Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B0000]Jaahas, jaahas..Tänään ois aika kiireinen päivä..Pitäis siivota täällä ja kiirehtiä iskän luo laittaan yhtä ihmepiirakkaa mutsille sairaalaan kun rouva ei suvaitse syödä tarjottua ruokaa..Sit sairaalaan kuunteleen miten kökköjä kaikki hoitajat ja muut potilaat on..Äh..Sit pitäis käydä kaupassa, että mekin saadaan ruokaa ja kiirehtiä duuniin..Vanhimmalle kissulle pitäis jossain vaiheessa saada annettua taas iloinen peräruiske, että alkais kakka kulkeen..Pöh.

Löysin jonku ihqn läskikaavun kaapista, jonka laitan sit huomenna päälle. Kun ei oo, niin ei OO! =D Ois mulla jotain nättejäkin vaatteita, mutta kun housuissa loistaa söpskä bellybelt niin pitää peittää se, kun en jaksa mitään uutta muotivillitystäkään herätellä..Joo-o.

Ei tuu nyt mitään mieleen..Tarttis lisää kahvia..Mä meen siivoon..

Mukavaa perjantaita kaikille!!

t. poppis ja räpsy rv19+2

Vierailija
2/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kotona lepäillään ja odotellaan verikokeiden tuloksia. Tk:ssa kone rikki ja tänään aamulla piti tulla korjaaja. Eli saas nähdä analysoidaanko mun verta ikinä!! :(

Hei, huomenna sit nähdään. JIPPIJAIJEE!!!!!!!!!!! Poppis, olen menossa ehkä tänään ikeaan, mitä haluaisit tuliaisiksi:)) Nyt voi toivoa! Kunhan et isoo sohvaa toivo:)

Kai mun vaan pitää mennä selälleen sohvalle ja sammuttaa kone, kun ei tää näytön tuijottaminen päänsärylle ainakaan hyvää tee.

Montako meitä nyt varmuudella lähtee pitäiskö tehdä uusi virallinen ilmoittautumipino johon kaikki varmat tänään nimensä laittaa??

A rv 15+0 (Taas uusi viikko, en pysy enää perässä...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa treffipäivää teille huomiseks,Tampereellakos te tapaatte?Ja missä?

Missäs Sippu,jokoha pikku-Tikru o nähny päivänvalon?Rutistuksia sinne!!!!

Eilen illalla jo lupaavan napakan tuntuvasti supisteli muutaman tunnin ja ehdin jo innostuakki että näistähä saattas vaikka kehkeytyäkki niitä oikeita....ja paskat.......mutta luulis ainaki että paikkoja kypsytteli :)

Paineet tänä aamuna 137/101,vaikka lääkityski päällä..noh,jospa se siitä,pissi onneks puhas aamulla,nyt kuseksin kotona tikkuloihin.

Missä Ull-maij?Tokkopa,Keinis,Tappert?ym?

-Pepsi ja Villipylly rv38+5

Vierailija
4/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis: ainako sä siivoot ?????? meillekkin saa tulla siivoomaan jos kamalasti riittää enerigaa.'

Hyi kissalle peräruiske, siinä mahtaa olla tekeminen, varo ettei se raapi sua puolikuoliaaksi.

Sulla on kohta kissanpäivät itselläsi kun me kaikki raahataan sulle Ikeasta tuliaisia.

Kaima: kumpaan ikeaan olet menossa espooseen vai vantaalle os vantaalle niin oisin voinut tulla moikkaamaan paitti jos meet vasta illalla.

Omaan napaan ei mitään uutta, jumppamaisteri pitää tehokkaasti iltaisin hereillä eilenkin se boikotoi kyljellään nukkumista ja potki mua niin kovin että oli pakko kääntyä selälleen ja mä kun en tykkää seljälteni nukkua koska MÄ KUORSAAN aivan hirmuisesti silloin.

eilen meillekkin laitettiin tikipoksi ja katselin siinä sitten bigbrotheria ja tajusin että hertsileijaa mun kilpasiskohan se siellä pällisteli.

Oli muuten kyllä niin karmeaa porukkaa siellä tänävuonna että ei taida jaksaa kiinnostaa, sekin yksi läskimaha kulkee 24/7 ne aurinkolasit päässä löllyttelee sitä vararengasta ja RAAPII MUNIAAN televisiossa, hei jotain rotia nyt siihen hommaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ne on tainnu valita sinne tänävuonna sellaisia tyyppejä jotka varmaan pimahtaa, saadaan paljon konflikteja ja tappeluita niin tulee sitten mukamas mielenkiintoista. PÖH ja HÖH sanon mää !

Jokohan mä nyt oisin vaahdonnu jo tarpeeksi.

Huomenna nähdään ihanaiset sisaret, muillekkin tietty kovasti terkkuja ja jaksuja.

AA ja miss gymnastic 24+6

Vierailija
5/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde oli miettinyt noita ristiäisiä. Me ollaan kutsumassa ainoastaan isovanhemmat, omat isovanhemmat, sisarukset ja tulevat kummit. Muuten lista paisuisi valtavaksi ja yleensä ristiäiset ovat kuitenkin vain aivan perhepiirin juhla (ja sehän sopii melle paremmin kuin hyvin!). Voi olla, että joitain ystäviä pyydetään myös, mutta kattoo nyt.

Ketkä olivat mietiskelleet tulevaa elämää? Amy, kesis...? Minusta taas tuntuu, ettei malta odotaakaan, että pääsee oikeasti tositoimiin. Olen jo vuosia miettinyt kaikia niitä juttuja, mitä lapsen kanssa tehdä, miten suoriutua pitkistä automatkoista mummulaan, miten käydä kaupassa yms. yms. Olen miettinyt, millainen päivärytmi meille muodostuu vauvan rytmin myötä. Olen miettinyt kaikkea. Nyt kun pääsisi vielä toimimaan :)

Pepsillä oli tullut suppareita? Jokohan se alkaisi olla lähtö lähellä? ;)

Olisipa kiva kuulla jo synnyttäneiltä enskoilta, miten vauva-arki on lähtenyt käyntiin. Tulkaahan kertomaan kuulumisia! :)

Han ja Rumpali-Pööpötin 18+2

Vierailija
6/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIAMIK Mulla ei tässä loppuraskauden aikana ole ollut ollenkaan enää neuvolalääkärin tarkastusta. Luulin että olis, mut en oo muistanut kysyä siitä. Siksi vähän ihmettelinkin noita terkkarin optimistisia lausahduksia, kun voihan olla ettei alakerrassa ole tapahtunut minkäänlaista edistymistä. Muutama viikko sitten olin lääkärillä kokoarviossa, ja silloin ei alakerrassa ollut vielä tapahtunut mitään, mutta se oli kyllä silloin ihan hyväkin, kun vauva oli vielä aika pieni.

POPPIS Mulle on tullut kiloja ruhtinaalliset 16 tähän mennessä!! Ja tässä voi vielä hyvinkin olla muutama viikko painonkeräystä edessä, joten aika hurjalta se tuntuu. Terkka kuitenkin sanoi, että on hyvä olla vähän ylimääräistä massaa imetystä varten, ettei se vie voimia totaalisesti. Toivon siis että imetyksestä lähtee kilot... optimisesti. Painonnousu on tosi yksilöllistä, riippunee aika paljon lähtöpainostakin.

BURDE Ristiäisistä: Me aateltiin pitää kotona elikkäs vieraslista täytyy siis pitää tosi suppeana. Parisenkymmentä on aika lailla max mitä meille mahtuu, sekin tekee varmaan tiukkaa. Samalla meidän uusi koti siunataan. :)

ON: mulle tuli paketti Josefssonilta, siinä oli nyt sitten näitä raskaudenjälkeisen elämän vaatteita, kokoa isompia kuin mitä ennen raskautta. Niihin uskoisin mahtuvani, vaikkakin sovittelu oli nyt hankalaa tän giganttisen mahan kanssa! :D Oli ihana laittaa päälle värikkäitä puseroita, kun nää mammavaatteet on olleet jotenkin tosi synkkiä sävyiltään. Muutenkin oon nyt ihan malttamaton tän vauvan syntymisen suhteen, kun kaikki on jo valmiina... Paitsi sairaalakassin pakkaaminen on vieläkin kesken.

Illalla tapahtui jotain ihan kummallista. Käytiin kirjastossa ja kävely olikin yhtäkkiä tosi tuskallista. Ne oli nyt sitten vihdoinkin niitä kivuliaita supistuksia, ja niitä jatkuikin sitten iltaan saakka, kunnes nukkumaan mentyä loppuivat. Ei ne olleet mitenkään säännöllisiä, mutta en oikeesti meinannut pystyy käveleen, vaan piti tarrata miehen käsivarteen ja pysähtyy välillä. Se oli aika huisia!

Sain muuten eilen sellaisen itkuraivarin miehelle että oksat pois... Hävetti oikein jälkikäteen kun aloin huutaa oikeestaan heti kun mies tuli töistä. Oli vähän huono päivä takana, taas kaikenlaista rahaonkelmaa ja puhelinkin hajos ym. ym. Toki mies olis, kaiken tän kun ties, ihan eka töistä tultuaan voinut halata ja lohduttaa eikä alkaa naputtaa mulle että meillä on sotkuista. Sillä olis (ehkä) voitu välttää koko raivonpuuska, mutta miehelläkin tais olla vähän huono päivä takana.

Mutta nyt on siis rauha maassa, ja kohta pääsee viikonlopun viettoon. Mun on nyt mentävä pyörittään pyykkikonetta ja pakkaamaan sitä samperin kassia - projekti joka ei vaan etene - ja selvittelemään noita vaateläjiä... Ihanaa!

Mukavaa viikonloppua ja hauskaa Tampereen tapaamista... harmi kun ei pääse nyt mukaan mutta ehkä ensi kerralla!

Karssuli ja vaavi rv 37+1

7/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, että pitäis käydä joka päivä kommentoimassa täällä, niin muistaiski mitä piti kommentoida.

Poppis, sun äiti kuulostaa ihanalta <3 kukapa sitä nyt sairaalassa tykkäis olla!

Burde kyseli ristiäisistä. Me kutsutaan vaan molempien perheet ja kummit. Eli n.20 hlöä. Ja pidetään varmaan anoppilassa. Ei täällä meillä ainakaan mahdu 20 henkee olemaan.

Aurora, johan siellä tk:ssa nyt tökkii! Toivottavasti ei verestä löydy mitään huolestuttavaa.

Hui, pepsillä kamalan korkeet paineet! No toivotaan, että pikkuhiljaa tulis sullaki lähtö synnärille!

AA, heh, se BB:n läskimaha on kyl oikeesti ihan karseen näkönen! Oikein niin ällöttävän epäsiisti, etten yhtään ihmettele vaikka se sinkku onki!

Ja BB:stä lisää, naurettiin miehen kans eilen sille Heidille, ku se vaihto paitaansa päivän aikana varmaan vähintään VIIS kertaa! Ulkonäkö ennenkaikkea :D

ON: Keskiviikkona oli neuvola(rv 33+3). Kaikki ok. Pissa puhdas, verenpaineet 112/70, hb 128, painoa tullu +550/vko (yht.3,6 kg), turvotusta oli vähän ja SF 30(hieman keskikäyrän yläpuolella). Ja mikä parasta, vihdoinki terkka mulle kertoi, että vauva on raivorajonnassa! Jiiihhhaa!

Keskiviikkona oli myös synnytysvalmennuksen toinen osa. Oli se ihan hyödyllinen tietopaketti ja sai myös miehen vähän vakavaks. Se rupes kauheesti pohtimaan synnytystä ja sen kulkua. Ennen se vaan on ajatellu, että kaikki menee omalla painollaan. Nyt kuitenki huomasin, että sitäki rupes jännittään synnytys aika tavalla.

Heh, eilen olin laittamas pyykkikonetta päälle ja oli just se pesuainepullo kädessä. Sit en tiedä mitä tapahtu, mut ku kumarruin laittaan pesupalloo koneeseen, niin menetin tasapainon ja kaaduin pyllylleni. Kauhee ryminä ja pyllyyn sattu niin vietävästi. Mies oli laittamas ruokaa ja sadasosasekunnissa se oli mun luona ihan paniiikissa! Hyvä ettei jo lähteny viemään mua taysiin. Kyseli joku sataan kertaan, että onko kaikki varmasti hyvin. Höpsö.

Juu, mut nyt pitää lähtee laittaan vaatetta päälle, ku serkun tyttöystävä tulee käymään meillä tuoreen vauvansa kanssa.

Hyvää viikonloppua kaikille! Ja pitäkäähän hauskaa treffeillä!

-Larsku 33+5

Vierailija
8/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipun kuulumisia odotellaan :)

Nyt kun te siitä Ikeasta koko ajan höpötätte niin mun tekisi niin mieli sinne näpräileen tavaroita :) En ole siis eläissäni siellä käynyt, vaikkakin läheltä usein ajellut...

Heräsin tuossa klo 5 jälkeen pisulle ja sehän saikin sitten muutamat supistukset aikaan höystettynä inhottavalla menkkamaisella jomotuksella masulla! No nukahdin ja ne loppuivat... Nyt on taas ollut koko aamun semmoinen olo että huimaa ja tekee huonoa. Kaippa tästä pitää mennä vähän pitkäkseen... Toivottavasti huomenna aamulla on parempi olo ja selviän sinne tapaamiseen...

MiaMik rv 36+2

Vierailija
9/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi enska on vihdoin kotiutunut sen verran, että ehtii koneelle. Viimeinen työreissu sai nolohkon päätöksen, kun eilen flunssa eteni sille tasolle, että hermot meni ja soitin miehen hakemaan mut Espoosta kotiin. Ja se kiltti tuli. Piti oikein itkut tirauttaa, kun vihdoin pääsin miehen viereen autoon ja lähdettiin kotia kohti. Nyt en kyllä aio enää lähteä mihinkään kotoa, ennen kuin olo on megahyvä. Tällä hetkellä on pää kipeä, räkä valuu, yskiessä sattuu vain puoleen keuhkoista ja korvat menee tukkoon... ihan normaali flunssaolo siis! Onneksi kuumetta ei enää ole.

poppiksen toivotan tervetulleeksi Tampereelle ja meille saa tulla siivoamaan vaikka heti ennen treffejä! Mies ei kuulema ole ehtinyt siivoamaan, kun piti ajella autolla ympäri ämpäri vaimoa hakemassa.

Muuten en muista mitään, mitä teille on tapahtunut... toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin. Aurorako se odotteli verikoetuloksia, kyllä ne sieltä tulee!

Huomisista treffeistä en vielä tiedä, pystynkö raahautumaan paikalle. Jos mua ei nimilappuni kanssa näy, niin sit olen edelleen petipotilaana. Kiva olis kyllä tulla, kun treffipaikkakin olis noin lähellä.

Hauskaa viikonloppua joka tapauksessa kaikille enskoille!

-Osse ja Santeri rv 30+2

Vierailija
10/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lainkaan kirjotellu tänne ku oon niin ollu omissa ajatuksissani. ne on kans niin sekavii et ei tiiä mihin sitä juoksis.

Ensinnäki sellane asia jännittää ku mulla on eka ultra maanantaina johon mennään miehen kans ni et jos siä ei ookkaa ketää ja si vien joltain paikan joka olis raskaan.

Si toiseks multa loppuu sunnuntaina työt ja en oo ollu vasta töissä ku kolme kuukaut et toinen samanverran tarttis ol. Vaik eilen kyl tuli kelan lehti et siin oli et pätkä töis otetaan huomioon lyhyempiki aika mut mul on sellane tuuri et mul se ei varmaan käy ja si en tiiä mitä se oiken tarkoittaa. Täytys varmaan käydä kelas mut oottelen ny ainakin maanantaihi et tiiän onko masus ketään.

Ja tää on varmaan ihan tyhmä juttu mut rassaa sekin kumminki, et tämän pikkusen LA on maaliskuus 16 pvä ainakin viä et jos vaik muuttus viä maananatain. Ni sellane asia et miehen siskon nuorin lapsi on syntynyt maaliskuun 12 et menee niin lähelle. Et se harmittaa mut eihän men sitä tiedetty et tää toukka ottaa heti kiinni koukkuun vaan oltiin ajateltu et kumminki sitä saa monta kuukaut touhuta, mut sit taas onneks meni näin.

Et IIIIIK........

Onko tää ihan tyhmää? Mitä mieltä ootte?

SORI omanapasuuteni!!! :=}

Vierailija
11/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Se olis sitten perjantaipäivä, viikonloppu edessä:) Ulkona näyttää jo tosi syksyisen harmaalta... Mies lähtee tänään Kotkaan auttamaan kaveriaan muutossa ja tulee vasta joskus myöhään illalla takaisin kotiin. Mä aattelin pyytää pikkusiskon mun seuraks, joten mun ilta kuluu varmasti höpötellessä, syödessä herkkuja, katsellessa telkkaria jne:) [/color]

[color=BF3EFF] Poppis: Sulla tosiaan tuntuisi olevan kiirus päivä tänään... *energiapuhallus* [/color]

[color=104E8B] Aurora: Toivottavasti verikokeista ei löydy mitään sen kummallisempaa...paitsi tietenkin syy niille päänsäryille olisi kyllä ihan kiva varmasti tietää! [/color]

[color=BF3EFF] Pepsis: Etköhän sä pian jo pääse tositoimiin! *supparipuhallus* [/color]

[color=104E8B] AinoAurora: Mä oon kans kattellu tota BB:tä ja huvittavaa sakkia sieltä tänä vuonna löytyy! Ja tosiaan se Kari on aikas ällö! [/color]

[color=BF3EFF] Han: Mä olen kanssa aikani kuluksi usein mietiskellyt kaikkea sitä, mitä vauva tuo tullessaan ja mitä kaikkea vauvan kanssa voi tehdä ja puuhata. Olisi jo ihana päästä tositoimiin! Olen myös pohtinut sitä, että ei se vauva-arki varmasti mitään ruusuilla tanssimista koko aikaa ole tai pelkkää mukavaa pikkupuuhastelua... Mutta siitä olen täysin varma, että ihanat asiat vauva-arjessa voittavat 6-0 ikävät asiat:)! [/color]

[color=104E8B] Karssulillakin synnytys lähestyy huimaa vauhtia! Huih:)! [/color]

[color=BF3EFF] Larsku: Hih...ihanasti sun mies huolehti susta ja vauvasta, kun pyllähdit:)! [/color]

[color=104E8B] MiaMik: Kannattaa käydä joskus tosiaan siellä Ikeassa, siellä on paaaaaljon kaikkea kivaa (en ole kyllä itsekään käynyt siellä kuin ehkä jotai korkeintaan viisi kertaa)! Ajattelin seuraavan kerran käydä Ikeassa ostoksilla, kun aletaan sisustamaan Pikkupikun huonetta...siellä on mun mielestä tosi kivoja lastenhuonejuttuja, ja vielä suht' halpoja! [/color]

[color=BF3EFF] Osse: Mulla kanssa inhottava flussa...nyt kyllä alkaa jo pikkuhiljaa olo helpottaa. Missään vaiheessa ei onneksi kuitenkaan kuume noussut, mutta on siinä pelkässä räkä-/kurkkukipu/yskä -kolmikossa ihan tarpeeksi kestettävää! Pikaista paranemista! [/color]

[color=104E8B] Mukavaa treffipäivää teille! Toivottavasti moni nyt pääsee paikalle ja juttu luistaa pöydässä enemmän kuin hyvin:) Olisi kyllä mukava joskus nähtäillä teitä, mutta nämä ekat tärskyt jäävät itseltäni ikävä kyllä väliin. Keskisuomalaisilla Enskoilla oli puhetta myös treffailusta...sehän olisi ihan jees juttu! [/color]

[color=BF3EFF] Oma olo on muuten tällä hetkellä melko loistava...pahaa oloa ei juurikaan enää ole ja muutenkin olotila on onnellinen:) Ollaan miehen kanssa ihasteltu Pikkupikun ultrakuvaa useaan otteeseen ja ei malteta odottaa, että tulisi maaliskuu, jolloin näkisi pikkuisen ihan livenä! [/color]

[color=BF3EFF] Oli muuten hassua (mutta täysin oletettavissa), että heti kun annettiin ultran jälkeen miehen perheelle (ja siis myös mun ihanalle perheelle) lupa kertoa vauvasta muille ihmisille, niin miehen äippä oli jo samana iltana kerinnyt soittaa lähes koko suvun läpi ja varaillut sitten kaikenmaailman vauvatarvikkeita (pinniksen, turvaistuimen, syöttötuolin, matkasängyn, vaatteita yms.) meille sellaisilta, joilla on pieniä lapsia itsellään. Huvittavaa! Innokkuutta ja energiaa ei anopilta ainakaan puutu:)! [/color]

[color=104E8B] Halauksia lähettelen jokaiselle! [/color]

[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 11+4 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
12/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Vielä kommentoin vähän... [/color]

[color=BF3EFF] sadeye: Toivotaan, että maanantain ultrassa olisi kaikki hyvin ja saisitte ihastella ultraruudulta omaa pikkuistanne:)! Tsemppiä ultraan ihan hirmupaljon! Ja ei kait se mitään haittaa, vaikka pikkuiset serkukset olisivat syntyneet samoihin aikoihin (mutta tietty eri vuonna)... Sehän on vaan mukava sattuma:)! Lapsoset syntyvät silloin kun syntyvät, eihän siinä olisi mitään järkeä, että pitäisi yrittää ajoittaa oman lapsen syntymä sellaiseen ajankohtaan, jossa ei olisi lähellä kenenkään muun (tutun tai sukulaisen) synttäreitä:) [/color]

[color=104E8B] Nyt tää lähtee siivoilemaan...plääh. [/color]

Vierailija
13/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEPSI; kiitokset vaa huhuiluista, täällä ollaan..joka päivä on pino luettu mutta kommentoiminen on vähän heikoissa kantimissa :)

POPPIS; tääl olis kans yks huusholli siivousta vaikke, eli heti kun kerkeet ni alat hiisata ittees tänne päin. Ota sit kunnon siivousvehkeet mukaa - tuut tarvimaa niitä!

(.) oma napa tyhmä napa, ei mitään uutta ja mullistavaa. Olo on normaali ja ihan yhtä tylsä kun ennenvanhaan - mälsää. Töissä täysiä ämpäreitä kannellessa tuntuu jonkinlaista vastalausetta kohdun suunnalta, joten oon päättäny alkaa suosiolla keventää kantamuksia jo nyt. Tukivyön hankin ehdottomasti heti kun sen muistan hankkia..ja heti kun siitä on hyötyä? Eli milloin?? Toiset sanoo että vasta puolen välin jälkeen?

Nyt täytyy taas rientää..mutta kyllä mä täällä pyörin tasaseen tahtiin, ette te musta eroon pääse! :)

Pitäkääs lippu korkeella treffatessa..harmi etten pääse mukaan kun olen niin tuskallisen kaukana.

Tappert ja Puksu 12+5

Vierailija
14/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonlopun tuskailuni päättyi viimein maanantaina 28.8, jolloin poika vihdoinkin syntyi neljä päivää yli lasketun ajan. Mitat olivat 3395 g ja 51 cm. Synnytys oli nopeahko, vauva oli ulkona reilut 4 h sairaalaan saapumisesta. Avautumisvaihe kesti hieman yli 6 h ja ponnistusvaihe vain 10 min, sillä sydänäänet yhtäkkiä romahtivat ja vauva vedettiin ulos nopeasti imukupilla. Kivunlievitykseen otin epiduraalin, joka oli kuin taivaan lahja: kivut hävisivät avautumisvaiheen lopussa kahdeksi tunniksi. Suosittelen! Siirtynen tuonne vauvapuolelle hakemaan ensikoiden vertaistukea!

Tintarella

Vierailija
15/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut pienelle pojalle ja tuoreille vanhemmille! Ja tietysti tervetuloa tuonne vauvapuolen Enska-pinoon. :)

Jokohan Pepsikselle kohta tulee lähtö? Ja Karssulillakin on noita viikkoja jo mukavasti. Jännäksi menee! Saatko sä Pepsis olla vaan kotona, vaikka paineet on noin korkeella? Voidaanko ton takia jopa käynnistää synnytys?

Mooli, tulepas jo tänne o-puolen pinoon! Olet niin kauan odotellut plussaa, että olet ansainnut päästä tänne puolelle nauttimaan muiden mammojen kanssa!

Mukavaa Tampereen-tapaamista muuten kaikille Enskoille! Harmi, kun ei pikku-quun kanssa päästä mukaan. Mutta meilläpä onkin myös jo jakautuneiden Enskojen kanssa tapaaminen ens viikolla Vantaalla, jipii! :D Onpas jännää nähdä kaikki " tutut" vihdoinkin!

-Q- ja söpönöpö -q-

Vierailija
16/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein saman kokonen kuin meän pikku-prinssi syntyessään (meillä 3370g ja 50cm) =)

Ja tervetuloa myös meänki puolesta tuonne vauvaenskoihin =)

Lisa & Veeti 3,5kk

Vierailija
17/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei toimi netti vieläkään kotona (pirun Elisa!!), joten taas tällainen pikavisiitti - tällä kertaa yliopiston koneelta.

Miauu, mä tunsin jotain elohiirimäistä pikku tykytystä muistaakseni rv 14. Siitä meni kyllä vielä nelisen viikkoa ennen kuin tunsin liikkeitä. Ja potkut tuli aika aikaisin, muistaakseni 17+jotain. Mullahan on kohtu ihan normaalisti eteenpäin kallellaan ja istukkakin takaseinämässä, eli odottelinkin liikkeitä aika aikaisin kuuluviksi.

Amy, en nyt oikein tiedä pitäisikö muuttaa la:ta. Kun neuvolan mukaan se olisi 30.12., mutta kaikkien muiden arvioiden mukaan aikaisemmin. Np-ultran mukaan la olisi 26.12., mutta sitä ei muutettu virallisesti äippäkorttiin, koska eroa oli alle viikko. Nyt Brunon mukaan la 28.12., ja se arvio perustui siis useampaan mittaan + painoon. Aion nyt viikkoina ilmoittaa nuo Brunon antamat viikot, joten pitäisiköhän se la:kin vaihtaa sitten 28.12...? *ihan sekaisin*

Kaikille huomisen treffeille osallistuville terkkuja, ja hauskaa iltapäivää! Mä silloin aluksi ajattelin etten halua treffata livenä, kun on hauskempi pitää omat kuvitelmat toisten ulkomuodosta :) Mutta kun pari viikkoa sitten luin tuota treffipinoa, alkoi kamalasti tekemään mieli tulla myös sinne. Mulla oli valitettavasti jo työvuorot tehtynä, enkä tietenkään saanut lauantaita vapaaksi (mulla ei tämän vuoden aikana ole ollut yhtään lauantaita vapaana, ellen ole pyytänyt varta vasten). Siinä sitten oikein itkut tirautin, kun harmitti, etten pääse paikalle. Mies yritti olla hymyilemättä, kun se oli kehottanut mua monta kertaa pyytämään se päivä vapaaksi, " kun kuitenkin sitten haluat mennä sinne" ... Niinpä niin! ;)

Nyt töihin. Tulee pitkä viikonloppu, jos sitä nettiä ei saada kuntoon... Prkl.

Kandi & muhku 23+1 (tai 22+6 tai 23+3...)

Vierailija
18/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita!

Yritin jo aamusella kirjoitella, mutta tuo läppäri ei suostunut tekemään ä-kirjainta niin en jaksanut sitten sen kanssa tapella. Meni yö pyöriessä, kun supisteli (ei siis taas kävelylenkkejä vähään aikaan) ja meidän vanhempi kissa oli johonkin hirveän tyytymätön -se mourusi meidän makkarin oven takana sitä samalla raapien. Liekö ollut huomiota vailla... Entisessä asunnossa kissat nukkui meidän kanssa, mutta täällä ollaan jätetty ne oven toiselle puolelle heti alusta asti, ettei sitä tarvitse sitten opetella kun vauva tulee taloon. Uskoisin, että tuolla meidän vanhemmalla kissalla riittää protestoimista ilman sitäkin siinä vaiheessa tosiaan kun saadaan vauva tänne kotiin. Ohhoh, kirjoitin KUN saadaan vauva kotiin, enkä JOS. Kai tässä pääkoppa alkaa vihdoin uskoa siihen, että se vauva tosiaan meillekin jossain vaiheessa ihan tänne kotiin asti saadaan (ja silti se JOS on aina mielessä).

Poppis: Et sä viittisitsä tulla tännekin siivoomaan ;) Niin ja juuri tämä meidän vaativampi kissaherra voisi tulla teidän kisuille neuvomaan miten kakka kulkee. Sillä nimittäin yleensä kulkee ja kovaa ;) Pari kertaa jouduttu käyttämään sitä eläinlääkärilläkin tuon sen liukkaan suoliston takia, mutta nyt on onneksi aina laatikolle ehtinyt. Ilmeisesti sillä on syntyjään elimistössä joku bakteeri, joka aina silloin tällöin tuottaa pidätysonkelmia ;)

A: Nyt vaan lepäilet sen päänsärkysi kanssa. Itse ajattelin kanssa mennä kohta torkkumaan, kun mulla tuo viime yön nukkumattomuus jomottaa päätä. Perjantai on muuten hyvä päivä viikkojen vaihtumiseen, eiks vaan :)

Pepsimaxille supistuksia, että saadaan mammalta paineet alas eikä tarvitsisi pisutella enää tikkuihin. Villipyllylle häätö!

Ja johan tuolle Karssulillekin voi alkaa lähettelemään niitä supistussäteitä ~~~~

Larsku yrittää vaan nyt sitten pysytellä pystyssä! Älyäispä tuo meidänkin lapsonen kääntyä tuohon mennessä pää alaspäin. Tänään se kyllä taisi sitä jo vähän yrittää, ehkä äitin pitää antaa vauhtia ensi kerralla. Meillä eka ja vika synnytysvalmennus syyskuun viimeisellä viikolla. Saatiin me kuitenkin tänään neuvolassa joku brochyyri keskussairaalan parkkipaikoista ja synnytyksestä yleensä. Kai tuo yksikin valmennus on parempi kuin ei mitään:

MiaMikille ja Osselle lepäilyä! Mulla on melkein molempien vaivat

-nokka tukossa ja supistaa ;)

Sadeye: Luottavaisin mielin vaan ultraan! Tosin minun piti tehdä vielä varmistustesti ultraa edeltävänä iltana, kun oli samat pelot kun sulla. Mies jaksaa muistutella siitä vieläkin. ;)

Tappert: Mulla oli siitä tukivyöstä eniten hyötyä juuri viikoilla 12-20, kun alaselkä kipeytyi helposti. Nyt ei tunnu enää mukavalle pitää sitä. Eli mars tukivyön ostoon! Ostin muuten omani huutonetistä (taas mainostusta) ja sain uutta vastaavan puolella siitä, mitä se olisi kaupassa maksanut.

Ja sitten vielä Tintarellalle onnittelut pojan syntymästä!

Sitten ne omat neuvolakuulumiset: Uusi neuvolatäti oli ihan mukava ja suhtautui vakavasti tähän minun supisteluun. Se vaan harmitti, kun se jätti merkkaamatta minun neuvolakorttiin sen sf-mitan. Sanoi vaan, että keskikäyrällä mennään, kuten tähänkin asti. Perätilassa tuo meidän Otso tosiaan viihtyy ja sykkeet oli 140. Mulla itsellä verenpaine ja pisu niin kuin pitääkin, hemppa vaan laskenut 106 eli rautaa, rautaa. Painoa tullut n. 500g/viikko ja tähän mennessä kertynyt sellaiset 7kg. Lähdöiltäni olen siis normaalipainoinen. Noita supistuksia ja perätilaa lukuunottamatta tämä minun raskaus kai siis etenee kuten pitääkin. Eikä tuosta perätilastakaan kannata kuulema vielä olla huolissaan. En varmaan muuten olisikaan, mutta mulla on niin vahvasti sellainen tunne, että perätilassa tämä vauva tulee pysymään.

Nyt taidetaan lähteä Otson kanssa lepäilemään, että jaksetaan lähteä illalla jäkisottelua katsomaan ja katsotaan päästäänkö kiinalaiseenkin syömään :)

Perjantaina jatkoja toivotellen,

Mörötin ja Otso rv31+0

Vierailija
19/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona antavat näköjään olla,soitin verikokeen tulokset tänään ja ihan normaalit,vissii ottivat ne r-myrkytys testit ym.Vissiii aikalailla eri käytäntöjä on,yhellä tutulla käynnistettiin rv38+2 korkeitten paineitten vuoksi,oltiin sanottu et loppuvaihees ei enää kannata ruveta lääkkeitä syömään.Noh,eiköhä nuo tiiä mitä tekeevät!Kohta saunaan jee!!!!!!!!!Tää o kyl iha uskomattoman villi täällä massussa!!!!!!!!!!

Vierailija
20/25 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tintarellalle ja miehelle pikku prinssin syntymän johdosta!! =0)

Mörötin: Mä kattelin kans CSI:tä eilen ja kans teki tosi huonoo se takakontti juttu... YÄK!

Ope: Sf-mitasta kirjottelit... Paras olis jos sen mittais aina sama ihminen, ni se olis luotettavampi. Mulla ei oo ollu yhtäkään kertaa peräkkäin sama mittaaja, joten mulla toi käyrä ei oo kauheen luotettava sen suhteen.

Heidi: Kysyit mun sf-mittaa -> rv 34+2 se oli 34cm. Saa nähä mitä se on ens viikolla kun on neuvola.

Larsku: Eiks ookki ihanan hassuja noi miehet, kun on raskaana.. Ja mitä pidemmällä raskaus on, sitä hassummaks ne muuttuu. :D

Osse ja Viipuli ainaski on/oli flunssassa... Toivottavasti paranette pian!!!

Kiva kun moni oli kommentoinu sitä ristiäisasiaa... Minkähän stressin mä siitä vielä ittelleni saan, ku mä haluisin pienet ristiäiset, mutta toisaalta olishan se ihana ku ne lähimmät sukulaisetkin olis siellä ja varsinkin ku ne varmaan pahottaa mielensä jos niitä ei kutsu. Miehen puolella suvuissa on ollu tapana kutsua ne kaikki vakiot (= semmonen pienempi piiri sukulaisista joiden kanssa enempi ollaan tekemisissä). Kauhee pähkäileminen... =/ Ja sit ku tässä on vielä sekin, että jos mun veli pääsee ruotsista tulee sinne, ni sit ne ei voi olla meillä kotona kun se on allerginen koirille.

ON noin muuten... Musta tuli viikonlopuks " sotaleski" . Vein ukon kertausharjotuksiin ja haen sen sitte sunnuntaina iltapäivällä... Voi kääk. Osaakohan sitä nukkua yksin?! :S

Mä tein äsken ihanan mustikkapiirakan, joka tuoksuu houkuttelevasti mun nenään -> meen ex-työkaverin läksiäisiin ja vien sen sinne (<- nyyttärit). Hiukan harmitti, kun se onnistu eikä palanu uunissa niinku mulla yleensä, ni olisin saanu syödä sen yksin. :D

Jep... mutta meen kokeilee, että mitä sitä tänään laittais päälle... ja samalla voisin vilkasta huomisetkin kuteet. =) Elikkäs sii juu tumorou!!

Burde ja Penni-Enni 35+5

PS. Mä kun näin sillon sen ensikoiden tapaamisunen, ni siinä unohdin tehdä ittelleni sen nimilapun... saa nähä unohdanko oikeestikin, kun mun kaaliin ei meinaa millään mennä, että se tapaaminen on jo HUOMENNA! :D