♥SUURPERHEKUUMEILIJAT♥PE-LA-SU
Kommentit (24)
Medison,ei paljon eroa sun kk mun raskauden alusta,testaamaan;)
Eka synnytys uni nähty;)
Synnytin ystäväni avustuksella jolla kokemusta koiran synnytyksen avustamisessa;)Jossain ihme kellarissa.Miestä ei päästetty lähimain.Nojasin johonkin hyllyyn ja ponnistin.Ei sattunut yhtään.Vauva soljahti lattialle naama edellä;)Sitten lähdimme samantien kyläilemään,en tiedä mistä se mies siihen lapsien kanssa ilmestyi...
Jään odottelemaan kuulumisianne.
Leanna ja sissi rv 11 ja viisikko
ja se odotettu NEGA ilmestyi ruutuun, joten se tasta kierrosta! kp 31/29-31 ja kesakuun kullanmuruihin suunnistan seuraavaks!
Olo on ihan hyva, sais nyt sitten vuoto alkaa ettei seuraava mahdollisuus karkais...
Medison:Kyl mä sinuna tilaisin gynelle ajan,ihmeen lyhyt vuoto kyl ollut.
Täällä on siivoukset aloitettu,pölyt pyyhitty,sit imurointi ja lattianpesu,sit ootellaan vaan lähtöä...
Hiukan hirvittää,millainen ikävä taaperoa tulee 2 krt hän on tähän mennessä ollut yön pois kotoa ja molempina öinä ois tehyt mieli hakea hänet keskellä yötä kotiin,kun tuli niin ikävä.
Isompia ei niin ikävä tule johtuen lähinnä siitä,et ne rakastaa olla mummolassa ja sit kun tuo kuopus on ainut joka ei vielä kiukkuile,eikä juputa vastaan yhtään,vaan loistaa alati,kuin aurinko,niin ei tosiaan oo ihme,että kova ikävä on tiedossa.
Eilen illalla yllätin itseni taas ajattelemasta vauvaa....mietin,että entä jos aloittais jo talvella yrityksen, pitkän etelänmatkan vois aina siirtää myöhäsemmäx jne.,vauvan ja taaperon vois ottaa mukaan.
Voi tätä ihanaa kuumeilu-aikaa...
Iloista viikonloppua nyt kaikille!
Maanantaina palaan lukemaan viikonlopun kuulumiset.
Lumina
Kesäkuisissa saamme jännittää monta suurperhekuumeilijaa!!!
Ihan hiki nousee pintaan kun ajattelee millainen + aalto meitä odottaa;)
L
Pihaa ollaan aamulla miehen ja kuopuksen+koiruuden kans yritetty laittaa. Ikuisuus projekti tuo meidän piha. Huomenna saan onneksi viedä lapset hoitoon koko päiväksi, tarkoitus oli siivota keittiön kaapit, mutta saapa nähdä täytyykö sittenkin laitella tuota pihaa. Sunnuntaina ois tiedossa kummipojan synttärit.
Levinialle pahoittelut negasta. Kesäkuisissa sitten riittää jännättävää. Medison: mulla ei ikinä oo ollu vastaavaa, niin en osaa sanoa, mitä vois olla. Varmaan kannattaa jonnekin soittaa, jos ei sitten ois samanlaista kuin Leannalla??
Täällä ei tätiä näy. Tänään maistuio kahvi pahalle, eikä tehnyt mieli kuin yks kuppi juoda. Muutenkin hieman etova olo, eli josko sittenkin... Täytyis käydä ostamassa testi, mutta en jaksa pelkästään sen takia lähteä kauppaan.
Koiran tottelevaisuudesta Medison jokus kyselit, palailee muisti pätkittäin. Pentu on nyt alkanut karkailemaan pihasta, kohta täytyy varmaan alkaa pitämään aina hihnassa. Ei sanan uskoo hyvin, mutta muuten ei kyllä mitään tottele. Onko tuo kannusten leikkaaminen rotukohtainen juttu? Meille ei ainakaan eläinlääkäri oo puhunu mitään asiasta.
Täytyy lähteä että ehtii ahkea eskarilaisen ajoissa pois.
Pipsa
PS. Lumina, mulla kans mietityttää aina nuo lomailut mitä suuniteltu, jos onkin raskaana tai pieni vauva. Ollaan käyty pari kertaa niin, että oon ollu raskaana reissussa ja pari kertaa vauvan kans, aina menny kaikki hyvin. Nyt on varattu lokakuulle matka. Saapa nähdä oonko pahoinvoiva silloin?
LEANNA nauroin ihan kippurassa täällä sun unelle, kaikkea hölmöä sitä
itsekukin öisin katselee...
LEVINIA voihan p...ka kun nega tuli mutta toisaalta niin kauan kun ei oo täti kylässä on toivo plussasta !! ja eikun mennään nokka kohti juhannusvauvoja...
MEDISON mulla oli kans viime menkat vähän tollasen kun sullakin ja testasin jopa uudelleen mutta negaa edelleen näytti ja sitten parin vuodottoman päivän jälkeen ikäänkuin alkoivat uudestaan..tätin visiitti
normaalinmittainen mutta kävi niinkuin kahdella kertaa..en ymmärrä, osta huomenna prismasta uus testi siel on niitä halpoja kahden liuskan testejä alle 5 ekee...ja kait ne on ihan luotettaviakin.
PIPSA kipi kipi kauppaan hakee testi..halutaan plussa-uutisia olet nyt meidän palstan " toivo" tällä kierroksella
LUMINA mukavaa reissua , nauti , rentoudu ja haaveile vaavista kohta huomaat että tahdotkin heti vauvan ei syksyllä ei talvella vaan heti..
nm.kokemusta on.
Nyt jatkan töitä plääh vielä reilu tunti ja sitten mietin mitä sitten tekisin saatiin mökkikutsukin mutta ei oikein iske mökkeily.,...
Palaillaan !!
T: Isotikru
Aivan hervoton olo helpotuksesta.. Eli meillä oli tänä aamuna se rakenneultra. Pelkäsin sitä niin, etten pariin päivään jaksanut yhtään mitään (en siis käydä koneellakaan) ja aamulla heräsin viideltä, enkä pystynyt enää nukkumaan ja vatsaa koski eikä Helmi liikkunut.. Jotenkin selvittiin sairaalaan ja kun laskunmaksutäti kysyi, että haluanhan ultrakuvat (maksaa 2e), niin ajattelin, että tuskin ne niitä kuolleesta vauvasta ottavatkaan. (Sekoja mietteitä, tiedän toki..)
Kun päästiin sitten synnärille (meillä ultrataan siellä), aloin itkeä, kun joulukuiset muistot tulvivat mieleen.. Onneksi sattui ihanat ultraajat ja sitten parasta kaikesta, nähtiin ELÄVÄ, erittäin liikkuvainen vauvamme! Ja KAIKKI löytyi sydän ja aivot ja selkäranka ja kädet ja jalat ja munuaiset ja virtsarakko jne.. ja oikean kokoisina. Helmi tosin meni karkuun minkä kerkesi, mutta se vaan kuulemma hyvä merkki, kun vauva liikkuvainen. Ja istukka on edessä, eli siitä syystä sykkeitä jouduttu väliin kalastelemaan ja liikkeet olivat alkuun niiin hentoisia. Laskettu aika siirtyi parilla päivällä aiemmaksi eli nyt meidän Helmivauvasta tulikin Tammituhisija, l.a 31.1.07. Ette usko, miten helpottunut olo. Vaikka tietenkin vielä sata asiaa voi mennä pieleen jne.., mutta nyt aion yrittää nauttia päivän kerrallaan valtavasta vatsasta ja viidennestä, todennäköisesti viimeisestä raskaudesta (tosin mies vielä haaveilee ainakin yhdestä, heh..)
Medisonille, minulla oli Helmistä tuommoiset menkat ja varasin ajan gynelle, joka kertoikin, että sydän siellä sykkii.. Ja kirkasta vuotoa oli minullakin kolmena päivänä, mutta tosi vähäistä kahtena päivänä, yhtenä tuli ihan " kunnolla" . Plussaa näytti testi vasta viikon kuluttua menkoista.
Levinialle halaus ja ensi kierrossa parempi onni ja kohdun limakalvokin vahvempana, sanoi minun gyneni, kun suositteli kaksia menkkoja odottamaan (kuten teimmekin).
Vaan nyt siivoamaan, energiaa piisaa nyt todella paljon, kun on niin hyvä mieli!
Mittumaari, tyttötrio ja Helmi rv 18+2
kyllä me kaikki varmaan ollaan tosi huojentuneita sun hienoista ultrakuulumisista !! Näkykös siellä kumpaa sukupuolta vaavi on ??
Huhuu missä te kaikki olette ?? Mä täällä taas notkun koneella, laitoin pesukoneet pyörimään, muksut on pihalla ja kait mun pitäis alkaa imuroida tai tehdä jotain muuta järkevää..ei vaan millään jaksais jos sitten aamusta sais inspiksen kun jään kuopusten kanssa kotiin isompien mennessä kouluun.
Meillä kun on huomenna koulupäivä ja joku unicef- kävely. En kyllä valitettavasti voi laittaa rahaa tuohon keräykseen kun saa muutenkin rahat tarkkaan laskea ja jotenkin tuntuu niin hölmöltä auttaa kehitysmaan lapsia kun avuntarvitsijoita löytyy niin paljon ihan täältä kotimaasta.
Anteeksi jos mielipiteeni loukkaa jotain mutta mielipiteelleni en mahda mitään.
Nyt on pakko irrottaa itsensä tästä masinan ääreltä ja alkaa tekemään jotain järkevää, toisaalta tämäkin on TOSI TÄRKEETÄ !!
Onneks on viikonloppu taitaa olla tällä mammalla vähän ylikierroksia ..
Palaillaan !
Isotikru
ja Mittumaariltahan niita!
odottelen tv:sta ohjelmaa alkavaks' mies kun kiusaa jalkipolvia etta kaantaa kanavan; pitaa menna niita puolustaan heh hee... ei oo sen suosikkeja tuo meitin alkava ' popstar' ja me tyttojen kanssa seurataan aktiivisesti hih hii...kiusa se on pienikin kiusa!
Nyt alkaa ;hauskaa loppuiltaa!
Nauti nyt odotuksestasi!!!!
ON:Ei uutta ei ihmeellistä.
Lauantaita,mukavaa sellaista,kaikille!
Leanna+sissi rv11+ ja 5 tenavaa
Oli tosi hienoa lukea Mittumaarin ja Leannan vauvakuulumiset. Sitä uskaltaa vähän paremmin itsekin ajatella mahdollista uutta raskautta, kun pääsee seuraamaan näitä onnistuneita odotuksia.
Shannon-75:lle. Ymmärrän todella hyvin, ettet jaksa nyt osallistua tähän meidän vauvakuumeiluun. Itse yritin keskenmenojen jälkeen välttää kaikkea aiheeseen liittyvää; se teki niin hirvittävän kipeää. Me emme katoa minnekään, eli tule takaisin heti kun sinusta siltä tuntuu. Ja aina välillä olisi ihan kiva kuulla miten toipumisesi edistyy.
Omaa napaa senverran, että tuhruvuoto alkoi eilen; junkuttava päänsärky aamulla eli odottelen tädin vierailua muutaman päivän sisällä. Viimeksi vuoto alkoi tiistaina eli ihan normaalin mittainen kierto tästä on tulossa. Parin viikon päästä mulla on se gynis; silloin kuulen " tuomioni" . Jatko riippuu paljolti siitä, missä kunnossa mun paikkani ovat.
Viikonloppu menee rästitöiden merkeissä. Näin iltavuoroviikoilla ei noiden kanssa paljoa saa tehdyksi; erityispoika käy ihan ylikierroksilla ja pikkuneitikin alkaa oppimaan ns. talon tavoille (uusin " hitti" on tavaroiden pudottaminen vessanpönttöön).
Kuukauden kiintiöplussa on vielä tulematta, eli sitä odotellessa...
Hyvät viikonloput kaikille.
Ja todellakin nauti nyt täysin rinnoin raskaudestasi =0) !
Levinialle pahoittelut negasta, onko täti yhä pysynyt poissa negasta huolimatta?
Kuuramyyrälle myös tsempityksiä, mitä karsovat sinulta parin viikon kuluttua gynellä? Käytkö ihan perustsekkauksessa; ultrauksessa ja sisätutkimuksessa vai otetaanko myös jotain verikokeita?
Minä kävin eilen siellä gynellä ja luultavasti nuo vanhat tutut kystat vain kiusaa tekevät. Endoahan tuossa ultrassa ei oikein pystytä toteamaan. Minulta on joskus katsottu sillä 3vai4d ultralla nuo munasarjat ja kohtu ja siinä paremmin näkynyt mm. jonkinasteisia kiinnikkeitä ja mahdollista endoa. Nauratti vain jotenkin kun sain taas mukaan noita kuvia kohdustani ja munasarjoista, eipä oikein fiiliksiä niistä tule kun ei sitä vauvaa ole kyydissä. Samalla voin siis alkaa vain odottaa tätiä saapuvaksi, koska olisi kait näillä kierotpäivillä edes ruskuaispussi näkynyt , eilen kp 24/28-29. Hieman harmittaa, mutta enpä nyt sitten turhia toiveita elättele.
Meillä oli isommilla tytöillä eilen tuo unisef kävely ja rahaa menee nyt sitten yhteensä 16 euroa. Kyllähän niihin hurjia summia menee, etenkin kun sen markoiksi vääntää ! Tytöt vain olivat innoissaan, kun sillä kuulemma kustantaa yhden lapsen koko kouluvuoden ja kolme kirjaa, en nyt muista oliko vielä jotain muutakin =0).
Kuopus on meillä yhä flunsassa ja nukahtikin istualleen ruokapöytään, oli aikas veikeä näky (o: .
Hyvää viikonlopunjatkoa kaikille!
Mami ja neidit
Kiitos myötäelämisestä jälleen kerran! Omille ystävilleni en viitsi raskaudesta paljon puhua, kun sattumoisin minulla on liuta ystäviä, jotka kaikki toivoisivat vielä vauvaa, mutta miehet ovat sitä mieltä että ei enää..Joten ei tee mieli hehkuttaa, ettei toisille tule kahta haikeampi mieli.. Minulla vissiin " outo" mies, kun häntä ei ole koskaan tarvinnut ympäri puhua vauvatoiveisiin mukaan.. ;0)
Shannon, minäkin olin joulun jälkeen pari kuukautta pois kuumeilijoista, ei voitu/haluttu silloin yrittää ja toisten kuumeilu repi sielua liikaa. Eli tervetulemas takaisin, kun voimat ja uskallus sallivat.
Isotikrulle, olen itse kuusilapsisesta perheestä ja lapsiperheessähän sitä rahanreikiä riittää, joten meidän isä sanoi aina kaikille rahankerääjille, että valitettavasti ei voida osallistua, sillä jos me osallistutaan kaikkiin keräyksiin, niin pian me ollaan itse keräyksen kohteena..
Mami4:lle, ei näkyisi noilla kiertopäivillä vielä välttämättä kohdussa mitään, veljeni vaimo kävi aikoinaan esikoista yrittäessään gynellä tuossa vaiheessa ja gyne oli ultrannut ja todennut, että tältä kuulta mahdollisuudet ohi (siis ovis ohi), mutta onnea seuraavaan kiertoon. Vaan vauva oli siellä jo aluillaan ja nyt neiti tarmokas 7v.
Levinialle, tuli tuosta mieleen, kun puhuit tv-ohjelmien seuraamisesta, että osasitko nykyisen asuinmaasi kieltä jo sinne muuttaessasi ja mikä on miehesi ja Sinun yhteinen kieli? Tytöille puhut ilmeisesti suomea?
Eipäs kummempia, pyykkiä levittämään ja sitten muihin kotihommiin.. Illalla olen menossa mieheni kanssa yksille juhlille, tosin itse tulen ruokailun jälkeen kotiin ja mies jää edustamaan pikkutunneille, itseäni ei huvita, kun en tunne just ketään. Mutta ihana päästä syömään kaikessa rauhassa..
Mittumaari
P.S. Helmi vissiin hoksasi eilen tulleensa nähdyksi eli että enää ei kannata piilotella ja potki koko eilisillan ahkerasti, samoin tänään on jytke jatkunut napakkana..
olisko sulla jotain vastaan tulla tuonne yahoon puolelle (siella sitten omilla nimillamme jutellaan) yks paikka olis viela vapaana?! (pidetaan pienimuotoisena) Meita on jokunen taalta tutuiksi tulleita samanlaisia suurperheilijoita, jotka tunnetkin nimimerkeista! Eli jos suostut, ilmoittaudu tan vauvan nimimerkilla ja esittele itsesi; mikahan se osoite olis ollu, huh tata dementiaa?! suurperhekuumeiljat.yahoo.com?(huom kirjoitusvirheineen, hih hii) Jos rolli tai medison osais laittaa suoran linkin? Mun taidot ei riita! Sori muille, mutta ihan pikkusena ollaan pidetty tuo yahoo... Aikanaan avatessa kun sinnepuolelle ei enempaa halukkaita ollu?
Tateja siis ei viela nakyville, maha on turvoksissa; mutta paa- ja selkasarky on antanu oottaa itteensa, joten kai tassa viela pari pv menee ennen alkua? kp 32 tanaan! Laskin tosiaan etta jos ovis olikin myohemmin niin tatien pitaiskin tulla vasta sunnuntai-maanantaina, joten...
Meikalaisilla on taas ' normaali' kuuma paiva tanaan, varjossa +31 astetta. Mies houkuttelee kalaan lahdosta, meil on uus yhteinen harrastus, heh hee - tosin ma vaan viskaan veteen ja kalastan; en siis koske matoihin enka kaloihin, heh hee!!
Muuten taa oma mieli on yhta odottamista!!
Heti ensimmäiseksi Mittumaarille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Koitahan nyt nauttia raskaudesta. Ihanaa että Helmillä kaikki hyvin. Ovela pikkuneiti kun yrittää piilotella ultraan asti:)
Mä ajattelin vielä tänä kierron odottaa ja jos seuraavat menkat on ihan yhtä oudot niin sitten tilaan gynelle ajan. Meillä kun se gyne on sitten yksityinen niin hinta on ja heti sen mukainen. Juuri nyt ei olis varaa ylimääräiseen rahanmenoon, joten siinäkin hyvä syy miksi odottelen vielä yhden kierron.
Pipsa, haepa nyt testi. Pipsa onkin meidän pinon toivo tälle toukokuulle. Ollaanhan hienosti saatu yksi plussa per kuukausi joten... Testaamaan+++
Tänään ajattelin pitää rokulipäivää enkä siivoa yhtään. Silittää täytyy kun on niin hirmuinen pino odottamassa. katsotaan saanko oltua siivoamatta vai pitääkö kuitenkin jossakin vaiheessa aloittaa.
Medison+5
Levinia, en osaa linkkejä laittaa. En ole kyllä koskaan yrittänytkään... hm tarttiskohan opetella...
Tänään tulee kummit jne. ja huomenna koulukaverit huokaus sentään isäntä istuu jossain puunjuurella kyttäämässä tipuja ja pupuja ;)
Vaikkakin apu täällä kotonakin olis tervetullutta. Aina näin syksyllä oon metsästys leski.
Viimeaikoin on ollut kuumeilu lähinnä nolassa, kun kaikki täällä vaan tappelee jatkuvasti oonitse melkein ollut valmis pakkaamaankassini ja muuttamaan autotalliin. Tosin tiedän, että kun tilanne taas normalisoituu niin kuume nostaa päätään ja pahasti, tai jos jossain näkyy pieniä niiin tulee se oman vauvan kaipuu. Toisaalta sekin saattaa jaruttaa ja turhauttaa, kun mies on niin vastaan sitä seiskaa, mut toisaalta meillä on usein ollut niin, että jos mää annanperiksi ettei enään tuu niin hetkenpääsät isäntä aloittaa haluamisen. käänteispsykologiaa. Toisaalta voihan olla niinkin ettei sille enään kuumetta tule vaikka olis mikä. plääh sekin. kaikki on tänään ihan plääh toisaalta niin oli eilenkin. en tiiä mikä pms oireilu nyt on käynisssä??
Montako lastaa tulis olla jotta voi mieltää itsensä suurperheelliseksi? 4?
Paljonko teillä on lapsia kaikilla? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
(Itselläni on nyt 2lasta, mutta olen suurperheestä, meitä on 7 sisarrusta yhteensä, ja kolme kuulostaa aika vähältä siis en tarkota mitenkään aliarvioiden)
Levinian testaus uutisia odottelen! Tulehan kertomaan mukavia plussauutisia♥
Sitten omaa napaa... Kertokaahan mikä mussa nyt on vikana. Täti saapui keskiviikkona ja ensimmäinen päivä oli vuoto runsasta. Sitten eilen kun oli toinen vuotopäivä niin aamupäivän vuoti ihan normaalisti ja iltapäivällä vuoto loppui kuin seinään. Tänään kun pitäisi olla kp3 niin aamulla tuli kirkasta verta vessassa käydessä pyyhkiessä, mutta pikkuhousunsuojaan on tullut vain pari pisaraa. Nyt olen ihan pihalla. Ei mulla ole ikinä käynyt täti kylässä puolentoista päivän vierailulla. Tarttiskohan tilata aika gynelle vai mitä meinaatte??
Medison