskään usko, että haluttomuus johtuu esimerkiksi työn aiheuttamasta stressistä, sillä mies on työpaikassa, josta ei tarvitse tuoda töitä kotiin eikä juurikaan tehdä ylitöitä.
Tilanne alkaa olla jo todella stressaava, sillä olen todella kyllästynyt kerjäämään seksiä tuloksetta. Tietenkään en ole koko ajan kerjännyt, vaan olen välillä ollut kokeilumielessä tekemättä mitään aloitteita, mutta silloin seksin harrastaminen on tuntunut vielä epätodennäköisemmältä.
Itse olen urheilullinen ja samannäköinen kuin vuosi sitten, joten kyse ei voi olla esimerkiksi siitä, että mies olisi menettänyt halunsa minun lihomisen takia. Tilanteesta johtuen itsetuntoa ei kyllä ole kohta enää ollenkaan jäljellä toistuvien torjumisten vuoksi. Muuten suhde voi hyvin, enkä halua erota miehestä tämän takia. Löytyykö keneltäkään neuvoja tilanteeseen?
Se että asia käy itsetunnolle on toki ymmärrettävää, vaikkakin turhaa. Monet miehet kokevat kondomit epämiellyttäviksi, vähentää tuntoa ja sitä myöden seksihaluja, vika on todennäköisesti oikeasti niissä. Kondomeja on kuitenkin monenlaisia, oletteko koittaneet eri merkkejä ja malleja. Ohuimpien kondomien paksuus on 0,03mm, niistä varmaan kannattaa aloittaa kokeilut, mikäli eivät ole jo tuttuja.
En ole mikään sairauksien tuntija, mutta oletteko varmoja että kondomin käyttö on tarpeen? Eikö herpes voi tarttua suuseksistäkin? Käsittääkseni voi.